Jag tar hellre stillbilder än film och har aldrig ägt en videokamera. Men det händer ganska ofta att jag filmar med kompaktkameran. Jag har inget emot att det finns möjlighet att filma med nästa systemkamera jag byter till. Tänk att kunna filma och dra fördel av systemkamerans korta skärpedjup och kunna använda ljusstarka objektiv.
Det verkar som om många inte gillar filmfunktionen hos Canons och Nikons nya modeller. Jag förstår inte varför, gillar man inte funktionen så är det bara att låta bli att använda den. Kameran fungerar likadant ändå. Filmfunktionen är bara en utveckling av "live view"-funktionen som filmar för att kunna visa motivet när spegeln sitter ivägen.
Det verkar som om många inte gillar filmfunktionen hos Canons och Nikons nya modeller. Jag förstår inte varför, gillar man inte funktionen så är det bara att låta bli att använda den. Kameran fungerar likadant ändå. Filmfunktionen är bara en utveckling av "live view"-funktionen som filmar för att kunna visa motivet när spegeln sitter ivägen.
Kommentar