Sälja ancistrus!?
Kollaps
X
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.se -
Och lär så förbli - visst skulle man väl kunna ringa runt till fiskgrossisterna och fråga hur dom säljer men sedan har vi ju dom som köps direkt från odlarna och det är oerhört många. Hur många (ens på ett ungefär) är dock omöjligt att veta.Kommentar
-
[QUOTE=Wilhelm;740455]Nja, tycker inte det. Akvarieaffärerna måste leva dom oxå!
Hej!
Självklart ska alla ha en rätt att överleva. Det är därför jag ägnar mig åt det jag gör.
Kanske( med direktimport ) att få nytt " blod " in i den inte definierade flocken av ancistrus och ffa få en fisk, som inte är sönderavlad, utan finns i naturen?
Hälsn NilsKommentar
-
[QUOTE=nils42;740467]Nja, tycker inte det. Akvarieaffärerna måste leva dom oxå!
Hej!
Självklart ska alla ha en rätt att överleva. Det är därför jag ägnar mig åt det jag gör.
Kanske( med direktimport ) att få nytt " blod " in i den inte definierade flocken av ancistrus och ffa få en fisk, som inte är sönderavlad, utan finns i naturen?
Hälsn NilsKommentar
-
Kommentar
-
-
[QUOTE=edlund;740473]
Tack för de orden!
En stilla undran; Vad- var det som var tarvligt, i de orden jag skrev?
Med vänlig hälsning
NilsKommentar
-
Nja, tycker inte det. Akvarieaffärerna måste leva dom oxå!
Hej!
Hälsn NilsKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Jag tycker nog att det skulle vara en välgärning att blanda in lite nya friska gener i den vanliga Ancistrus-soppan. Det blir inte en mycket mindre renrasig art, men risken för inavel minskar ju.
Har inget emot att akvarieaffärsägare ska få leva, tvärtom. Men det finns ju uppenbarligen arter som inte är lönsamma att importera och därför tycker jag gott att NCS kunde göra nån enstaka samimport av entuiast-arter som annars inte skulle komma hit. Typ nya stammar av Ancistrus även om det inte är en ciklid.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Kommentar
-
Hur många skulle vilja köpa en korsning av Tropheus, Apistogramma, Metriaclima m.fl. Men med Ancistrus verkar det vara ok.Kommentar
-
Ja du problemet är väl att man korsar fisk. Tycker det största problemet var spridningen av Ancistrus sp.3. Skulle själv aldrig frivilligt odla fram en till Ancistrus korsning. Bättre att bevara de få arterna som kommer in i landet än att förstöra den direkt.
Hur många skulle vilja köpa en korsning av Tropheus, Apistogramma, Metriaclima m.fl. Men med Ancistrus verkar det vara ok.
Samma fråga som ovan.
Om man nu skulle få VF( malar ) från långtbortistan,; vad är problemet??
Hälsn NilsKommentar
-
Kommentar
Kommentar