Jag säljer gärna mina fiskar till många butiker, butiker som är ärliga och som det aldrig blir nått tjafs om betalningen. Däremot de som som hävdar att de inte kan betala mer än 10 kronor och sedan vill 150-200 kr för fisken och som dessutom strular så fort det gäller betalning håller jag mig ifrån.
Sälja ancistrus!?
Kollaps
X
-
-
Jag säljer gärna mina fiskar till många butiker, butiker som är ärliga och som det aldrig blir nått tjafs om betalningen. Däremot de som som hävdar att de inte kan betala mer än 10 kronor och sedan vill 150-200 kr för fisken och som dessutom strular så fort det gäller betalning håller jag mig ifrån.Kommentar
-
Kommentar
-
Men det vore också trevligt att höra hur ni gör nere i Kungsbacka, förresten hälsa Hasse.JanneKommentar
-
Kommentar
-
Trodde det var vanlig ancistrus tråden handlade om lr så kanske jag varit ute o cyklat hela tiden.Då tar jag tillbaka allt jag skrivit för det är skillnad i pris mellan dom olika ancistrus arterna!Kommentar
-
Om du vill veta hur vi gör nere i kungsbacka så tycker jag du skall ringa till Hans o fråga om du är intresserad.Såna saker med priser osv är jag inte direkt insatt i o håller så mycke koll påKommentar
-
Eftersom Endemyon odlar Victoriaciklider så var det nog det han syftade på.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Ok om vi håller till ancistrus vi väl säga att vissa vill ge 10 kr och ha 100 kronor när de säljer.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
När inköpspriserna på fisk ökar minskar zooaffärerna på inköpen av fisk
slutsumma alla klagar Odlare, Grossister, Zooaffärer, Kunder, Jannejag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Vad kostar det att dra upp Ancistrus yngel till ca. 5cm?
Det som kostar och till ett pris som jag gissar per fisk:
Mat 7kr
El 2kr
Vatten 2kr
Hårdvara som akvarium, pump, värmare 5kr
Vinst 3kr
Totalt: 19kr för att det ska vara lönsamt hårt räknat, men det är möjligt att det går att pressa ner till 15kr vid större produktion. 10kr känns för lite.
Summa sumarum: Det är kvantitet och artificiell odling som gäller.Kommentar
-
jag har räknat ut att jag gör av med ungefär 9kr,64öre på varje ancistrus till 3.5cm storlek.
sen får jag 15kr för dom styck.
då har jag en vinst på hela 6kr, det går till att införskaffa mera mat etc.
ingen vidare buesniss (vet ej hu de stavas)
diskusarna tjänar jag ju Aningen mer på men alla zooaffärer vill ha ancistrus malar!!375l : malawi
253l : tomt
222l : yngel malawiKommentar
-
Vill ni tjäna pengar. Börja då att odla GULDfiskTo be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
Kommentar