Övriga bilder - ej fisk och akvarierelaterat foto - del 3

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • akva99
    Användare
    • September 2005
    • 527

    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
    typisk kommentar bilen har 10 år på nacken och bilmarknaden har rasat rejält,, hobbie bilar på vintern är överkomliga prismässigt..Sally såldes till Dalarna tidigare i höst så någon samlare är jag inte
    du kan väl inte vara sugen på köra
    den som väntar på något gott väntar alltid för länge

    Kommentar

    • Micke Jarhl
      Användare
      • April 2002
      • 2277

      Ursprungligen postat av akva99
      du kan väl inte vara sugen på köra
      den som väntar på något gott väntar alltid för länge
      haha bra skrivet!Men bilen är påställd hela året ibland är det torra fina vägar även på vintern då passar jag på trevlig bil svår att låta bli den förlänge(Biltokig) fast det är ju mer fiskar nu...
      Micke Jarhl Med akvarium!

      Kommentar

      • cf.akvarielagret
        Användare
        • April 2002
        • 5028

        Ursprungligen postat av Micke Jarhl
        ny bil i garaget nu... går som helv...lite trimmad
        Mums
        har du inte råd med soppan
        kan jag bistå men då ska jag köra

        är instrumenten i framrutan, har den G mätare

        när du inte har råd med soppan hör av dig ............snart
        jag är Ateist
        men Gud talade till mig
        Gud är stor
        jag frågade hur stor ? inget svar
        han kanske behövde låna toaletten

        Kommentar

        • Micke Jarhl
          Användare
          • April 2002
          • 2277

          Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
          Mums
          har du inte råd med soppan
          kan jag bistå men då ska jag köra

          är instrumenten i framrutan, har den G mätare

          när du inte har råd med soppan hör av dig ............snart
          hihi du hittar nog en sån här på närmre håll.. finns många i sthlm regionen till salu bra priser nu på vintern dessutom...
          Micke Jarhl Med akvarium!

          Kommentar

          • cichlids4fun
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 3111

            Ursprungligen postat av Micke Jarhl
            typisk kommentar bilen har 10 år på nacken och bilmarknaden har rasat rejält,, hobbie bilar på vintern är överkomliga prismässigt..Sally såldes till Dalarna tidigare i höst så någon samlare är jag inte
            Jo jag skämtade ju bara..... jag funderade på att köpa en själv, som sagt så dyker priserna rejält nu och en 2002 fanns att köpa billigt, men jag lät bli kanske tur det när man är så gasglad som jag
            Mvh
            Peter

            don´t drink water-fish ..... in it!

            Kommentar

            • Niklas Olsson
              Användare
              • February 2003
              • 1156

              Ursprungligen postat av Micke Jarhl
              ny bil i garaget nu... går som helv...lite trimmad
              Ojojoj, vilken läcker bil det där är! En sån vill jag också ha när jag blir stor
              //Niklas

              www.nofoto.se
              Nofoto på Facebook
              ____________________________________

              Kommentar

              • joe
                Användare
                • June 2006
                • 1451

                Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                ny bil i garaget nu... går som helv...lite trimmad
                Alltså Micke - byta Mustangen... - närå jag bara skojar, Corvette har alltid varit drömbil nummer ett (kanske skuggad av Jaguar E-type, gärna cab.) trots att de, Corvetterna alltså, kanske inte har världens bästa köregenskaper (om man bortser från kraften!!) men det har kanske blivit bättre på såpass nya som den som gästar, för det är väl det den gör - vi får väl snart se nån ny skönhet!?, ditt garage. Avundsjuk men inte missundsam - ha skoj!
                MVH - joe

                Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                Kommentar

                • joe
                  Användare
                  • June 2006
                  • 1451

                  Ursprungligen postat av Wilhelm
                  I eftermidags, så blev några kattungar här hemma.

                  Bilden på en 3 minuter gammal siames! Pojke tror vi att det är!
                  Wilhelm - du/ni stiger i rankingen när ni nu också har och odlar?? katter. Fast å andra sidan, katter är ju relativt lättodlade, det brukar ju vara odlingstopp som är det svåra på den arten. Underbar bild - men de är betydligt sötare efter nån dag
                  MVH - joe

                  Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                  Kommentar

                  • Micke Jarhl
                    Användare
                    • April 2002
                    • 2277

                    Ursprungligen postat av Niklas Olsson
                    Ojojoj, vilken läcker bil det där är! En sån vill jag också ha när jag blir stor
                    Bilar brevid mitt Akvarie intresse (Jag vet jäkligt olika) har nästan funnits där så länge jag vet om mig själv hehe..så jag lägger ner en hel del tid och pengar på sånt tycker det är så jäkla gött om man köper några varv på en bana iaf 1ggr på året rastar bilen lite för där kan man verkligen känna på hur bilar av den är kalibern går det är nästan så man blir lite skraj men det äter däck och bromsar så vi får se hur jag gör med denna, den är nästan i nyskick får invänta våren då ska Silva ut rastas
                    Micke Jarhl Med akvarium!

