Sälja ancistrus!?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • endymion

Jag säljer gärna mina fiskar till många butiker, butiker som är ärliga och som det aldrig blir nått tjafs om betalningen. Däremot de som som hävdar att de inte kan betala mer än 10 kronor och sedan vill 150-200 kr för fisken och som dessutom strular så fort det gäller betalning håller jag mig ifrån.

Kommentar

• edlund
      Användare
      • February 2005
      • 152

Ursprungligen postat av endymion
      Jag säljer gärna mina fiskar till många butiker, butiker som är ärliga och som det aldrig blir nått tjafs om betalningen. Däremot de som som hävdar att de inte kan betala mer än 10 kronor och sedan vill 150-200 kr för fisken och som dessutom strular så fort det gäller betalning håller jag mig ifrån.
      Vem säljer 5cm ancistrus för 150-200kr.Kan inte tänka mig att det finns nån butik som gör det men jag har inte så bra koll....men det låter ju mycket

Kommentar

• Lutt
        Användare
        • October 2005
        • 1919

Ursprungligen postat av edlund
        Vem säljer 5cm ancistrus för 150-200kr.Kan inte tänka mig att det finns nån butik som gör det men jag har inte så bra koll....men det låter ju mycket
        Jodå men inte "vanlig" Ancistrus, har dock sätt guldancistrus säljas för 180kr men då var de fullvuxna också.

Kommentar

• malawijanne
          Banned
          • November 2005
          • 3217

Ursprungligen postat av edlund
          Hoppas att du skojade nu Daniel, självklart så menade endymium en helt annan fisk än ancistrus.
          Men det vore också trevligt att höra hur ni gör nere i Kungsbacka, förresten hälsa Hasse.Janne

Kommentar

• malawijanne
            Banned
            • November 2005
            • 3217

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
            Han får gärna skicka sin fru
            Nej, tyvärr Christer hon tycker inte om sådana lekar , men det kanske din fru gör, så prata med henne istället.Janne

Kommentar

• edlund
              Användare
              • February 2005
              • 152

Ursprungligen postat av Lutt
              Jodå men inte "vanlig" Ancistrus, har dock sätt guldancistrus säljas för 180kr men då var de fullvuxna också.
              Trodde det var vanlig ancistrus tråden handlade om lr så kanske jag varit ute o cyklat hela tiden.Då tar jag tillbaka allt jag skrivit för det är skillnad i pris mellan dom olika ancistrus arterna!

Kommentar

• edlund
                Användare
                • February 2005
                • 152

Ursprungligen postat av malawijanne
                Hoppas att du skojade nu Daniel, självklart så menade endymium en helt annan fisk än ancistrus.
                Men det vore också trevligt att höra hur ni gör nere i Kungsbacka, förresten hälsa Hasse.Janne
                Aha jag som trodde vi snackade om ancistrus.

Om du vill veta hur vi gör nere i kungsbacka så tycker jag du skall ringa till Hans o fråga om du är intresserad.Såna saker med priser osv är jag inte direkt insatt i o håller så mycke koll på

Kommentar

• Olorin
                  Användare
                  • May 2005
                  • 1554

Eftersom Endemyon odlar Victoriaciklider så var det nog det han syftade på.
                  Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

Kommentar

• endymion

Ok om vi håller till ancistrus vi väl säga att vissa vill ge 10 kr och ha 100 kronor när de säljer.

Kommentar

• cf.akvarielagret
                      Användare
                      • April 2002
                      • 5028

Ursprungligen postat av endymion
                      Ok om vi håller till ancistrus vi väl säga att vissa vill ge 10 kr och ha 100 kronor när de säljer.
                      Nu är du väl tillbaka på ruta ett
                      jag är Ateist
                      men Gud talade till mig
                      Gud är stor
                      jag frågade hur stor ? inget svar
                      han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• rent vatten
                        Användare
                        • November 2005
                        • 530

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                        Nu är du väl tillbaka på ruta ett
                        Jag tror att alla zooaffärer kommer att med glädje köpa fisk av oss privatodlare snart när Simontorp lägger ner. Det blir då dålig konkurans när vi har få grossister och priserna kommer att stiga.

Kommentar

• cf.akvarielagret
                          Användare
                          • April 2002
                          • 5028

När inköpspriserna på fisk ökar minskar zooaffärerna på inköpen av fisk
                          slutsumma alla klagar Odlare, Grossister, Zooaffärer, Kunder, Janne
                          jag är Ateist
                          men Gud talade till mig
                          Gud är stor
                          jag frågade hur stor ? inget svar
                          han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Koi-fantast
                            Användare
                            • November 2007
                            • 555

Vad kostar det att dra upp Ancistrus yngel till ca. 5cm?

Det som kostar och till ett pris som jag gissar per fisk:
                            Mat 7kr
                            El 2kr
                            Vatten 2kr
                            Hårdvara som akvarium, pump, värmare 5kr
                            Vinst 3kr

Totalt: 19kr för att det ska vara lönsamt hårt räknat, men det är möjligt att det går att pressa ner till 15kr vid större produktion. 10kr känns för lite.

Summa sumarum: Det är kvantitet och artificiell odling som gäller.
                            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1728683
                            http://www.bollmoraakvarieklubb.org/

Kommentar

• malawialex
                              Användare
                              • January 2007
                              • 125

jag har räknat ut att jag gör av med ungefär 9kr,64öre på varje ancistrus till 3.5cm storlek.

sen får jag 15kr för dom styck.

då har jag en vinst på hela 6kr, det går till att införskaffa mera mat etc.

ingen vidare buesniss (vet ej hu de stavas)

diskusarna tjänar jag ju Aningen mer på men alla zooaffärer vill ha ancistrus malar!!
                              375l : malawi
                              253l : tomt
                              222l : yngel malawi

Kommentar

• Matz Karlsén
                                Användare
                                • February 2004
                                • 1127

Vill ni tjäna pengar. Börja då att odla GULDfisk
                                To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

Kommentar

Arbetssätt...