Sälja ancistrus!?
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
En annan variant är ju att du har både ock.
Njut av dina ancistrus ( oavsett avel ) i ett akvarium, dina viltfångade i ett annat; så vad är problemet?
Hälsn NilsKommentar
-
Har du överhuvutaget nån aning vad du skriver om.Jag fröstår precis vad Lutt skriver.Han svarar ju på vad du skrev.Dags att scrolla uppåt liteKommentar
-
Ja du problemet är väl att man korsar fisk. Tycker det största problemet var spridningen av Ancistrus sp.3. Skulle själv aldrig frivilligt odla fram en till Ancistrus korsning. Bättre att bevara de få arterna som kommer in i landet än att förstöra den direkt.
Hur många skulle vilja köpa en korsning av Tropheus, Apistogramma, Metriaclima m.fl. Men med Ancistrus verkar det vara ok.Kommentar
-
Sen hamnar dessa källarkorsningar på ett eller annat sätt hos någon annan, som i sin tur får några yngel osv. osv. Till slut kanske det blir typ Ancistrus sp.3 fast med Tropheusar.
Hemska tankeKommentar
-
Kommentar
-
-
Hur kan -någon- hindra någon annan från att bära sig klandervärt åt?
Jag anser, att alla måste ta ansvar för sig och sitt. Vi har alla (nästan så ) fått ett förstånd och jag kan inte tro annat än att det förståndet är avsett att användas ( oavsett vilken religiös/inte religiös tro ) vi än har.
Hälsn NilsSenast redigerad av nils42; 26 July 2008, 18:04.Kommentar
-
Hej!
Jag anser, att alla måste ta ansvar för sig och sitt. Vi har alla (nästan så ) fått ett förstånd och jag kan inte tro annat än att det förståndet är avsett att användas ( oavsett vilken religiös/inte religiös tro ) vi än har.
Hälsn NilsKommentar
-
Hej!
Hälsn Nils
Visst det är skillnad på mitt och ditt, men ansvaret ligger hos den som korsar fisk att berätta det för köparen, även om jag är emot det så måste man informera om ursprunget på fisken om köparen frågar.
Priset på Ancistrus sp.3 får gärna gå ännu lägre i pris, det har jag inget emot.Kommentar
-
[QUOTE=Lutt;740510]
Visst det är skillnad på mitt och ditt, men ansvaret ligger hos den som korsar fisk att berätta det för köparen, även om jag är emot det så måste man informera om ursprunget på fisken om köparen frågar.
QUOTE]
Hej!
Nejdå, inget missförstånd mellan dig och mig. Du är en hängiven akvarist!
Min tanke var mer om oärligheten hos våra " medakvarister ".
Hälsn NilsKommentar
-
Hej!
Kanske dags för våra " tungviktare " att ordna rättning i ledet? Inte nödvändigtvis armbågs lucka, men kanske något ditåt?
Kjell, kanske?
Hälsn NilsKommentar
Kommentar