If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Såg att mitt namn nämdes. Men första helgen i september har diskusklubben sitt första ordinarie årsmöte. Vi kommer o vara på fjärilshuset i stockholm.
Christer har fixat billigt boende och det vore väl kul om fler hängde på.
Det kommer också att bli en diskusutställning. Inget nordiskt championat dock. Det tar vi i april isamband med ciklidstämman.
Jag undrar hur många av träff besökarna som väldigt gärna vill åka turen förbi Kaj.P när vi har vår träff?
Då han inte kan första helgen i Sept skulle det innebära att om många väldigt gärna åker den vägen så blir träffen 2:a helgen i September.
Lördag den 13/9 blir det av och det osm står på programmet hittills är.
Butikstur
Åleds: LN kollar med Arnold om det finns möjlighet till rundtur
Zoomässan
Kaj.P = Diskusvarberg om han är hemma den helgen: Kaj har om ja inte är ute och cyklar et utbud av Apistogrammor, lite Corrys och Diskus av mycket hög kvalitet. Vi får se vad han kan tänkas ha vid besöket, har vi tur kanske han kan meddela om utbudet innan vi åker.
Efter rundturen tar vi oss till Borås där vi kan laga käk och kanske ta en öl för dem som inte kör.
Om det är någon som har fisk som denne kanske vill sälja i samband med mötet så föreslår jag att man mailar mig en lista innan så att vi kan lägga upp det i tråden, på så sätt så riskerar man inte att köpa fisk i affären som någon annan kan erbjuda till ett bättre pris.
Har ni några förslag på ytterligare aktiviteter för dagen?
Om det finns intresse så kan jag kolla upp om jag kan få tag i foder till bra priser!
Som alla vet så är ju SA träffen inställd och framflyttad till bättre datum, då fler kan deltaga.
Frågan är bara vilket datum och hur sotr är intresset för det hela?
Jag vet några som mer än gärna är på men det vore bra om vi blev fler då detta var anledningen till att vi sköt upp det...
Inte mycke till "träff" på 3 personer
Som alla vet så är ju SA träffen inställd och framflyttad till bättre datum, då fler kan deltaga.
Jag vet några som mer än gärna är på men det vore bra om vi blev fler då detta var anledningen till att vi sköt upp det...
Inte mycke till "träff" på 3 personer
hej! jag vill oxå va me! har just nu tre flaggor och 7 eldbukar (meeki?) osäker på exakta arten... i 220 kar och vill öka på med heros (notatus eller nåt, dock ej severus) och självklart med litrarna, 450 till 600 kar är det tänkt.
någon gång i november? vore la bra? borås låter fortfarande bra väl! bor själv i göteborg
Har just köpt ett nytt hus, med blivande akvarierum i källaren
Så för min del är nog varje helg bokad i höst.
När väl flytt och fix i nya huset är klart så får man räkna in de fiskar som har överlevt flytten och verkligen börja på något nytt, vem vill åka hemifrån då
Men det är trevliga bestyr när man flyttar till något man verkligen vill ha!
Grattis till huset c90368! Hoppas det inte bara genererar arbete utan att det ger utrymme för akvariehobbyn framöver.
Som nybörjare inom SA är jag intresserad av att knyta nya kontakter och att lära mig mer. Jag är alltså intresserad av en träff men hösten ser ganska tuff ut eftersom jag, förutom egna studier, också börjat utbilda/forska lite på universitetet. Däremot vill jag vara med på SA-träffar om jag har möjlighet, snart eller längre framöver.
om vi nu enas om var vi ska träffas, borås verkar ju vara första alternativ, så gör den som bjuder in (ursäkta att jag har tappat tråden och inte vet, vem det var till förra försök, boende i brås) cirka fem förslag enligt eget tycke. vi som vill vara med svarar på det vilka av förslagen som passar och vips har vi en lista på vilken dag som förenar flest sa-fantaster: kör!
Kommentar