Övriga bilder - ej fisk och akvarierelaterat foto - del 3

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • joe
    Användare
    • June 2006
    • 1451

    Ursprungligen postat av Laesk
    Gammalt gömsle från 70-talet... =)
    De bilderna gillade jag - allra mest den första. Vet inte men det är absolut känsla i dem...lite så där halvmystiskt, men inte så mystiskt att jag inte skulle vilja vara där! Får du till det med ett nytt gömsle också?
    MVH - joe

    Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

    Kommentar

    • Laesk
      Användare
      • February 2004
      • 2447

      Ursprungligen postat av joe
      De bilderna gillade jag - allra mest den första. Vet inte men det är absolut känsla i dem...lite så där halvmystiskt, men inte så mystiskt att jag inte skulle vilja vara där! Får du till det med ett nytt gömsle också?


      Ja imorn skall de nya börja byggas, fast lite större å goare me plats, högre i tak osv. Golvyta 240*160cm , 170cm i tak.
      Lennart "Laesk" Axelsson
      http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

      With CANON you can!

      Kommentar

      • Laesk
        Användare
        • February 2004
        • 2447

        Lånar tråden lite....

        Efter två dagars arbete med gömslet, sen blir det frigolit å masonit på golvet + innerväggar.. grön presenning + granris + camonät på utsidan.
        (+ två gluggar på baksidan, så man har koll åt alla håll, å låg dörr osv)

        Sen ska vi pryda innerväggarna med 3000 Canon-klistermärken
        Lennart "Laesk" Axelsson
        http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

        With CANON you can!

        Kommentar

        • joe
          Användare
          • June 2006
          • 1451

          Ursprungligen postat av Laesk
          Lånar tråden lite....

          Efter två dagars arbete med gömslet, sen blir det frigolit å masonit på golvet + innerväggar.. grön presenning + granris + camonät på utsidan.
          (+ två gluggar på baksidan, så man har koll åt alla håll, å låg dörr osv)

          Sen ska vi pryda innerväggarna med 3000 Canon-klistermärken
          Kul bygge - lite större än de flesta projekt på detta forum! Men blir deet inte ett jägarns oväsen i detta lilla krypin när regnet kommer (vilket det ju gör!)?

          Plåt är ju bra ur beständighetssynpunkt, men risken att djuren i gömslet väsnas i onödan ökar ju också!? Vill inte vara neggo, men funderar!

          P.S Det blir helilyft på plats va? D.S

          P.S 2 Nej va dum jag är - såg ju nu att väggarna skulle kläs med isolerande dekalerD.S 2
          MVH - joe

          Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

          Kommentar

          • Laesk
            Användare
            • February 2004
            • 2447

            Hehe ja alltid kul att sysselsätta sig me nått när man är ledig

            Jo självklart lär de låta när de regnar, men vi ska täcka de med granris å camonät osv, dock lär vi inte va där när de är tecken på att de kanske börjar regna... djuren rör inte på sig mkt då de regnar så

            Sen ska även väggarna inne få frigolit + masonit på sig, så vi lär inte låta för mkt
            Lennart "Laesk" Axelsson
            http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

            With CANON you can!

            Kommentar

            • Byttorp
              Användare
              • November 2003
              • 1585

              Ursprungligen postat av Laesk
              Hehe ja alltid kul att sysselsätta sig me nått när man är ledig

              Jo självklart lär de låta när de regnar, men vi ska täcka de med granris å camonät osv, dock lär vi inte va där när de är tecken på att de kanske börjar regna... djuren rör inte på sig mkt då de regnar så

              Sen ska även väggarna inne få frigolit + masonit på sig, så vi lär inte låta för mkt
              Jaha...LEDIG...somliga har det bra....e det inte bättre att du kommer till borås och fixar lite el för mig ( på¨jobbet i ett rum där jag skall bygga in mitt "nya" 800 liters kar....). Tänkte göra en egen tråd om detta lite senare, just nu funderar jag på hur modulerna skall vara och i vilken höjd karet skall sitta i väggen....
              Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
              Ordförande GCG

              Kommentar

              • joe
                Användare
                • June 2006
                • 1451

                Ursprungligen postat av Laesk
                Hehe ja alltid kul att sysselsätta sig me nått när man är ledig

                Jo självklart lär de låta när de regnar, men vi ska täcka de med granris å camonät osv, dock lär vi inte va där när de är tecken på att de kanske börjar regna... djuren rör inte på sig mkt då de regnar så

                Sen ska även väggarna inne få frigolit + masonit på sig, så vi lär inte låta för mkt
                Låter som bra det där! Vad förväntar du/ni er se från detta gömsle - en del orrspel? (med tanke på de första bilderna) mer fåglar, älg...? Varg.., naje, men man vet aldrig även om jag antar att gömslet är i Ulricehamnstrakten!

                Lycka till vidare!
                MVH - joe

                Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                Kommentar

                • Byttorp
                  Användare
                  • November 2003
                  • 1585

                  dan för dan.

