Canon 5D mark II:
Nikon, Sony, Canon eller Pentax?
Kollaps
X
-
-
Läste lite om 5D nyss men vad jag reflekterar över på nya monsterkamerorna är att blir det verkligen någe bra bilder med iso över 10000 ??
Vare sig det står nikon eller canon på huset så blir det bra med iso 26000 t.ex ??
Blir det inte jäkligt möe brus ?// drd
Nu med ännu fler malar.......L046 igen
Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500Kommentar
-
12 800 låter ju väldigt mycket, men är bara ett steg mer än 6 400.Kommentar
-
Sportfantasterna kommer inte köpa 5D mark II med tanke på den usla fps:en på 3.9 bilder/sek. En kamera för stillsammare tillställningar?Kommentar
-
Långsammare seriebildstagning och enklare autofokus men högre upplösning jämfört med D700 visar att man inte riktar sig till samma användare. Men har man fått till lågt brus trots den höga upplösningen så kommer den att tilltala många.Kommentar
-
Väntar med spänning på de första mät och testresultaten av brusnivåerna. Verkar lovande även om jag själv är lite fundersam till det där med seriebildshastigheten.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
vilken tur att man inte är sportfantast...själv så tillhör jag som tur vad inte dom som blir helt handikappade när jag inte kan fota 10 bilder per sekund som tur är....Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Är fruktansvärt förvånad att dom sätter in möjlighet till videfilmning på såna här "proffshus". Nikon hade väl också en modell som släpptes nyss (D700?) med det i sig. Kan förstå det på enklare modeller och kompaktkameror men känns ändå som dom som köper kamera i den prisklassen är ute för att ta kort.Kommentar
-
Kommentar
-
Nej någon sportkamera är det inte med 9 punkters AF, 3,9 fps och ofullständig vädertätning. Men sportfotograferna får väl en uppdatering av 1D mk3 nästa år.Kommentar
-
mmm vi får väl hoppas på det.....eller så kan dom säkert köpa vilken modell som helst från Nikons otroliga stortimentTrappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Det vill jag inte påstå. Men det är intressant att se vilken väg Canon går. Trots att Nikon idag har två modeller med småbildssensor som är snabba nog för sport så väljer Canon att fortsätta en "sportmodell" med 1,3 crop sensor. Eller kommer 1D mk3's efterträdare också att få småbildssensor?Kommentar
-
Jag kom precis på hur bra aquascapekamera nya 5D mk II är. Man behöver inte många bilder per sekund men däremot är det läckert att kunna få HD-filmer över burken.
Det passar nästan kusligt väl in med flickrs plötsliga möjlighet att lägga ut filmer som gärna ska vara statiska högupplösta scener som ett foto fast med rörelser:
My first Video on Flickr. Shot above the M6, Junction 16. All on a Digital SLR. Flickr is not going to turn into Youtube. Video is good for Flickr. Many people on flickr have an element of photographic knowledge, and i believe those people can use the video element of this photograph sharing site for the better. I believe people can upload short, informative clips. I also believe people should be allowed to upload what they want. It is the group Admin teams jobs to filter the content they do not want in the groups, which they do at the moment. They can simply extend that to video. People can not look at video should they not want to. People have to decide if they should keep their contacts and do not want to upload video. Video is an extension of photographic imaging. Remember, Films are photographs, 24 times every second. Thats how it started. Why not just accept that some people want video. If you don't want to use it, it won't hurt you. If you do, then you can! Its all about choice! www.andrewstuartmedia.co.uk
Kommentar
-
Är väl bara en tidsfråga innan man kan ringa eller surfa med sin System kameraMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Ja mina barn kommer sannolikt skratta gott åt min gamla betongklump till systemkamera när dom susar omkring med ett kreditkort och filmar i 21 Mpixel med GPS och samtidigt snackar med mig som kollar på streamen hemmifrån =)Kommentar
Kommentar