Nikon, Sony, Canon eller Pentax?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke
    Användare
    • April 2002
    • 9579

Canon 5D mark II:
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• drd
      Användare
      • December 2004
      • 1112

Läste lite om 5D nyss men vad jag reflekterar över på nya monsterkamerorna är att blir det verkligen någe bra bilder med iso över 10000 ??
      Vare sig det står nikon eller canon på huset så blir det bra med iso 26000 t.ex ??
      Blir det inte jäkligt möe brus ?
      // drd

Nu med ännu fler malar.......L046 igen

Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
      Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

Kommentar

• Micke
        Användare
        • April 2002
        • 9579

Ursprungligen postat av drd
        Läste lite om 5D nyss men vad jag reflekterar över på nya monsterkamerorna är att blir det verkligen någe bra bilder med iso över 10000 ??
        Vare sig det står nikon eller canon på huset så blir det bra med iso 26000 t.ex ??
        Blir det inte jäkligt möe brus ?
        Nikon D3 och D700 är fullt användbara upp till 6 400 och för dagspress på 12 800, men 25 600 är väl mest för att kunna dokumentera med.
        12 800 låter ju väldigt mycket, men är bara ett steg mer än 6 400.

Kommentar

• defdac
          Användare
          • April 2002
          • 865

Sportfantasterna kommer inte köpa 5D mark II med tanke på den usla fps:en på 3.9 bilder/sek. En kamera för stillsammare tillställningar?
          http://www.defblog.se

Kommentar

• Micke
            Användare
            • April 2002
            • 9579

Ursprungligen postat av defdac
            Sportfantasterna kommer inte köpa 5D mark II med tanke på den usla fps:en på 3.9 bilder/sek. En kamera för stillsammare tillställningar?
            Långsammare seriebildstagning och enklare autofokus men högre upplösning jämfört med D700 visar att man inte riktar sig till samma användare. Men har man fått till lågt brus trots den höga upplösningen så kommer den att tilltala många.

Kommentar

• Olorin
              Användare
              • May 2005
              • 1554

Väntar med spänning på de första mät och testresultaten av brusnivåerna. Verkar lovande även om jag själv är lite fundersam till det där med seriebildshastigheten.
              Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

Kommentar

• Byttorp
                Användare
                • November 2003
                • 1585

Ursprungligen postat av defdac

vilken tur att man inte är sportfantast...själv så tillhör jag som tur vad inte dom som blir helt handikappade när jag inte kan fota 10 bilder per sekund som tur är....
                Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                Ordförande GCG

Kommentar

• Niklas Olsson
                  Användare
                  • February 2003
                  • 1156

Är fruktansvärt förvånad att dom sätter in möjlighet till videfilmning på såna här "proffshus". Nikon hade väl också en modell som släpptes nyss (D700?) med det i sig. Kan förstå det på enklare modeller och kompaktkameror men känns ändå som dom som köper kamera i den prisklassen är ute för att ta kort.
                  //Niklas

www.nofoto.se
                  Nofoto på Facebook

Kommentar

• Micke
                    Användare
                    • April 2002
                    • 9579

Ursprungligen postat av Niklas Olsson
                    Nikon hade väl också en modell som släpptes nyss (D700?) med det i sig.
                    Nej det var i deras semipromodell D90.

Kommentar

• Micke
                      Användare
                      • April 2002
                      • 9579

Ursprungligen postat av Byttorp
                      vilken tur att man inte är sportfantast...själv så tillhör jag som tur vad inte dom som blir helt handikappade när jag inte kan fota 10 bilder per sekund som tur är....
                      Nej någon sportkamera är det inte med 9 punkters AF, 3,9 fps och ofullständig vädertätning. Men sportfotograferna får väl en uppdatering av 1D mk3 nästa år.

Kommentar

• Byttorp
                        Användare
                        • November 2003
                        • 1585

Ursprungligen postat av Micke
                        Nej någon sportkamera är det inte med 9 punkters AF, 3,9 fps och ofullständig vädertätning. Men sportfotograferna får väl en uppdatering av 1D mk3 nästa år.

mmm vi får väl hoppas på det.....eller så kan dom säkert köpa vilken modell som helst från Nikons otroliga stortiment
                        Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                        Ordförande GCG

Kommentar

• Micke
                          Användare
                          • April 2002
                          • 9579

Ursprungligen postat av Byttorp
                          mmm vi får väl hoppas på det.....eller så kan dom säkert köpa vilken modell som helst från Nikons otroliga stortiment
                          Det vill jag inte påstå. Men det är intressant att se vilken väg Canon går. Trots att Nikon idag har två modeller med småbildssensor som är snabba nog för sport så väljer Canon att fortsätta en "sportmodell" med 1,3 crop sensor. Eller kommer 1D mk3's efterträdare också att få småbildssensor?

Kommentar

• defdac
                            Användare
                            • April 2002
                            • 865

Jag kom precis på hur bra aquascapekamera nya 5D mk II är. Man behöver inte många bilder per sekund men däremot är det läckert att kunna få HD-filmer över burken.

Det passar nästan kusligt väl in med flickrs plötsliga möjlighet att lägga ut filmer som gärna ska vara statiska högupplösta scener som ett foto fast med rörelser:
                            My first Video on Flickr. Shot above the M6, Junction 16. All on a Digital SLR. Flickr is not going to turn into Youtube. Video is good for Flickr. Many people on flickr have an element of photographic knowledge, and i believe those people can use the video element of this photograph sharing site for the better. I believe people can upload short, informative clips. I also believe people should be allowed to upload what they want. It is the group Admin teams jobs to filter the content they do not want in the groups, which they do at the moment. They can simply extend that to video. People can not look at video should they not want to. People have to decide if they should keep their contacts and do not want to upload video. Video is an extension of photographic imaging. Remember, Films are photographs, 24 times every second. Thats how it started. Why not just accept that some people want video. If you don't want to use it, it won't hurt you. If you do, then you can! Its all about choice! www.andrewstuartmedia.co.uk

Kommentar

• Micke Jarhl
                              Användare
                              • April 2002
                              • 2277

Är väl bara en tidsfråga innan man kan ringa eller surfa med sin System kamera
                              Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• defdac
                                Användare
                                • April 2002
                                • 865

Ja mina barn kommer sannolikt skratta gott åt min gamla betongklump till systemkamera när dom susar omkring med ett kreditkort och filmar i 21 Mpixel med GPS och samtidigt snackar med mig som kollar på streamen hemmifrån =)

Kommentar

Arbetssätt...