Sälja ancistrus!?
Kollaps
X
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten -
Kommentar
-
Kommentar
-
Jag tycker det är väldigt många och djupa sidospår här nu. Om det ska vara off topic kan ni väl åtminstone hålla en rak linje.Mvh
RobinKommentar
-
Kommentar
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Kommentar
-
Vad skönt att ni försöker reda ut detta för det känns verkligen viktigt att få fram en summa som alla butiker ska betala till en för en 5cm ancistrus.Kommentar
-
MIN åsikt är att butiken betalar det den känner och kan betala för fisken (beroende på tillgång/efterfrågan) och sen är det upp till säljaren att godta det eller ej. Säljaren har ju möjlighet att säga nej och sedan gå vidare och höra om denne kan få mer betalt på annat sätt om inte priset känns som det rätta. Det är väl ändå inte så att bara för att man tagit med fisen till butiken så får man inte ta med den hem igen? Jag skulle iofs. inte ta med fisk till en butik för försäljning innan jag fått reda på hur mycket jag skulle få för den om det inte var fisk jag bara ville bli av med.
Vidare är det också upp till butiken hur mycket den lägger på priset, sen kan man tycka vad man vill om det. De enda som vet hur de ska täcka sina utgifter för att driva en butik är ju de som äger den och därmed måste ju prissättningen utgå därifrån. Sedan om de kan gå lite i vinst är ju kul...måste ju ändå finnas med i deras planering också.
OT, Skulle en gång sälja ett mobilbatteri till en kund för 199:- och han trodde inte det var sant för han hade ju bara betalat 1:- för telefonen hmmmKommentar
-
MIN åsikt är att butiken betalar det den känner och kan betala för fisken (beroende på tillgång/efterfrågan) och sen är det upp till säljaren att godta det eller ej. Säljaren har ju möjlighet att säga nej och sedan gå vidare och höra om denne kan få mer betalt på annat sätt om inte priset känns som det rätta. Det är väl ändå inte så att bara för att man tagit med fisen till butiken så får man inte ta med den hem igen? Jag skulle iofs. inte ta med fisk till en butik för försäljning innan jag fått reda på hur mycket jag skulle få för den om det inte var fisk jag bara ville bli av med.
Vidare är det också upp till butiken hur mycket den lägger på priset, sen kan man tycka vad man vill om det. De enda som vet hur de ska täcka sina utgifter för att driva en butik är ju de som äger den och därmed måste ju prissättningen utgå därifrån. Sedan om de kan gå lite i vinst är ju kul...måste ju ändå finnas med i deras planering också.
OT, Skulle en gång sälja ett mobilbatteri till en kund för 199:- och han trodde inte det var sant för han hade ju bara betalat 1:- för telefonen hmmm
ska bara tillägga att vi inte betalar skitdåligt så kunden blir skitsur utan man kommer överens, för man vill ju ha kvar kundenjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Kommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Hade det varit min affär som du kommit in in så hade i alla fall jag varit jäkligt glad över om du tog med dig fisen hem och inte brände av den i affärenKommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
-
mvh Wilhelm
Kommentar