Christers Wobbegong
Kollaps
X
-
-
dyraste fisk:
min eldstjärt eftersom den hoppade ur akvariet första natten.
dyraste dumhet;
komplettera min tropheusgrupp...
bästa köp;
tjatade till mig att få köpa min polares 15liters akvarium för 200kr som fick mig att börja med akvarium =)/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Dyraste dumhet: Jag köpte 10 st S. Ahli som jag råka mata mina A christy med. Tog ca. 1½ minut innan ca. 600:- blev fiskmat. Haplisar brukar vara lätta men inte om man kan svälja dom .M.v.h.
RickardKommentar
-
-
Kommentar
-
-
Lade ut drygt 1200kr för ett par Protomelas virgatus, Namalenje..som sedan visade sig inte vara ett par utan två hanar.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Jag gjorde något liknande med ett fullvuxet par C. Carelius kostade liknande och den store hannen hoppade ur karet och låg på golvet i 5-10 min innan jag märkte det när jag släppte i han igen kvicknade han till och toksimmade 2 varv i karet och kom med full fart in i ett stenröse och bröt nacken. Då färgade "honan" ut och slog ihjäl hanen.M.v.h.
RickardKommentar
-
Kommentar
-
Hmm...ursäkta min okunskap..men vad menar ni med chippad fisk? Jag har en aning om vad det kan vara, men det gjorde inget om ni förklarade det.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Chippad fisk har ett mikrochip under huden, för att man ska kunna hålla reda på olika individer.Kommentar
Kommentar