Sälja ancistrus!?
Kollaps
X
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten -
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Det jag menade var att alla butiker har ju olika priser beroende på hur kostnaderna är att driva butiken och det vet väl du redan.
Sen menade jag också att jag köper hellre än bra fisk till en dyrare peng än en i dålig form. Jag tror inte du Christer hade tagit emot palettciklider som var över året gamla men inte var större än 3cm.
Men det där med Hybrid/korsning visste du väl redan? För det luktar riktigt starkt att det är det.
Sen var det också jag som inte ville dra upp fisk som man inte tjänar nåt på för det gör man inte med Ancistrus sp3 dvs vanlig Ancistrus.Senast redigerad av Lutt; 19 July 2008, 00:08.Kommentar
-
Kommentar
-
Tillbaka till ämnet boys. Vi kanske kan summera lite vad som är rimliga priser för olika ancistrusar med att börja med att lista upp hur många varianter som finns.
SP3? Vad är det?, servicepack3? Måste vara nåt i Vista för jag har bara XP SP2 i min PC. Det här måste utredas för det verkar ju nu som att PC-kunskapen har en mer direkt inverkan på fiskarnas hälsa än bara den kunskap man hämtar in från inter-nätet. Nätet? Hmm, här finns en koppling till fisk... det kanske är nåt åt hållet "the Secret" d.v.s. om man tänker på ett visst sätt så förändrar man hela livet. Med andra ord om jag tänker "Jag ska ha lek på Diskus Millennium gold", så kommer det helt mystiskt att dyka upp såna firrar i mitt kar.
Be mig inte göra det sista tydligare, nu ställer jag mig på barrikaden för "tänk efter riktigt noga innan du tjatar om att något är otydligt formulerat för det kanske är mening att man ska suga lite på karamellen"!Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Ännu mer off topic:
Olorin, du får nog bättra på dina pc-kunskaper lite också, för sp3 till XP kom för ett tag sedan och borde vara installerat på alla datorer med XPTony EnglundKommentar
-
Utöver det så finns det ju den som i handeln brukar kallas för Ancistrus http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=315 och av den finns det ett otal odlingsvarianter.Kommentar
-
Vet inte vad du menar med varianter. Det finns i alla fall 50 beskrivna arter och många arter som ännu inte vetenskapligt har beskrivits
Utöver det så finns det ju den som i handeln brukar kallas för Ancistrus http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=315 och av den finns det ett otal odlingsvarianter.
Läste sidan på zoopet, men blev väl inte så värst mycket klokare.
Det jag tror mig förstå är; säg inte ancistrus, utan att definiera vilken av alla dessa malar man skriver om.
Finns någon med detta kunnande här på forumet?
Hälsn NilsKommentar
-
Sedan finns det då arter som är vetenskapligt artbestämda (som jag skrev mer än 50 st) och sedan ännu fler som är någorlunda disktinkta (naturformer - ej korsningar) men ännu inte är vetenskapligt artbestämmda och därför har ett sp. namn.
Om du kollar i denna lista så hittar du 60 olika arter http://www.backtonature.nu/pleco/fis...k_resultat.php klickar du uppe till höger så får du en fotolista ocksåKommentar
-
Hej!
Kjell!
Menar du att affären säljer en fisk de inte har en aning om, annat än att det är en mal?
Det är ju för kunnandet också( i affären ) man betalar.
Hälsn NilsKommentar
-
Jaha du har ändrat Zoopets artbeskrivning nu, mycket bra.
Ancistrus sp.3 är just den Ancistrus vi snackar om i tråden och den mest vanligaste av alla Ancistrus.
Planetcatfish skriver tex.
"The common Bristlenose is commonly captive bred appears impossible to identify to species primarily due to a lack of original locality information but also becuase tens of undescribed congeners exist. It is not assigned to species here for that reason. It is sometimes thought to be a hybrid, however it is not easy to determine if it is so or not. Several man made variants exist: piebald, albino and long-fin (veiltail) varieties have been bred in a captivity."
Ingo Seidel hade också en fin artikel i malbiten.Kommentar
-
Jo men det är inte unikt för just Ancistrus sp.3....Även Hypostomus plecostomus säljs även om den kanske aldrig har funnits i Sverige, men det är jätte OT och det går vi inte in på.Kommentar
-
Ursäkta, en enfaldig fråga!
Vilken fisk- egentligen - är det vi talar om? Kanske Joe, som startade tråden vet?!
Hälsn NilsKommentar
Kommentar