Sälja ancistrus!?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Koi-fantast
    Användare
    • November 2007
    • 555

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
    Då får vi dra dig i örat och du läser hela denna tråd från början
    Restauranger tjänar inte så mycket pengar på mat utan de har oftast bättre påslag på dricka.

ICA kanske inte tjänar pengar på färsk potatis till midsommar men de tjänar in pengarna på övrig mat. Det som är viktigt är slutresultatet!

Jag tror inte att du kan göra om din affär till en internetaffär för allt utom fisk. Då hade du säkert redan gjort det.
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1728683
    http://www.bollmoraakvarieklubb.org/

Kommentar

• JohanP
      Användare
      • September 2006
      • 118

Det är lite synd med vissa trådar här inne. Förr eller senare skall man ge sig på varandra för än det ena och än det andra. Visst, lite piggar upp men inte inlägg efter inlägg.
      Man behöver inte tycka om varandra för att kunna hålla en saklig och vettig diskussion om ämnets verkliga handling.

Tänk nu så här.............det berördes lite på årsmötet i Malmö. Medlemsantalet viker neråt en aning, just denna kväll har två nya akvarister tittat in på forumet. Dessa två tycker denna tråd är intressant för de vill också prova att föröka och kanske sälja sin fisk.
      Vad får de läsa? Jo, naturligtvis väldigt mycket bra men även..............jag surar inte.............det är du som surar..........kan butiken verkligen ha ett påslag på 400%............jag lämnar igen fisk till dig.........jag har bara sålt svart...........jag tycker handlarna hycklar.........smisk hit och smisk dit.

Välkomna hit alla nya akvarister

Kommentar

• cf.akvarielagret
        Användare
        • April 2002
        • 5028

Ursprungligen postat av Falköping Andreas
        Med dom siffrerna så skulle det vara rena guldgruvan att ha akv affär men så är inte fallet då många saker kanske bara har ett påslag på 10-20% kanske.... där ibland akvarium, pumpar ,foder mm detta är väl mer en service sak att ha och inget man tjänar pengar på utan det är det man sedan stoppar i karet man kan ta betalt för efter att de redan köpt det som leder in dom i hobbyn.
        Har jag det minsta rätt där christer?
        Om inte så rätta mig gjärna.
        mvh Andreas
        Vi är överens
        jag är Ateist
        men Gud talade till mig
        Gud är stor
        jag frågade hur stor ? inget svar
        han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Robin
          Användare
          • January 2003
          • 4526

Hyra
          Bilar
          Skatt
          Moms
          Löner
          Inköp
          El
          Vatten
          Revisor
          Tillstånd
          Kurser
          Mat o medicin o beredning
          Investering
          Förbrukningsvaror
          Datorer
          Telefoner
          Räknar du in sociala avgifter under skatten? =)
          Där har du 32% av företagets totala bruttolöner till.
          Mvh
          Robin

Kommentar

• cf.akvarielagret
            Användare
            • April 2002
            • 5028

Ursprungligen postat av habrosus
            Det är lite synd med vissa trådar här inne. Förr eller senare skall man ge sig på varandra för än det ena och än det andra. Visst, lite piggar upp men inte inlägg efter inlägg.
            Man behöver inte tycka om varandra för att kunna hålla en saklig och vettig diskussion om ämnets verkliga handling.

Tänk nu så här.............det berördes lite på årsmötet i Malmö. Medlemsantalet viker neråt en aning, just denna kväll har två nya akvarister tittat in på forumet. Dessa två tycker denna tråd är intressant för de vill också prova att föröka och kanske sälja sin fisk.
            Vad får de läsa? Jo, naturligtvis väldigt mycket bra men även..............jag surar inte.............det är du som surar..........kan butiken verkligen ha ett påslag på 400%............jag lämnar igen fisk till dig.........jag har bara sålt svart...........jag tycker handlarna hycklar.........smisk hit och smisk dit.

Välkomna hit alla nya akvarister
            Nu är du väl lite anti
            vi har faktist en viktig diskussion här
            och du kan använda en ignorera knapp
            själv tycker jag att det är bra när folk säger vad dom tycker
            jag är Ateist
            men Gud talade till mig
            Gud är stor

Kommentar

• JohanP
              Användare
              • September 2006
              • 118

Nu är du väl lite anti
              vi har faktist en viktig diskussion här
              och du kan använda en ignorera knapp
              själv tycker jag att det är bra när folk säger vad dom tycker
              Vi är helt överens, jag tycker också det är väldigt bra när folk säger vad de tycker och känner.
              Ja, det blev kanske lite "anti", jag försöker bara se det hela med en nytillkommen betraktares ögon. Bara med tanke på eventuella nytillskott här på forumet inte skall rygga tillbaka och undra vad vi är för tjafsiga figurer.

Kommentar

• cf.akvarielagret
                Användare
                • April 2002
                • 5028

Ursprungligen postat av habrosus
                Vi är helt överens, jag tycker också det är väldigt bra när folk säger vad de tycker och känner.
                Ja, det blev kanske lite "anti", jag försöker bara se det hela med en nytillkommen betraktares ögon. Bara med tanke på eventuella nytillskott här på forumet inte skall rygga tillbaka och undra vad vi är för tjafsiga figurer.
                Men forumet är för alla
                jag tror att vi tar hand om nybörjarfrågorna på ett utmärkt sätt samt även välkommnar dom nytillkommna
                jag är Ateist
                men Gud talade till mig
                Gud är stor

Kommentar

• Lutt
                  Användare
                  • October 2005
                  • 1919

Att kalla nån för anti är en snäll kommentar att man inte håller med.

