Fiskplågeri
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Hej!
Jag vill nog protestera mot att detta är en "konventionell metod" inom dermatologin.
Hälsn NilsKommentar
-
Död hud, svett och gamla äcklig hudkrämer? Låter inte som bra fiskmat i mina öron...Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Hej!
Fisken väljer väl alltid om den vill äta eller inte något speciellt, även om vi själva kan tycka annorlunda.
Det jag protesterar mot är;
att detta skulle vara en " konventionell metod " inom hudsjukvården.
Hälsn NilsKommentar
-
I andra länder är nog ovanligare - dock så öppnade det några kliniker med "Garra rufa-behandling" i Sverige för några år sedan (första svenska kliniken öppnade 2002) då den först var aktuell här och det skrevs mycket om den i pressen. Hur det gått för dessa vet jag inte.
Då förekom ju fisken också ofta i grossisternas lagerlistor, men idag har den nästan helt försvunnit därifrån, så det blev kanske ingen hit här. Det kanske också var som så att Djurskyddsmyndigheten/SJV inte har godkänt det.Senast redigerad av Kjell Fohrman; 01 August 2008, 19:43.Kommentar
-
Hej!
Visst förekommer olika behandlingstyper, mer olika ( och ibland helt förbluffande och man kan ta sig för pannan ) var i världen man befinner sig.
Jag reagerade kanske fel på ordet konventionell. Det som jag lägger i det ordet är; vedertaget och traditionsenligt.
Hälsn NilsKommentar
-
Hej!
Visst förekommer olika behandlingstyper, mer olika ( och ibland helt förbluffande och man kan ta sig för pannan ) var i världen man befinner sig.
Jag reagerade kanske fel på ordet konventionell. Det som jag lägger i det ordet är; vedertaget och traditionsenligt.
Hälsn Nils
Jag skojade till det med att Expressen kallade metoden okenventionell medan jag gäspade över en urgammal "nyhet" som kördes ytterligare ett varv.
Men när du nu klämmer till med "traditionsenlig" så är den kanske konventionell trots alltMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Beror väl på i vilket land man befinner sig. I länder som Turkiet etc. har Garra rufa använts i psoriasis-behandling under många år.
I andra länder är nog ovanligare - dock så öppnade det några kliniker med "Garra rufa-behandling" i Sverige för några år sedan (första svenska kliniken öppnade 2002) då den först var aktuell här och det skrevs mycket om den i pressen. Hur det gått för dessa vet jag inte.
Då förekom ju fisken också ofta i grossisternas lagerlistor, men idag har den nästan helt försvunnit därifrån, så det blev kanske ingen hit här. Det kanske också var som så att Djurskyddsmyndigheten/SJV inte har godkänt det.Kommentar
-
I Singapore hade en välsorterad butik detta. Det kostade några Singaporedollar för o sätta ner fötterna en kvart. Jag upplevde nog inte dessa fiskar ett duggt stressande. Värre var det med de dammar som var fyllda med platys o där barn fick ta så många som möjligt på 15 minuter o för 5 Singapore dollars. De jagades hela tiden.Kommentar
Kommentar