Hejsan på forumet. Har en oerhört produktiv ancistrusgrupp och följdaktligen ett yngelakvarium med en massa mindre ancistrusar i storlek 3-4 cm. Om dessa nu skulle försäljas, i större mängd typ 100-200 åt gången, vad är rimligt att begära i styckpris?? (mellan tumme och pekfinger) Jag har en skiss, men hör gärna åsikter från mer erfarna "handlare".
Sälja ancistrus!?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Hejsan på forumet. Har en oerhört produktiv ancistrusgrupp och följdaktligen ett yngelakvarium med en massa mindre ancistrusar i storlek 3-4 cm. Om dessa nu skulle försäljas, i större mängd typ 100-200 åt gången, vad är rimligt att begära i styckpris?? (mellan tumme och pekfinger) Jag har en skiss, men hör gärna åsikter från mer erfarna "handlare".
och beroende av antal kan ett lämpligt pris vara 10-15kr stjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten -
Kommentar
-
Vi måste fatiskt se till att odlare har ett mål att odla tex ancistrus, och då är det faktiskt dåligt att skriva att ancistrus måste vara minst 5cm. Annars så lär det inte bli så många odlare kvar, med dom kravenKommentar
-
Inte konstigt att du inte säljer till ossjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
När jag sålt guld till butik så har de vart ca 5cm o jag har då fått 15kr/ st vilket jag anser är rena skandalen då de tar ut ofta över 60kr/st ut.Kommentar
-
Angående skandaler.... Andreas
om du köper ett hus för 300000kr och säljer det för 3miljoner är det en skandal då ??jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
du ska ha minst 10kr/st sälj inte för mindre än det även om det är 200st....det finns gott om butiker som köper imazos 3-4cm = max 2cm och betalar 6-7kr för dem om det inte är rea, dessutom brukar det va tjeckisk odlad.....
om christer vill ha 400st minst 5cm så kan han få det men då får han pröjsa 15kr/st vad säger du christer nu på måndag?Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Man kan ju inte redovisa en försäljning på fisk man inte ens har köpt in enligt bokförningen!? jusst därför så tycker jag att man borde få lite extra då företaget kan tjäna lite extra på dessa fiskar då man slipper betala moms mm på domma.Kommentar
-
det jag tycker är trist är att vi privata odlare får endast 15kr st och detta är fisk butiken inte behöver redovisa för då de egentligen inte ens har dom och kan då plocka pengarna direkt i plånboken eller har jag fel?
Man kan ju inte redovisa en försäljning på fisk man inte ens har köpt in enligt bokförningen!? jusst därför så tycker jag att man borde få lite extra då företaget kan tjäna lite extra på dessa fiskar då man slipper betala moms mm på domma.Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Det var ett ämne som tog skruv...
Tack alla för lite kommentarer - jag ahde nog tänkt mig att 10 kronor stycket skulle vara mitt riktmärke OCH jag ska behålla dem en stund till så de kanske når 5 cm Christer!? Men det är väl långt till Stockholm...
Återigen tack för kommentarer och hoppas ingen tog illa vid sig av ämnet.MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
det jag tycker är trist är att vi privata odlare får endast 15kr st och detta är fisk butiken inte behöver redovisa för då de egentligen inte ens har dom och kan då plocka pengarna direkt i plånboken eller har jag fel?
Man kan ju inte redovisa en försäljning på fisk man inte ens har köpt in enligt bokförningen!? jusst därför så tycker jag att man borde få lite extra då företaget kan tjäna lite extra på dessa fiskar då man slipper betala moms mm på domma.
jävla skitsnack be om ursäkt har du inget vett sluta vräk ur dig denna dyngajag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Christer hann före med en annan kommentar - men nu får ni lugna ner re vänner. Jag bara undrade lite försynt vad jag skulle kunna tänkas få/ta för mina ancistrusar som kryllar runt här hemma i burken. Jag utgår ifrån att alla handlare gör så gott de kan för att följa olika "reglementen".MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
jag kan ju inte veta att du är så perfekt och är så skötsam inom detta och om du blev arg för att jag sa så som jag sa så ber jag om ursäkt.Senast redigerad av Falköping Andreas; 11 July 2008, 23:00.Kommentar
Kommentar