Kommentar

• cf.akvarielagret
                    Användare
                    • April 2002
                    • 5028

Ursprungligen postat av Lutt
                    Att kalla nån för anti är en snäll kommentar att man inte håller med.
                    Vi andra har google som uppslagsverk
                    men visst du har rätt
                    jag är Ateist
                    men Gud talade till mig
                    Gud är stor

Kommentar

• Olorin
                      Användare
                      • May 2005
                      • 1554

Citat:
                      Ursprungligen postat av Falköping Andreas
                      Med dom siffrerna så skulle det vara rena guldgruvan att ha akv affär men så är inte fallet då många saker kanske bara har ett påslag på 10-20% kanske.... där ibland akvarium, pumpar ,foder mm detta är väl mer en service sak att ha och inget man tjänar pengar på utan det är det man sedan stoppar i karet man kan ta betalt för efter att de redan köpt det som leder in dom i hobbyn.
                      Har jag det minsta rätt där christer?
                      Om inte så rätta mig gjärna.
                      mvh Andreas

Svar från CF-akvarielagret
                      Vi är överens
                      Är det bara för att det är lite sent, eller har fakta helt ställts på ända här? Om jag tolkar detta rätt så menar Cf nu att allt är olönsamt UTOM fisk och växter. Det går i så fall helt plötsligt stick i stäv med tråden tidigare.

Personligen är jag glad om det är så för det skulle ju betyda att innehållet i våra akvarium även är viktigast för affärerna och därmed ett bra argument för att sköta fisken.

Tyvärr verkar det all för ofta när man växla ord med akvarie-innehavare som att det lönsamma är Svenssons som inte kan sköta sina fiskar med följd att firrarna dör och Svenne kommer in och köper nya stup i kvarten.

Personligen får jag inte ihop den logiken för jag hade lagt av med akvarium om alla min fiskar dog hela tiden. Man vill väl lyckas med nåt?

Så hur ligger det till? Är fisk olönsam att sälja eller inte, eller är det en fråga om hur vass man är på att "skörta upp sina odlare" och hur man 100% man kan salta på i marginal?

Förövrigt tyckte jag att det var intressant att läsa att man lägger på mindre på dyra firrar än billiga. I min värld är det lättare att få en totalt insyltad freak att betala en tusenlapp för en raritet än att få en svenne att betala 15 spänn för en neontetra. Och jag tvivlar starkt på att diskusodlare får 300 spänn styck för sina millenium gold eller vad det nu är för rariteter...

Kan jag kasta in mer eld på brasan än så?
                      Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

Kommentar

• Koi-fantast
                        Användare
                        • November 2007
                        • 555

Ursprungligen postat av Olorin
                        Kan jag kasta in mer eld på brasan än så?
                        Keep the fire burning Det här är nog den tråd som växt snabbast..
                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1728683
                        http://www.bollmoraakvarieklubb.org/

Kommentar

• Lutt
                          Användare
                          • October 2005
                          • 1919

Vi andra har google som uppslagsverk
                          men visst du har rätt
                          Vi skall inte snacka om ordböcker här Christer för de stämmer inte överens med lexikon...Men det är ju inte det vi snackar om, jag stödjer nissarna som säljer fisk i butik och av nån konstig anledning hakar nån över sig för priset.

Får jag fråga er alla va jobbar ni med och vad matrialkostnaden är innan ni utför arbetet?

Kommentar

• Matz Karlsén
                            Användare
                            • February 2004
                            • 1127

Jag tror att Christer har rätt. På akvarium och tillbehör är det ingen vidare avkastning på. Och det tror jag beror på alla dessa nätbutiker som mer eller mindre slumpar bort sina varor. Och därmed ökar trycket på "vanliga butiker". Det tror jag är en farlig utveckling som kommer att konkurrera bort många butiker. Tänk på det nästa gång ni skall köpa akvarietillbehör.
                            To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

Kommentar

• cf.akvarielagret
                              Användare
                              • April 2002
                              • 5028

Lutt
                              Får jag fråga er alla va jobbar ni med och vad matrialkostnaden är innan ni utför arbetet?
                              --------------------------------------------------------------------
                              Christer gråter........ han kan inget annat
                              möjligen lite bitsk på forumet....please stäng inte av mig, då har jag inget liv kvar
                              jag är Ateist
                              men Gud talade till mig
                              Gud är stor

Kommentar

• cf.akvarielagret
                                Användare
                                • April 2002
                                • 5028

Ursprungligen postat av Matz Karlsén
                                Jag tror att Christer har rätt. På akvarium och tillbehör är det ingen vidare avkastning på. Och det tror jag beror på alla dessa nätbutiker som mer eller mindre slumpar bort sina varor. Och därmed ökar trycket på "vanliga butiker". Det tror jag är en farlig utveckling som kommer att konkurrera bort många butiker. Tänk på det nästa gång ni skall köpa akvarietillbehör.
                                Nästa gång får du vara i vip rummet
                                jag är Ateist
                                men Gud talade till mig
                                Gud är stor

Kommentar

Arbetssätt...