                    Kommentar

                    • endymion

                      Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                      Bilar brevid mitt Akvarie intresse (Jag vet jäkligt olika) har nästan funnits där så länge jag vet om mig själv hehe..så jag lägger ner en hel del tid och pengar på sånt tycker det är så jäkla gött om man köper några varv på en bana iaf 1ggr på året rastar bilen lite för där kan man verkligen känna på hur bilar av den är kalibern går det är nästan så man blir lite skraj men det äter däck och bromsar så vi får se hur jag gör med denna, den är nästan i nyskick får invänta våren då ska Silva ut rastas
                      Det är mycket billigare att köra bana när det regnar Sliter inte alls lika mycket på däck och bromsar. Åka is är också något som är fruktansvärt skoj. Hyffsatt skoj med vanliga dubbdäck, extremt skoj med rallydubb.

                      Kommentar

                      • Micke Jarhl
                        Användare
                        • April 2002
                        • 2277

                        Ursprungligen postat av joe
                        Alltså Micke - byta Mustangen... - närå jag bara skojar, Corvette har alltid varit drömbil nummer ett (kanske skuggad av Jaguar E-type, gärna cab.) trots att de, Corvetterna alltså, kanske inte har världens bästa köregenskaper (om man bortser från kraften!!) men det har kanske blivit bättre på såpass nya som den som gästar, för det är väl det den gör - vi får väl snart se nån ny skönhet!?, ditt garage. Avundsjuk men inte missundsam - ha skoj!
                        Det har jag skoj menar jag modell c5 97-04 och framåt hände det en del med vettarna helt plötsligt ligger dom nästan platt på vägen, bromsarna orginal är kanske lite under dimensionerade(blir lätt varma i överkant) på C5:an men i övrigt går dom som fasen även på Bana..C6 är nog målet om man nu ska ha storhets vansinne hihi.. men en sån bil står i stjärnorna... Den som lever får se som det heter klassikt uttryck, nog om bilar nu..
                        Micke Jarhl Med akvarium!

                        Kommentar

                        • joe
                          Användare
                          • June 2006
                          • 1451

                          Ursprungligen postat av endymion
                          Det är mycket billigare att köra bana när det regnar Sliter inte alls lika mycket på däck och bromsar. Åka is är också något som är fruktansvärt skoj. Hyffsatt skoj med vanliga dubbdäck, extremt skoj med rallydubb.
                          Visste inte att du hade sådana böjelser Albin! Själv kör jag inte så mycket is längre, kan bero på istillgången, men jag har varit stadig åskådare och nu sist faktiskt funktionär på Svenska rallyt hemma i Värmland i över trettio år.
                          MVH - joe

                          Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                          Kommentar

                          • Wilhelm
                            Användare
                            • April 2002
                            • 9122

                            Ursprungligen postat av joe
                            Wilhelm - du/ni stiger i rankingen när ni nu också har och odlar?? katter. Fast å andra sidan, katter är ju relativt lättodlade, det brukar ju vara odlingstopp som är det svåra på den arten. Underbar bild - men de är betydligt sötare efter nån dag
                            Tackar! Nej man föder upp katter och det är inte lätt alla ggr.
                            Här är siamesen 2 dagar
                            mvh Wilhelm

                            "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                            www.linkopings-akvarieforening.net/
                            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                            Kommentar

                            • jarinen
                              Användare
                              • April 2003
                              • 1888

                              Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                              ny bil i garaget nu... går som helv...lite trimmad
                              Mmm... vilken fining! vilken akterspegel!!... vilken bil helt enkelt.


                              Mvh Jari

                              Kommentar

                              • joe
                                Användare
                                • June 2006
                                • 1451

                                Ursprungligen postat av Wilhelm
                                Tackar! Nej man föder upp katter och det är inte lätt alla ggr.
                                Här är siamesen 2 dagar
                                2 dagar och tusen gånger sötare - jättefin. Jag är en sann kattmänniska och har växt upp med drösvis av 4-vägskorsningar på bondgård. Har två egna just nu, inga renrasiga det heller...men alla katter har det där särskilda.
                                (Har inget emot hundar heller i princip - men vill inte ha nån!)

                                Föder du/ni upp på allvar alltså? OK-då äré lite mer seriöst antar jag och inte bara gullekissar!?
                                MVH - joe

                                Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...