Det finns en annons på fotosidan på en knappt inkörd D200 med 11000 exponeringar för 6500:-. Bra pris inom dig budget på en kanonkamera.
Nikon, Sony, Canon eller Pentax?
Kollaps
X
-
-
Jepps skall ta de sen efter jag duschat o käkat osv...
Här har du en gammal bild sålänge, tagen med: 1D Mark III - 70-200/4L IS USM + 20mm mellanring å blixt ovanifrån:
återkommerKommentar
-
Jepps skall ta de sen efter jag duschat o käkat osv...
Här har du en gammal bild sålänge, tagen med: 1D Mark III - 70-200/4L IS USM + 20mm mellanring å blixt ovanifrån:
återkommer
Ser klart fram emot och få ytterligare exempel på bra bilder.
Johan3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Får skaffa roligare firrar att fota... å träna mer me blixtarna, aja fotad me
1D mark III , 20cm mellanring , 70-200/2,8 @ 155mm , 2st 580EX II blixtar på karet.
ca 70cm avstånd till firren
1/300 , F16 , ISO100
Lite tydligare skärpa: http://hem.bredband.net/b396924/Fiskar/Scalare2.jpg
Kan fota fler en annan dag då jag inte har sprängande huvudvärk o lite roligare firrar hehe.. polarens discus kanskeKommentar
-
har köpt en nikon d 60 , på dustin, du får minneskort , väska + om du reggar på nikon får d en blixt på köpet, har en sunkig kompakt kamera nu , jag tyckar att dett är en mycket bra kamera för dom pengar ,kostar mig ink frakt lite drygt 6000
mvh janne200l 1000l på g
<b>
Min Zoon</b>Kommentar
-
Konstigt att ingen nämner det - men vita objektiv (oavsett fabrikat) är rätt kass vid fiskfotografering (och det borde ju vara det viktigaste att diskutera i detta forumet och inte tennis) eftersom det lätt blir reflexer.
Samma gäller självklart också för kamerahus - de skall också vara svarta.
En intressantare fråga: Kan man ens teoretisk ta skarpa fiskbilder i så stor vinkel mot ett akvarium så att sidorna på objektivet skulle kunna synas?Kommentar
-
her är en bild taget med nikon d 60 kitobjektiv
http://www.zoopet.com/forum/showthre...69#post1163769 btv hur gick dett med din audi
mvh janne200l 1000l på g
<b>
Min Zoon</b>Kommentar
-
-
Bra sagt defdac!Kommentar
-
Får skaffa roligare firrar att fota... å träna mer me blixtarna, aja fotad me
1D mark III , 20cm mellanring , 70-200/2,8 @ 155mm , 2st 580EX II blixtar på karet.
ca 70cm avstånd till firren
1/300 , F16 , ISO100
Lite tydligare skärpa: http://hem.bredband.net/b396924/Fiskar/Scalare2.jpg
Kan fota fler en annan dag då jag inte har sprängande huvudvärk o lite roligare firrar hehe.. polarens discus kanske
Vad blir närgränsen med 20mm mellanring på 70-200?
Vilket fabrikat på mellanring använder du, och vad rekommenderar du?
Hälsningar
Johan3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Nu har jag kommit ned till två kameror som jag väljer mellan och det är Nikon D60 och Canon 450D som gäller...
Sony A300 hade en del brister när jag läst igenom en del tester. Sedan tillkommer ju problematiken med objektivmarknaden som nämnts här, även om jag troligen inte kommer att behöva ut i de områden där Sony tappar mark på den biten.
Pentax har fått bra recensioner, men känns ändå som alternativ bakom dessa och egentligen inte riktigt med i matchen.
Som det ser ut nu så kan det bli en investering mellan 5500kr - 7000kr beroende på hur, vad och var jag köper.
Om någon har något att tillägga som gör att det ena väger över mer än det andra så fram med det.
Men bespara mig det där "kriget" med Canon är bättre än Nikon..eller vice versa. Det är kul en stund...men...Kommentar
-
Kommentar
-
En fördel D80.
- Full kompabilitet med Nikon's Creative Lighting System. Intern blixt med möjlighet att trådlöst styra två grupper av externa blixtar (SB-800, SB-600 och SB-R200) separat.
En stor nackdel D60.
-D60 har liksom D40 och D40x ingen inbyggd autofokusmotor, så AF får man bara med objektiv med AF-S-Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Avsaknaden av af-motor i Nikons billgare hus är knappast någon problem nu när de flesta objektiven har det, även "piratmärkena" har uppdaterat sina populäraste objektiv.
Malawe: Vilka funktioner är det du saknar på de billigare modellerna 1000D och D40/D40x?Kommentar
-
Okej, i så fall måste jag säga Nikon D80. Ta inte D60, du kommer att gräma dig pga.
En fördel D80.
- Full kompabilitet med Nikon's Creative Lighting System. Intern blixt med möjlighet att trådlöst styra två grupper av externa blixtar (SB-800, SB-600 och SB-R200) separat.
En stor nackdel D60.
-D60 har liksom D40 och D40x ingen inbyggd autofokusmotor, så AF får man bara med objektiv med AF-S-
I övrigt håller jag med, CLS är mycket bra när man ska plåta både akvarier och annat.
450n är en lite mer avancerad kamera jämfört med D60n, de har ju tänkt till tillverkarna och konkurrerar inte direkt med varandra utan har placerat modellerna på vart annat steg på kamerastegen (ungefär). Du skulle nog trivas utmärkt med en D60 men ha med i beräkningen att den är enklare funktionsmässigt. Du kommer bli väldigt nöjd med den tekniska bildkvaliteten oavsett val. Men en 16-85 vr på en d60, det är en bra kombo det... Men på en D80 är den ännu bättre
Nu rörde jag kanske till det ännu mer i dina funderingar.Kommentar
Kommentar