Övriga bilder - ej fisk och akvarierelaterat foto - del 3
Kollaps
X
-
-
Ja imorn skall de nya börja byggas, fast lite större å goare me plats, högre i tak osv. Golvyta 240*160cm , 170cm i tak.Kommentar
-
Lånar tråden lite....
Efter två dagars arbete med gömslet, sen blir det frigolit å masonit på golvet + innerväggar.. grön presenning + granris + camonät på utsidan.
(+ två gluggar på baksidan, så man har koll åt alla håll, å låg dörr osv)
Sen ska vi pryda innerväggarna med 3000 Canon-klistermärkenKommentar
-
Lånar tråden lite....
Efter två dagars arbete med gömslet, sen blir det frigolit å masonit på golvet + innerväggar.. grön presenning + granris + camonät på utsidan.
(+ två gluggar på baksidan, så man har koll åt alla håll, å låg dörr osv)
Sen ska vi pryda innerväggarna med 3000 Canon-klistermärken
Plåt är ju bra ur beständighetssynpunkt, men risken att djuren i gömslet väsnas i onödan ökar ju också!? Vill inte vara neggo, men funderar!
P.S Det blir helilyft på plats va? D.S
P.S 2 Nej va dum jag är - såg ju nu att väggarna skulle kläs med isolerande dekalerD.S 2MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Hehe ja alltid kul att sysselsätta sig me nått när man är ledig
Jo självklart lär de låta när de regnar, men vi ska täcka de med granris å camonät osv, dock lär vi inte va där när de är tecken på att de kanske börjar regna... djuren rör inte på sig mkt då de regnar så
Sen ska även väggarna inne få frigolit + masonit på sig, så vi lär inte låta för mktKommentar
-
Jo självklart lär de låta när de regnar, men vi ska täcka de med granris å camonät osv, dock lär vi inte va där när de är tecken på att de kanske börjar regna... djuren rör inte på sig mkt då de regnar så
Sen ska även väggarna inne få frigolit + masonit på sig, så vi lär inte låta för mktTrappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Sen ska även väggarna inne få frigolit + masonit på sig, så vi lär inte låta för mkt
Lycka till vidare!MVH - joe
-
dan för dan.
Så här dagen innan nyårsafton så tänkte jag att det är bäst att lägga skumpan på kylning och insåg genast att jag fick lite bryderi...hade visst några halvobskyra flaskor liggande hemma....har ni någon favorit att rekomendera...vilken åker in i kylen i morrn bitti enligt er.
Flaskorna är från vänster till höger:
Gosset Grand Rose (brut)
Mailly Grand Cru
Prosecco la Robina
Bollinger - La grand annee 1999
Gonde Rosseux Grand Cru (brut)
Bollinger - La grand annee 1997
Michel Hernoux Grand Cru
Rigas (en baltisk höjdarskumpa)
Veuve Clicquot Ponsardin (brut)
Så nån som har nått tips....
nu skall jag ge mig ifärd med att kolla över whiskeyförrådet när jag ändå är och rotar bland flaskorna...Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Så här dagen innan nyårsafton så tänkte jag att det är bäst att lägga skumpan på kylning och insåg genast att jag fick lite bryderi...hade visst några halvobskyra flaskor liggande hemma....har ni någon favorit att rekomendera...vilken åker in i kylen i morrn bitti enligt er.
Flaskorna är från vänster till höger:
Gosset Grand Rose (brut)
Mailly Grand Cru
Prosecco la Robina
Bollinger - La grand annee 1999
Gonde Rosseux Grand Cru (brut)
Bollinger - La grand annee 1997
Michel Hernoux Grand Cru
Rigas (en baltisk höjdarskumpa)
Veuve Clicquot Ponsardin (brut)
Så nån som har nått tips....
nu skall jag ge mig ifärd med att kolla över whiskeyförrådet när jag ändå är och rotar bland flaskorna...
Men tyvärr kan jag ikke råda dig i detta ämne,tror dock påGosset Grand Rose (brut) enbart för att den ser bra ut. Vore dock intressant att se en likadan uppradning av whiskeyförrådetSenast redigerad av Gäst; 31 December 2008, 02:19.Kommentar
-
VA F**N ä du greve eller nått eller... så mycket skumpa har jag inte druckit i hela mitt liv å de råkade du ha liggande hemma!
Men tyvärr kan jag ikke råda dig i detta ämne,tror dock påGosset Grand Rose (brut) enbart för att den ser bra ut. Vore dock intressant att se en likadan uppradning av whiskeyförrådet
Än värre var det visst på Whiskeyfronten, där har samlingen ökat sista året (vilket innebär att jag får byta vatten lite oftare i akvarierummet för det är nästan enbart då som jag kan varva ner nu för tiden...) Jag får öka min konsumtion en del ser det ut som....Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Här kommer så en liten sammanställning och inventering inför det nya året, har också lovat sambon att dricka mer och köpa 0 flaskor i år....får se hur det går...56 flaskor blev det iaf...och några som är värda att nämnas är dom nedan...
