Optimal lösning - ojämt golv?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vete
    Användare
    • February 2007
    • 35

    Optimal lösning - ojämt golv?

    Om man ställer ett 540L kar på en ganska styv träbank som i sin tur står på ett gammalt parkettgolv så kommer bänken att sätta sig lite med tiden. Om jag väljer ett alu-ram kar så kommer det att stå direkt på bänkskivan, medans ett helglas ligger på ett par cm frigolit. Borde inte den säkraste lösningen vara ett helglasakvarium?

    Något av hörnen på alu-ramsakvariet kommer sannolikt att med tiden tappa kontakten med bänkskivan. Om det händer med ett helglas borde frigoliten dämpa effekten något?

    Vad är den säkraste lösningen för instabila underlag?

    (Om man ställer ett stort alu-kar på ett helt plant underlag är det inte helt osannolikt att ramen inte ligger perfekt mot hela bänkskivan. Det kan glappa någon millimeter. Det hade man inte ens reflekterat över om det var ett helglasakvarium eftersom burken ligger på 2 cm frigolit.)
  • LN
    Användare
    • December 2004
    • 4744

    #2
    Låter inte som en bra lösning alls att ställa ett akvarium på en flexibel botten.

    Hej! Startar härmed en tråd för mitt nya projekt. Jag ska dra igång ett stort samt förhoppningsvis 6 små akvarium. Tänker använda denna tråden för att bolla lite frågor med Er, samt redovisa försök som jag tänker utföra. Tänker försöka testa hur bra t.e.x uv-filter är, bygga fluidiserande sandfilter, prova olika


    En liten hint vad som hände mig.


    Men vill du iallafall så hade jag kört med ett ramakvarium som jag hade vattrat om med vattenpass av 6:e månad
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

    Kommentar

    Arbetssätt...