Hur blir jag av med detta otyg? de klär rötter o växter med en böljande massa,ser ut som skägg.Kan mitt ytterfilter vara boven? det har vart igång 1,5 år utan rengöring...läste nånstans att man kan mörklägga en vecka o klä rutor med svart plast....funkar det på dessa alger?
mörkgröna alger
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Det låter som du har fått cyanoalger. Dessa kan man få bort genom att tillsätta kaliumnitrat. Det gjorde jag efter tips från ciklidbladet och fick bort dem helt. Finns att beställa på pmdd.se.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Undrar vilken dosering du använde? var det samma som när man doserar PMDD normalt? d.v.s 10 ml/liter.Kommentar
-
Kommentar
-
Någon som har tips på att få bort brun alger då? Brukar ju uppkomma i nystartade kar men har det i ett par kar som gått relativt länge, algerna fastnar inte på sakerna utan tar man på saker så släpper algerna direkt. testat att öka ljuset men blev bara mer av dem o de gillar ljus har jag märkt. Frågan är om man får bort detta med ett uv filter? för drar man av karet med en skumsvamp blir vattnet brunt och skitigt men det försvinner ganska fort när pumpen slås på för att sedan börja växa på nytt.
Hoppas det är okay och låna tråden lite4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
Här får man inte sätta ut sin egna hemsida
På min Zoon
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188Kommentar
Kommentar