Sälja ancistrus!?
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Nä inte alls. Vågar du inte gissa nu för att du sitter inne med fakta akvarielagret? Fegis.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Tror ni det kan vara så jädra mycket? Hade vi inte en siffra på en miljon kar i landet (och jag tror att 60% står på vinden). Nu får vi räkna lite.
Jag drar ner till 400000 aktiva kar. Ska vi säga att man har ancistrus i 80% av karen? Då är vi nere i 300000.
Eftersom vi här på forumet inte är bättre fiskskötare än snittet så köper man i genomsnitt 3 ancistrus per kar i livet. Jag räknar på mig själv för jag köper ett par tre och sen ynglar de av sig själva(och jag är ju helt representativ, hehe).
Då har vi 3 gånger 300000 = 900000 per akvarium. Nu kommer vi till det trixiga. Man har ju inte akvarium livet ut. Jag är återigen normen. Jag tröttnar efter 10år i stöten och skänker bort fiskarna. Alltså omsätts firrarna var tionde år.
900000 / 10 / 12 = 7500
Så i en ekvation baserad på en mängd påstånden och gissningar så skulle det säljas 7500 ancistrus i landet per månad.
Vem sitter med facit? Skulle vara kul att veta
Jag tror att en massa saker i min gissningsräkning är fel själv, vad tror ni?Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Du har helt klart högre tankar om politiker och byråkrater än vad jag har.
Jag tror bara att de använder sunt förnuft om det kan ge dem fler röster eller göra att dom hamnar högre på karriärstegen
Jag var för övrigt en gång inbjuden av Djurskyddsmyndigheten att hålla föredrag på ett stort Fisksymposium. Jag försökte att vara rätt diplomatisk (vilket jag har väldigt svårt för) men jag var uppenbarligen ändå så kritisk att de inte ville betala ut vare sig reseersättning eller hotellrummet - fast jag fick i alla fall ett paraply
Jag har också en gång hållit ett föredrag för SLU (Statens Lantbruks Universitet) i deras utbildning av djurskyddsinspektörer. Jag sågade lite "snällt" gällande djurskyddslagstiftningen och talade i stället om vad de i själva verket skulle kolla på för att det skulle bli ett bra djurskydd.
Dom betalade i alla fall ut arvodet vilket ju var väldigt positivt - fast det var första och sista gången jag fick hålla föredrag på en sådan utbildning
Om du skriver en memoarbok, vill jag gärna ha ett ex.
Hälsn NilsKommentar
-
En memoarbok som handlar om priser på ancistrus?
"Ett liv med försäljning av ancistrus och annan fisk"
Låter inte som en titel för en bestseller i mina öron...Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Och jag som just skulle till att lysa frid över en tråd som slutligen avsomnat...men tji fick jag - även om det onekligen börjar tröga lite nu.
Vi/tråden närmar sig 9000 tittar - saknas 30 eller så. Dit kanske ancistrus intresset skulle kunna räcka och så tar vi upp ämnet igen när det passar sig. Kanske när jag sålt mina och kan rapportera vad jag fick - inga namn förståss, bara om trådens 10-15 pengar/stycket stämde etc.MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Sorry 9066 är det nu eller snarare 9067MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar