Punkrock-tråden

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias777
    Användare
    • November 2006
    • 1493

Nej, nu är det dags för en uppdatering igen på denna roliga tråd. För er som är unga: Lyssna på detta och hör ett av de allra bästa banden som världen sett.
    Underbart och se de gamla bilderna på Joe, Mick och de andra i bandet. Denna låt är helt otoligt bra.

The Clash: Straight to hell http://www.youtube.com/watch?v=HQwm1...eature=related

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• Bright_Blue
      NCS Medlem
      • June 2004
      • 1582

Här är ett ganska nytt engelskt band vid namn Gallows, påminner om six pistols.

Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Kommentar

• FrePGun
        Användare
        • March 2009
        • 2410

Ursprungligen postat av Bright_Blue
        Här är ett ganska nytt engelskt band vid namn Gallows, påminner om six pistols.

http://www.youtube.com/watch?v=v4ScST1yb4U
        Så ska de ju låta! dom hade jag gärna moshat runt till på nån klubbscen

Kommentar

• Bright_Blue
          NCS Medlem
          • June 2004
          • 1582

Ja är ju en sjukt bra låt, deras andra låtar var inte lika melodiösa men ett band man helt klart skulle vilja se, hoppas jag kan se på anti-flag på lördag om nån polare hänger på.

Ursprungligen postat av JosephineFredrik
          Så ska de ju låta! dom hade jag gärna moshat runt till på nån klubbscen

Kommentar

• Mattias777
            Användare
            • November 2006
            • 1493

Ursprungligen postat av HåE
            Social Distortion skivan "WHITE LIGHT, WHITE HEAT, WHITE TRASH" är ruskit bra. http://www.youtube.com/watch?v=7IcHn...eature=related
            Äkta punk känsla.....

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• FrePGun
              Användare
              • March 2009
              • 2410

Ja är ju en sjukt bra låt, deras andra låtar var inte lika melodiösa men ett band man helt klart skulle vilja se, hoppas jag kan se på anti-flag på lördag om nån polare hänger på.
              Jag har sett anti flag live... ajg vet inte, jag är ett fan av deras tidigare plattor men de senaste är fan smörigare än green day, och de är mest de dom spelar!

Så jag gillart inte, men de beror nog helt på vilken era av antiflag man är inne på.

Kommentar

• Bright_Blue
                NCS Medlem
                • June 2004
                • 1582

Såg dem förra året på hultsfred men ljudet var kasst tyvärr. Hoppas det blir bättre nu, tyckte förra var plattan var helt ok, men förrförra var ju outstanding.De släpper nytt om 2 veckor så vi får se vilken klass det håller. Är ganska producerat men det gör mig inget, gillar green day dock oxå Väntar på Hardcore Superstars skivsläpp nu oxå, undrar om det är bra, sen släpper Rancid nytt med, här är en ganska ok singel från den skivan som spelas i p3. http://www.youtube.com/watch?v=YbACmXvZzN0

Simma lugnt!

Jag har sett anti flag live... ajg vet inte, jag är ett fan av deras tidigare plattor men de senaste är fan smörigare än green day, och de är mest de dom spelar!

Så jag gillart inte, men de beror nog helt på vilken era av antiflag man är inne på.

Kommentar

• FrePGun
                  Användare
                  • March 2009
                  • 2410

Såg dem förra året på hultsfred men ljudet var kasst tyvärr. Hoppas det blir bättre nu, tyckte förra var plattan var helt ok, men förrförra var ju outstanding.De släpper nytt om 2 veckor så vi får se vilken klass det håller. Är ganska producerat men det gör mig inget, gillar green day dock oxå Väntar på Hardcore Superstars skivsläpp nu oxå, undrar om det är bra, sen släpper Rancid nytt med, här är en ganska ok singel från den skivan som spelas i p3. http://www.youtube.com/watch?v=YbACmXvZzN0

Simma lugnt!
                  Rancid, ja där snackar vi min musik därimot!

Mina favorit album är helt klart Rancid 2000 sen And out come the wolfes. Gillar mest deras bröta bröta punk men även deras sak och reggae är bra, den nya singeln tog mig en tre fyra lyssningar innan jag började tycka om den, men visst håller resten av den nya plattan samma klass så har man ju något att se fram imot!

Såg också antiflag på hultan förra året!

Ett badn du borde försöka se live är Flogging Molly, dom har ALDRIG gjort mig besviken!

Kommentar

• Gäst

Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Yay Adam Ant!Probably my favourite Adam Ant video.:) enjoy. here are the lyrics:Im the dandy highwayman who youre too scared to mentionI spend my cash on loo...

Det råder säkert delade meningar om huruvida Adam & the Ants räknas som punk (jag har hört många olika uppfattningar om det) och själv har jag mest ägnat mig åt metal så jag är osäker men detta har jag hört sen barnsben och jag tröttnar aldrig (ganska unikt sound)...Vore intressant att höra vad andra anser...Vet inte om det redan diskuterats i tråden!

Mvh/Andreas

Kommentar

• Bright_Blue
                      NCS Medlem
                      • June 2004
                      • 1582

Fan vilket drag det var igår Dem var grymma och publiken galen, de spelade mest låtar från förrförra skivan vilket gjorde mig glad.

Ska lyssna lite mer på Rancid då jag ej lyssnat så mycket på dem.

Har lyssnat på flogging men det är inte riktigt vad jag gillar då jag har lite svårt för de "irlänska-inslagen" i musiken, dropkicks kan jag inte ens lyssna på.

Härnäst blir det Bloodhound gang 1 Juli i Köpenhamn

Ha det fint!

Rancid, ja där snackar vi min musik därimot!

Mina favorit album är helt klart Rancid 2000 sen And out come the wolfes. Gillar mest deras bröta bröta punk men även deras sak och reggae är bra, den nya singeln tog mig en tre fyra lyssningar innan jag började tycka om den, men visst håller resten av den nya plattan samma klass så har man ju något att se fram imot!

Såg också antiflag på hultan förra året!

Ett badn du borde försöka se live är Flogging Molly, dom har ALDRIG gjort mig besviken!

Kommentar

• Bright_Blue
                        NCS Medlem
                        • June 2004
                        • 1582

Tja, detta australiska bandet ska tydligen vara förband till bloodhound gang som jag ska på, verkar ganska grymma

The Living End's profile including the latest music, albums, songs, music videos and more updates.

Kommentar

• Bright_Blue
                          NCS Medlem
                          • June 2004
                          • 1582

Har lyssnat som en dåre på rancid hela sommaren, är med på topp 4 av favoritband nu.

Rancid:

Hittade ett ganska okänt band som lät hyffsat:

Kommentar

• FrePGun
                            Användare
                            • March 2009
                            • 2410

Har lyssnat som en dåre på rancid hela sommaren, är med på topp 4 av favoritband nu.

Rancid:

Hittade ett ganska okänt band som lät hyffsat:

http://www.youtube.com/watch?v=IP4qCXLGwvQ&feature=fvw
                            Jepp bra grejer!

Kolla även in

Lard Fredriksen and the Bastard

The Forgotten

Time Again

Folk med medlemmar från Rancid eller andra connections.

Kommentar

• HåE
                              Användare
                              • September 2007
                              • 1525

Rancid:

Riktigt skön låt. Ganska mycket the Clash över det spåret.
                              När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

Kommentar

• Bright_Blue
                                NCS Medlem
                                • June 2004
                                • 1582

Okej tackar får bli imon.

Ja det är en riktig höjdare Håe.

Kommentar

Arbetssätt...