Jag matar mina yngel med olika flingfoder tills en viss storlek då får de räkmix. Men finns det andra alternativ som känns bra??
Yngelfoder
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Artemia är ju det bästa att mata med, men vill man ha flera variationer så finns ju mass bra frysfoder cyklops, bosmider om ynglerna är små mmMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it! -
allt jag säger är min egen åsikt jag har mer än 35 års erfarnhet att hålla malawi o tanganyika så jag har haft det mesta till 85% VFKommentar
-
flingfoder och räkmix fungerar väldigt bra på mbunas men jag har märkt att mina fryeri är lite mer misstänksamma mot just den kombinationenKommentar
-
-
yngelfoder
byt till artemia e cyclops då får du bättre färg på fisken samt fisken tar det med förtjusning om vi säger så här artemia 100% cyclops 90/% flingfoder 5% pellets malda 10% i näring uträknatallt jag säger är min egen åsikt jag har mer än 35 års erfarnhet att hålla malawi o tanganyika så jag har haft det mesta till 85% VFKommentar
-
-
-
Kommentar
-
Med stor risk för att verka partisk så slår jag ett slag för skalad artemia, drygt, gott om energi och inte minst otroligt lätt att mata med. Medlemserbjudande fanns i sista CBTrappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar