Nikon, Sony, Canon eller Pentax?
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
-
Beg: Sigma 100-300/4 .. lika bra pris
för er med Canon!
Kommentar
-
Beg: Sigma 100-300/4 .. lika bra pris
för er med Canon!
http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=86260
Hej
Hur är det jämfört med Canon EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM (förutom att Sigmat är en halv öppning ljusstarkare)? Beg. till ca samma pris.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Jadu... enligt the digital picture.com är skärpan på 70-300:an urusel om du frågar mig... tyvärr finns inte sigmat testat där, så svårt att jämföra. Men svårt att tro att det skall va så dåligt.
För ett halvårsen var jag nära att köpa Sigma 100-300 och bad om testbilder från en på Fotosidan som hade fotat travhästar, fick ungefär 20 bilder, å måste säga att skärpan va grymt bra! Sen har jag även testat det i butik en gång på min 1D mark III, grym känsla, å snabb autofokus! Så 6500kr är grymt prisvärt!Kommentar
-
Nu råkade jag köpa ett Sigma 120-300/2,8 ... återkommer med test, om jag nu inte får en tegelsten i paketet istKommentar
-
Grattis till din nyköpta kamera Stefan!
Men jag har lite frågor eftersom jag har följt det som har skrivits i din/dina trådar !
Går i exakt samma tankebanor som dej bland dom olika märkena!
Är själv väldigt sugen på 450d men jag undrar hur du gjorde med försäkring och dylikt?
Mvh NiclasKommentar
-
Skippa försäkring! Va bara rädd om den så klarar den sig perfekt... bolagen vill bara mjölka dig på pengar!Kommentar
-
Kolla vad som ingår i hemförsäkringen om komplettera eventuellt den med en allrisk-/drulleförsäkring.Kommentar
-
Jag nobbar alla de där extra försäkringar som de försöker "lura" på en. Jag har talat med mitt försäkringsbolag i tidigare ärenden och den hemförsäkring jag har täcker det mesta jag kan tänka mig i detta fallet. Du ska absolut ta reda på vad din hemförsäkring täcker innan du tar beslut, men med största sannolikhet känner du dig nöjd med att ha kameran försäkrad via din vanliga hemförsäkring.
Här kommer lite bilder tagna ikväll med min Canon. Jag håller på att lära mig kameran så fokus och bildkvalitet kan förbättras betydligt när jag får mer koll på grejerna. Kameran fungerar Canonbra så jag är mycket nöjd. Ska bara ut i helgen och fotografera i utomhusmiljö för att känna av kameran lite extra. Objektivet känns sådär...det duger men inget "jippie"..vilket jag inte direkt hade väntat mig med kitobjektiv.
Aulonocara sp. firefish
Copadichromis trewavasae, Mloto "fireline"
Otopharynx lithobatesSenast redigerad av StefanL; 01 August 2008, 01:30.Kommentar
-
Snygga bilder på fiskarna.
Tydligen så fungerar kameran till porträttbilder också, för är det inte en ny bild på dig själv vi ser?Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Har nu pratat med försäkringsbolaget och dom sa att det bara täcker stöld och borttappade saker.
Vad täcker era försäkringar?
Mvh NiclasKommentar
-
Östgöta brandstodsbolag (Länsförsäkringar) sa åt mig att gå och värdera min kamerautrustning hos en fotoaffär i stan och sedan skicka värderingen till dom. Det kommer sedan handla om ett påslag på ca 25 kronor i månaden eller t om per år för att få rubbet försäkrat.Kommentar
-
Riktigt bra bilder. Vad har du kört med för inställningar på de bilderna?Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
Kommentar