jag har nu fått lite bilder på min något skadade V. Regani och kan inte riktigt komma på om det är nån fenröta eller om det kan vara skador från andra fiskar. har inte sett dom vara något mera aggresiva mot denna än den andra... detta började väldigt längesen å jag har testa lite av varje men inte kommit nån förbättring... e ju trist å se en fisk gå å vara skadad hela tiden...
sår på vieja
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
jag har nu fått lite bilder på min något skadade V. Regani och kan inte riktigt komma på om det är nån fenröta eller om det kan vara skador från andra fiskar. har inte sett dom vara något mera aggresiva mot denna än den andra... detta började väldigt längesen å jag har testa lite av varje men inte kommit nån förbättring... e ju trist å se en fisk gå å vara skadad hela tiden...
Det finns säkert de som kan mer om detta än jag, fick själv mycket hjälp av fokk här på forumet när jag hade problem med mina umbriferor förra året.
En sak som jag emellertid har testat och som kan hjälpa är att du saltar ordentligt, så mycket som 5 dl salt per 100 l vatten (gör detta stegvis över några dagar så att fisken vänjer sig) samt höjer temperaturen till en bit över 30 grader. Tänk på att ordna med rejäl syresättning i karet!!
Efter någon/några veckor kan du förhoppningsvis se en rejäl förbättring.Åter till CA
Det är där jag hör hemma -
Tror också på någon virus, hade liknande på min Festae hane i början av sommaren. Skillnaden var att de såren förrvärrades markant från dag till dag.
Behandlngen jag gjorde är den som Jinnarparen rekommenderade ovan.Kommentar
Kommentar