                  Så här dagen innan nyårsafton så tänkte jag att det är bäst att lägga skumpan på kylning och insåg genast att jag fick lite bryderi...hade visst några halvobskyra flaskor liggande hemma....har ni någon favorit att rekomendera...vilken åker in i kylen i morrn bitti enligt er.
                  Flaskorna är från vänster till höger:
                  Gosset Grand Rose (brut)
                  Mailly Grand Cru
                  Prosecco la Robina
                  Bollinger - La grand annee 1999
                  Gonde Rosseux Grand Cru (brut)
                  Bollinger - La grand annee 1997
                  Michel Hernoux Grand Cru
                  Rigas (en baltisk höjdarskumpa)
                  Veuve Clicquot Ponsardin (brut)

                  Så nån som har nått tips....

                  nu skall jag ge mig ifärd med att kolla över whiskeyförrådet när jag ändå är och rotar bland flaskorna...
                  Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                  Ordförande GCG

                  Kommentar

                  • Gäst

                    Ursprungligen postat av Byttorp
                    Så här dagen innan nyårsafton så tänkte jag att det är bäst att lägga skumpan på kylning och insåg genast att jag fick lite bryderi...hade visst några halvobskyra flaskor liggande hemma....har ni någon favorit att rekomendera...vilken åker in i kylen i morrn bitti enligt er.
                    Flaskorna är från vänster till höger:
                    Gosset Grand Rose (brut)
                    Mailly Grand Cru
                    Prosecco la Robina
                    Bollinger - La grand annee 1999
                    Gonde Rosseux Grand Cru (brut)
                    Bollinger - La grand annee 1997
                    Michel Hernoux Grand Cru
                    Rigas (en baltisk höjdarskumpa)
                    Veuve Clicquot Ponsardin (brut)

                    Så nån som har nått tips....

                    nu skall jag ge mig ifärd med att kolla över whiskeyförrådet när jag ändå är och rotar bland flaskorna...
                    VA F**N ä du greve eller nått eller... så mycket skumpa har jag inte druckit i hela mitt liv å de råkade du ha liggande hemma!

                    Men tyvärr kan jag ikke råda dig i detta ämne,tror dock påGosset Grand Rose (brut) enbart för att den ser bra ut. Vore dock intressant att se en likadan uppradning av whiskeyförrådet
                    Senast redigerad av Gäst; 31 December 2008, 02:19.

                    Kommentar

                    • Byttorp
                      Användare
                      • November 2003
                      • 1585

                      Ursprungligen postat av Krille J-son
                      VA F**N ä du greve eller nått eller... så mycket skumpa har jag inte druckit i hela mitt liv å de råkade du ha liggande hemma!

                      Men tyvärr kan jag ikke råda dig i detta ämne,tror dock påGosset Grand Rose (brut) enbart för att den ser bra ut. Vore dock intressant att se en likadan uppradning av whiskeyförrådet
                      hehe, nja så illa är det inte. Men tror det är ett bra val, den är rätt så god den där roséskumpan och av de flaskorna jag har så är det nog en av topp tre. Jag har dock gjort ett annat val inför kvällen. Det blir Michel Hernoux Grand Cru - en av de flaskor som jag köpt direkt på vingården strax utanför Mailly i Champangedistriktet i våras. Men jag dricker inte heller så mycket som du märker....därav det lilla lagret.

                      Än värre var det visst på Whiskeyfronten, där har samlingen ökat sista året (vilket innebär att jag får byta vatten lite oftare i akvarierummet för det är nästan enbart då som jag kan varva ner nu för tiden...) Jag får öka min konsumtion en del ser det ut som....
                      Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                      Ordförande GCG

                      Kommentar

                      • Byttorp
                        Användare
                        • November 2003
                        • 1585

                        Här kommer så en liten sammanställning och inventering inför det nya året, har också lovat sambon att dricka mer och köpa 0 flaskor i år....får se hur det går...56 flaskor blev det iaf...och några som är värda att nämnas är dom nedan...

                        Mackmyra Preludium 1 2 st, Mackmyra Preludium 2 2 st, Mackmyra Preludium 3 3 st, Mackmyra Preludium 4 2 st, Mackmyra Preludium 5 2 st, Mackmyra Första ord utgåvan 2 st, Mackmyra Special Edition Eminent Sherry
                        Highland Park 18 år och Highland Park 12 år
                        Jack Daniels, Single barell
                        Isle of Jura 10 år
                        The Dalmore 10 år
                        Macallan Cask Strength 10 år, Macallan Elegancia 12 år och Macallan 12 år, Macallan - 1996 vintage 2 st
                        Talisker Distillers Edition 1993
                        The Balvenie 12 år 2 st
                        The Balvenie 10 år
                        Caol Ila 12 år och Caol Ila Distillers Edition 1995 3 st
                        Bowmore Surf 2 st
                        Glenrothes 1973
                        Glen Garioch
                        Tormore 12 år
                        Auchentoshan 10 år
                        Oban Destillers Edition 1992
                        Lagavulin Destillers Edition 1990
                        Chivas Regal 12 år 2 st
                        Bunnahabhain 12 år 2 st
                        Glendronach 15 år
                        Glenmorangie Cellar 13
                        Glenkinchie 10 år
                        Glenfiddich Solera Reserva 15 år 2 st och Glenfiddich Special Reserva 12 år
                        Ardberg Distillers Edition och Ardberg Almost there 1998

