Fler som gillar stark mat
Kollaps
X
-
Fler som gillar stark mat
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenTaggar: Ingen -
-
Börjar affärerna gå dåligt Christer? Ser ut som en lite underlig dödsönskan...
Jag håller mig till den s k barnmatsnivån där smak och krydda ger en gemensam harmoni av perfektion. När kryddan övertar ingrediensernas smak så handlar det mer om fetischism än om matlagning.Senast redigerad av StefanL; 02 August 2008, 00:59.Kommentar
-
Inget för mig. Jag tycker att riktig Chicken Vindaloo är för starkt. Och det är ju ändå en ganska vanlig rätt på Indiska restauranger(även om de ibland skriver varning om att den är extra stark). Ganska menlöst med så starka kryoddor om man inte är tvungen att äta härsket kött eller nåt.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Christer du behöver väl dessutom hälla på din vanliga flaska Tabasco på maten för att du skall tycka att den är ätbarKommentar
-
-
Ha ha ha , ja det är alltid någon restaurang som ska utmärka sig, ja all reklam bra som dålig.
PÅ tal om stark mat när jag var på bali, för ca 20 år sen, då åt jag en kycklingrätt med något grönt och det var även rätt så mycket rött i rätten,
och redan första tuggan kände jag att det var rätt så starkt, självklart så hade jag beställt extra stark.
Men jag trodde att det var det gröna som var starkt, så jag käkade det röda istället.
Ja Läpparna försvann och jag trodde att det var bra med vatten så jag försökte med det. och det blev ju inte bättre.
Men vis av erfarenhet, beställ aldrig extra stark mat i asien, och se till att käka ris istället för att dricka vatten eller öl.JanneKommentar
-
Faktiskt så dämpar asiater starkt kryddad mat genom att äta sallad. Det är det bästa för att ta bort att det svider i munnen. Vatten eller annan dryck spär enbart på reaktionen vilket gör att det ibland blir olidligt.
Det finns inte enbart en nytta med grönsaker och sallad. Ris dämpar också, men inte lika bra som det kalla salladsbladet.Kommentar
-
Det enda som är tråkigt med att gilla stark mat är Öl o Vin blir som avslutning
under måltiden blir det
Bröd
.
.
.
.
men är man mes kan man ha
Yogurt
Mjölk
det är en dödssynd att dricka Öl eller Vin till maten
Att mat är stark har flera orsaker dom flesta tror att det beror på härsken mat
vilket är helt fel
oftast blir det i grytor och det är gott
stark mat ger snabbare en mätthetskänsla
en kyckling i sverige räcker 2-4 personer
och i Indien till hela familjen,
en annan skröna är att man kan få magsår av stark mat detta är helt fel
dom som äter stark mat jämt har alldrig magsår och nästan alldrig hjärtproblemjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
-
En annan sak är att man kan inte helt plötligt börja äta stark mat
en bra tidsperiod är nog ca 20 år sedan blir det som ett gift
gissa hur mycket klagomål jag har fått hemma
en vanlig helgdag (CF lagar mat då minst en vitlök per dag å jag menar inte en klyfta) sedan går man över till färska kryddor och när resten av familjen säger att det sticker i ögonen så räcker det
själv är det inte nog så jag har en speciell sås som passar alltjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Jaha då har man bokat biljett till London på lördag o hem söndag
känns lyxigt att flyga för en middag i London men eftersom jag är Ateist kan man säga att kryddad mat är min Gud.
har beställt världens starkaste mat (bad om extra spicy)
Undrar om dom tror att jag är Indier, hur som helst har jag retat dom o kocken har lovat mig en liten cermoni.
Mina dyra plastbarn följer med för att fota.......eller var det för att shoppa i London.
hur som helst jag vet inte om jag kan äta upp men provar man alldrig så lär man sig ingetjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar