570 liters problem?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Radioaktiva Räkor
    Användare
    • April 2008
    • 53

    570 liters problem?

    Kära ciklidister,

    Jag har kommit över ett 570-liter kar (L150*B70*H55) och nu insåg jag helt plötsligt att jag har problem. Vad ska jag köra för filter?

    Kort och gott vill jag ha reda på den filterlösning som är billigast, bäst och enklast att rengöra.

    Fisken jag hade tänk ha i är ett par pleco/gibbi, lite Crenicichla saxatilis och kanske Cichlasoma festae - borde väl funka?

    //C
    - Christoffer & Marielle - With a license to krill -
    ~1800liter vatten hemma...
  • slarvid
    Användare
    • December 2007
    • 517

    #2
    Ursprungligen postat av Radioaktiva Räkor
    Kära ciklidister,

    Jag har kommit över ett 570-liter kar (L150*B70*H55) och nu insåg jag helt plötsligt att jag har problem. Vad ska jag köra för filter?

    Kort och gott vill jag ha reda på den filterlösning som är billigast, bäst och enklast att rengöra.

    Fisken jag hade tänk ha i är ett par pleco/gibbi, lite Crenicichla saxatilis och kanske Cichlasoma festae - borde väl funka?

    //C
    filterkammare tycker jag
    540 mbuna + 54L yngel

    Kommentar

    • Koi-fantast
      Användare
      • November 2007
      • 555

      #3
      Efter dina önskemål så tror jag bara att det finns egetgjorda filter med cirukulationspump och blåmatta. Kolla på hamburgerfilter för att se principen.
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1728683
      http://www.bollmoraakvarieklubb.org/

      Kommentar

      • Radioaktiva Räkor
        Användare
        • April 2008
        • 53

        #4
        Ok, några idéer på hur mycket pumpen bör palla av att driva för bra filtrering samt mått ungefär på filtermatta? Snackar vi 20cm ut på båda sidorna eller?

        Om vi bortser från pris så antar jag att ett vanligt fancy kraftigt ytterfilter funkar skitfint?

        //C
        - Christoffer & Marielle - With a license to krill -
        ~1800liter vatten hemma...

        Kommentar

        Arbetssätt...