                        Ser dock nu att det saknas lite mer rökiga sorter bortsett från Lagavulin så det får nog bli nån flaska eller så under året iaf....
                        Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                        Ordförande GCG

                        Kommentar

                        • Laesk
                          Användare
                          • February 2004
                          • 2447

                          Ursprungligen postat av joe
                          Låter som bra det där! Vad förväntar du/ni er se från detta gömsle - en del orrspel? (med tanke på de första bilderna) mer fåglar, älg...? Varg.., naje, men man vet aldrig även om jag antar att gömslet är i Ulricehamnstrakten!

                          Lycka till vidare!

                          Ja det förra gömslet är placerat precis brevid en orrspelsplats, vi skall dock sätta vårat lite mer åt kanten på mossen, jag hoppas mer på hare, räv, rådjur och älg, men på mossen finns det grymt rikt fågelliv: gulärla, ljungpipare, tofsvipa, tjäder, sånglärka, smålom, gräsand, kricka, fiskmås, grönbenan, storspov, enkelbecksin, brushane, dubbelbeckasin, dvärgbeckasin, trana, tofsmes, talltita, svartmes, sparvuggla, pärluggla m.fl.


                          Magnus.... ja jag märkte la att du va en suputare på ciklidstämman i linköping
                          Lennart "Laesk" Axelsson
                          http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

                          With CANON you can!

                          Kommentar

                          • PatrikMalmo
                            Användare
                            • May 2005
                            • 4642

                            Magnus,
                            är det dåligt med konsumtionen så bjud hem ett gäng ciklidister... då brukar det ta skruv.

                            Nu verkar du redan ha valt skumpa, men Bollinger -97 är finfin.

                            Hilsen,

                            P
                            Ingen fisk har läst böckerna.

                            Kommentar

                            • joe
                              Användare
                              • June 2006
                              • 1451

                              Ursprungligen postat av Byttorp
                              Här kommer så en liten sammanställning och inventering inför det nya året, har också lovat sambon att dricka mer och köpa 0 flaskor i år....får se hur det går...56 flaskor blev det iaf...och några som är värda att nämnas är dom nedan...

                              Mackmyra Preludium 1 2 st, Mackmyra Preludium 2 2 st, Mackmyra Preludium 3 3 st, Mackmyra Preludium 4 2 st, Mackmyra Preludium 5 2 st, Mackmyra Första ord utgåvan 2 st, Mackmyra Special Edition Eminent Sherry
                              Highland Park 18 år och Highland Park 12 år
                              Jack Daniels, Single barell
                              Isle of Jura 10 år
                              The Dalmore 10 år
                              Macallan Cask Strength 10 år, Macallan Elegancia 12 år och Macallan 12 år, Macallan - 1996 vintage 2 st
                              Talisker Distillers Edition 1993
                              The Balvenie 12 år 2 st
                              The Balvenie 10 år
                              Caol Ila 12 år och Caol Ila Distillers Edition 1995 3 st
                              Bowmore Surf 2 st
                              Glenrothes 1973
                              Glen Garioch
                              Tormore 12 år
                              Auchentoshan 10 år
                              Oban Destillers Edition 1992
                              Lagavulin Destillers Edition 1990
                              Chivas Regal 12 år 2 st
                              Bunnahabhain 12 år 2 st
                              Glendronach 15 år
                              Glenmorangie Cellar 13
                              Glenkinchie 10 år
                              Glenfiddich Solera Reserva 15 år 2 st och Glenfiddich Special Reserva 12 år
                              Ardberg Distillers Edition och Ardberg Almost there 1998

                              Ser dock nu att det saknas lite mer rökiga sorter bortsett från Lagavulin så det får nog bli nån flaska eller så under året iaf....
                              Jag kommer och hjälper dig med vattenbyte vilken dag som helst

                              Champagnen kan du dock behålla - även om det var en imponerande samling.

                              Men jag är nästan böjd att hålla med Krille - om inte greve så engelks lord/hertig eller nått i den stilen alt. "en snål j-l" i bemärkelsen att du sparar allt du får tag i. Här hemma får man vara glad om det finns en halv flaska whiskey kvar emellanåt

                              Gott nytt är på dig Magnus!
                              MVH - joe

                              Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                              Kommentar

                              • Micke
                                Användare
                                • April 2002
                                • 9579

                                Jag ser att du skaffat ny Ardbeg Magnus, det är bara att säga till om du behöver hjälp att lätta på förrådet
                                Senast redigerad av Micke; 31 December 2008, 12:11.
                                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...