Sälja ancistrus!?
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Det görs kanske, men jag kan inte alls begripa varför man inste skulle vilja tala om varifrån fisken kommer om man vet. Mina fiskar är nästan som familjemedlemmar så jag vill absolut veta så mycket som möjligt om dem, men tyvärr saknas informationen oftast. Det är bara VF+land eller odlad.
Eftersom vi nu har en rolig kontakt på plats i Uruguay kanske NCS skulle kunna organisera en egen liten import nån gång? Jag vet att diskusforum.se gör så ibland.
diskusforum gör det här väldigt ofta tycker jag
diskusforum.se vi beställer mest diskus men jag tror att du kan få med dig någon mal om det är någon som vill ha någon liten sådan375l : malawi
253l : tomt
222l : yngel malawiKommentar
-
Kommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
---------------------------------------------------------
Olorin skrev
Eftersom vi nu har en rolig kontakt på plats i Uruguay kanske NCS skulle kunna organisera en egen liten import nån gång? Jag vet att diskusforum.se gör så ibland.
-----------------------------------------------------------
och den texten är inte i närheten av din slutsatsjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Corys och Ancistrus ar dem enda inhemska arter som saljs har hemma (valdigt fa manniskor kor med inhemsk trots att akvaristiken ar stort) och a andra sidan ar det valdigt fa som fangar och saljer, vilket gor att det alltid finns en bra efterfraga.
Men detta betyder inte att priset pa dessa ar "ok".
De fa som brukar fanga Ancistrus och Corys saljer till akvarieaffarer och pa marknader....men det ror sig om valdigt fattiga manniskor som inte brukar fa mer an 35-45 ore st.
(nu pratar jag om vildfangade, vilket betyder att storleken ar storre an vad ni har pratat om har pa forumet och med hogre omkostnader an odlade)
Dessa saljs senare for 13-16 kronor st. till kund.
Nu ror sig allt detta i Montevideo, huvudstaden, dar 50% av befolkningen lever och dar 75% av akvarieaffarerna ligger....
Jag saljer har hemma och mitt pris ar mellan 13 och 20 kronor st. beroende pa storlek och art.....vilket i slutandan betyder mera an vad jag har blivit erbjuden av importorerna.
Ha det!!
Felipejag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Det ar hogst intressant att ha fatt lasa traden....trots den otroliga skillnaden mellan vara lander, ar det "kul" att se att samma problem diskuteras angaende hobbyn.
Fast har far akvarieaffarer/odlare ocksa "kampa" mot smuggling.
Det saljs 200.000 guldfiskar om aret....plus en massa andra tropiska fiskar....men sista gang nagon importerade var det 2001 och det var inte mer an 17 boxar.FelipeKommentar
-
Det ar hogst intressant att ha fatt lasa traden....trots den otroliga skillnaden mellan vara lander, ar det "kul" att se att samma problem diskuteras angaende hobbyn.
Fast har far akvarieaffarer/odlare ocksa "kampa" mot smuggling.
Det saljs 200.000 guldfiskar om aret....plus en massa andra tropiska fiskar....men sista gang nagon importerade var det 2001 och det var inte mer an 17 boxar.
Tack!Kommentar
-
Var har du hittat texten att dom har ordnat saminporter ?
---------------------------------------------------------
Olorin skrev
-----------------------------------------------------------
och den texten är inte i närheten av din slutsatsSmå firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Hej!
Trots dina ( 23 ) tomma akvarier har du glimten i ögat. Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Visst låter det väl intressant med direktimport, tidigare skrivet i denna tråd ,och att inte ha mellanhänder?
Hälsn NilsKommentar
Kommentar