Mackmyra Preludium 1 2 st, Mackmyra Preludium 2 2 st, Mackmyra Preludium 3 3 st, Mackmyra Preludium 4 2 st, Mackmyra Preludium 5 2 st, Mackmyra Första ord utgåvan 2 st, Mackmyra Special Edition Eminent Sherry
Highland Park 18 år och Highland Park 12 år
Jack Daniels, Single barell
Isle of Jura 10 år
The Dalmore 10 år
Macallan Cask Strength 10 år, Macallan Elegancia 12 år och Macallan 12 år, Macallan - 1996 vintage 2 st
Talisker Distillers Edition 1993
The Balvenie 12 år 2 st
The Balvenie 10 år
Caol Ila 12 år och Caol Ila Distillers Edition 1995 3 st
Bowmore Surf 2 st
Glenrothes 1973
Glen Garioch
Tormore 12 år
Auchentoshan 10 år
Oban Destillers Edition 1992
Lagavulin Destillers Edition 1990
Chivas Regal 12 år 2 st
Bunnahabhain 12 år 2 st
Glendronach 15 år
Glenmorangie Cellar 13
Glenkinchie 10 år
Glenfiddich Solera Reserva 15 år 2 st och Glenfiddich Special Reserva 12 år
Ardberg Distillers Edition och Ardberg Almost there 1998
Ser dock nu att det saknas lite mer rökiga sorter bortsett från Lagavulin så det får nog bli nån flaska eller så under året iaf....Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Ja det förra gömslet är placerat precis brevid en orrspelsplats, vi skall dock sätta vårat lite mer åt kanten på mossen, jag hoppas mer på hare, räv, rådjur och älg, men på mossen finns det grymt rikt fågelliv: gulärla, ljungpipare, tofsvipa, tjäder, sånglärka, smålom, gräsand, kricka, fiskmås, grönbenan, storspov, enkelbecksin, brushane, dubbelbeckasin, dvärgbeckasin, trana, tofsmes, talltita, svartmes, sparvuggla, pärluggla m.fl.
Magnus.... ja jag märkte la att du va en suputare på ciklidstämman i linköpingKommentar
-
Magnus,
är det dåligt med konsumtionen så bjud hem ett gäng ciklidister... då brukar det ta skruv.
Nu verkar du redan ha valt skumpa, men Bollinger -97 är finfin.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Här kommer så en liten sammanställning och inventering inför det nya året, har också lovat sambon att dricka mer och köpa 0 flaskor i år....får se hur det går...56 flaskor blev det iaf...och några som är värda att nämnas är dom nedan...
Mackmyra Preludium 1 2 st, Mackmyra Preludium 2 2 st, Mackmyra Preludium 3 3 st, Mackmyra Preludium 4 2 st, Mackmyra Preludium 5 2 st, Mackmyra Första ord utgåvan 2 st, Mackmyra Special Edition Eminent Sherry
Highland Park 18 år och Highland Park 12 år
Jack Daniels, Single barell
Isle of Jura 10 år
The Dalmore 10 år
Macallan Cask Strength 10 år, Macallan Elegancia 12 år och Macallan 12 år, Macallan - 1996 vintage 2 st
Talisker Distillers Edition 1993
The Balvenie 12 år 2 st
The Balvenie 10 år
Caol Ila 12 år och Caol Ila Distillers Edition 1995 3 st
Bowmore Surf 2 st
Glenrothes 1973
Glen Garioch
Tormore 12 år
Auchentoshan 10 år
Oban Destillers Edition 1992
Lagavulin Destillers Edition 1990
Chivas Regal 12 år 2 st
Bunnahabhain 12 år 2 st
Glendronach 15 år
Glenmorangie Cellar 13
Glenkinchie 10 år
Glenfiddich Solera Reserva 15 år 2 st och Glenfiddich Special Reserva 12 år
Ardberg Distillers Edition och Ardberg Almost there 1998
Ser dock nu att det saknas lite mer rökiga sorter bortsett från Lagavulin så det får nog bli nån flaska eller så under året iaf....
Champagnen kan du dock behålla - även om det var en imponerande samling.
Men jag är nästan böjd att hålla med Krille - om inte greve så engelks lord/hertig eller nått i den stilen alt. "en snål j-l" i bemärkelsen att du sparar allt du får tag i. Här hemma får man vara glad om det finns en halv flaska whiskey kvar emellanåt
Gott nytt är på dig Magnus!MVH - joe
-
Jag ser att du skaffat ny Ardbeg Magnus, det är bara att säga till om du behöver hjälp att lätta på förrådetSenast redigerad av Micke; 31 December 2008, 12:11.Kommentar
Kommentar