If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Tja, vore kul och få lite tips på okända band som man inte känner till sen innan, skicka gärna en länk på youtube. Finns säkert en del på forumet här som lyssnar på detta, förmodligen inte lika mycket som metal.
Tja, vore kul och få lite tips på okända band som man inte känner till sen innan, skicka gärna en länk på youtube. Finns säkert en del på forumet här som lyssnar på detta, förmodligen inte lika mycket som metal.
Mvh/ BB
Punken är ju överlägsen Metal eftersom den ofta har ett innehåll med nån mening i. Vilken typ av punk gillar du? Det finns ju så många olika grenar. Här i Stockholm har vi en kille som spelar i tunnelbanan sedan många år tillbaka. Han kallar sin punk för knull punk.
Jag har skrattat så mycket ibland när jag hört honom. Han har dock blivigt lite alvarligare med åren. Han stog en gång utanför NK och spelade en minst sagt provocerande låt. Att se tanternas reaktion när de gick förbi var obetalbart. Jag skrattade så jag grät
Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
Sen måste jag rekomendera den här liveversionen av Generator med Bad religion också. Fy fan när dom körde den på west coast riot, bland det bästa jag sett nån gång.
Tack för tipsen där Sacrium, rise against påminner ju ganska mycket om Sum 41 som är ett favoritband men annars är det: Anti-flag, Against me, Danko Jones, Green Day, GOB (senaste skivan), Ebba grön, sen finns det ju band som kanske inte helt och hållet är punkrock men åt det stuket som Billy talent, Arctic monkeys (indiepunk).
Mitt absoluta favoritband är ju Bloodhound gang men det är ju en blandning av allt möjligt bla. punk. Bad religion är ju bra och de var väl bland de första med punkrocken.
Svårt att säga vilken genre det är Mattias men du kan ju kolla upp banden där. Ös på Ozric om du har ngt bra.
Oj, ni missar ju det bästa. Beat the Bastards med The Exploited är min favorit följt av Misanthropic generation med Disfear. Kanske inte punkrock, men hur bra som helst.
Raise against tycker jag verkar skit bra. Har inte hunnit lyssna på allt ni lagt in men jag ska. Jag är lite för ung för att ha sett Ebba Grön live men jag har sett Imperiet live när jag var i tonåren. Här är en låt och spelning ifrån den tiden.
Strålande text o musik av Imperiet: Kriget med mig själv.
Ja imperiet är ju hur bra som helst, kom i kontakt med han när jag såg en dokumentär om varghatet i Sverige och rätt som det är så spelar de "Var e vargen"
Tycker han var bättre i Imperiet än i Ebba grön.
Ja imperiet är ju hur bra som helst, kom i kontakt med han när jag såg en dokumentär om varghatet i Sverige och rätt som det är så spelar de "Var e vargen"
Tycker han var bättre i Imperiet än i Ebba grön.
Jaha så dom spelade var é vargen i dokumentären och det var så du upptäckte dem eller? Han hade en otrolig utstålning på den tiden och man visste inte vad som skulle hända när dom spelade. De balanserade mellan genialitet och ett slags vansinne kan man säga
Jaha så dom spelade var é vargen i dokumentären och det var så du upptäckte dem eller? Han hade en otrolig utstålning på den tiden och man visste inte vad som skulle hända när dom spelade. De balanserade mellan genialitet och ett slags vansinne kan man säga
Jepp det gjorde dem, lite komiskt också för det var i samband med att jägarna skulle kartlägga och visa var vargarna fanns. Ja det var väl så sent som 2003 tror jag, hade bara hört Ebba grön innan.
Finns många bra låtar som Imperiet har gjort och även när han gick "solo" kommer ihåg när han sjöng keops pyramid för nåt år sen bara
Kommentar