Vart är SA folket bosatt?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • discusred
    Användare
    • June 2004
    • 851

Skåne, Helsingborg.
    Finns det något mer än SA?

Kommentar

• sa-aqua
      Användare
      • March 2008
      • 135

massa discus jordätare peruscalarer hantlar corydoras och bolivianska fjärilciklider+lite malar...LJUNGSBRO...

Kommentar

• c90368
        Användare
        • September 2007
        • 890

Bor du i Östergötland och är sugen på lite akvarierelaterat resande så titta in på Linköpings akvarieförenings hemsida
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

Kommentar

• Crenicichla
          Användare
          • November 2006
          • 1055

Ursprungligen postat av Koi-fantast
          Jag är intresserad av SA men jag har bara guppy för tillfället. Jag bor i Stockholm.
          Ja visst räknas du som SA hållare i alla fall, fantast blir man först när man har SA ciklider 1 eller flera arter
          MVH

Kristofer

Kommentar

• Crenicichla
            Användare
            • November 2006
            • 1055

Ursprungligen postat av jinnarparen
            C Umbrifera, G Iporangensis och Guldsömciklid är ju SA.

Så då räknas en CAfantast som jag också in här och då är det Genarp, Skåne som gäller.
            Visst är de!

Kul att du "får" vara med i vår skara, måste erkänna att jag sneglat mer än en gång på dina CA och vart sugen på ett kar med lite CA, allra helst P. Splendida, men även flera Parachromis och Vieja är lockande och sist men inte minst C. Bocourti och Persei
            MVH

Kristofer

Kommentar

• Crenicichla
              Användare
              • November 2006
              • 1055

Ursprungligen postat av Olorin
              Har man mer än en fisk från Malawi är man diskad som SA, så du får banta ner lite där LN
              Trodde LN hade mest Tanganyika
              MVH

Kristofer

Kommentar

• Crenicichla
                Användare
                • November 2006
                • 1055

De blir så många att svara så jag gör så här i stället.

Kanonkul att det är så pass många som visat intresse, har inte hunnit så speciellt långt i tanken vart en aktuell träff skulle genomföras, men för mig skulle de vara väldigt kul att få göra ett "studiebesök" på Åleds då jag hört mycket bra om deras karantän och hur spännande det är där.
                Kanske skulle man kunnat avlägga en visit på Zoomässan samtidigt.

Om man skall börja lite försiktigt så kan jag tänka mig att ha en träff hos mig om ni inte har några krav på att man har en stor annläggning att visa upp. Har ju bara 2st stora kar i gång, samt ett 90L med 2* Hypanscistrus L066 att visa upp. Dock blir det lite långt till ovan nämnda affärer ca 10 respektive 16 mil.
                Men skam den som ger sig, det går ju att göra en dags utflykt till dem.
                MVH

Kristofer

Kommentar

• LN
                  Användare
                  • December 2004
                  • 4744

Jo just nu mest tanganyika men det ändrar sig med vindens hastighet

Men SA fortsätter att få mest kommentarer från besökare hemma hos mig. Visst tycker dom att 2400 liter är maffigt men man ställer sig mest vid SA 540 liters karet och säger - "vilka finfina firrar ni har".

Det är någe magiskt med just SA Ciklider tycker jag. Ofta lugna fiskar och bra yngelvårdare.
                  Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                  Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• LN
                    Användare
                    • December 2004
                    • 4744

Det blir kanoners med ett Borås besök. Låter som en strålande ide.

Kommentar

• Crenicichla
                      Användare
                      • November 2006
                      • 1055

Ursprungligen postat av LN
                      Jo just nu mest tanganyika men det ändrar sig med vindens hastighet

Men SA fortsätter att få mest kommentarer från besökare hemma hos mig. Visst tycker dom att 2400 liter är maffigt men man ställer sig mest vid SA 540 liters karet och säger - "vilka finfina firrar ni har".

Det är någe magiskt med just SA Ciklider tycker jag. Ofta lugna fiskar och bra yngelvårdare.

Appropå 2400L när får man se bilder med fisk i karet? är sugen nu!

är de inte lite surt att folk fortfarande fastnar framför det lilla karet? men de e klart Diskus får alltid uppmärksamhet...
                      MVH

Kristofer

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                        Bor i Stockholm har diskus samt till hösten fjärilar,jo här är en historia om Stockholmare,vet ni vad det är för skillnad på stockholmare och spermier?det finns många av bägge men få det blir folk av/Ann-Mari

Kommentar

• Crenicichla
                          Användare
                          • November 2006
                          • 1055

Ursprungligen postat av annmari
                          Hej!
                          Bor i Stockholm har diskus samt till hösten fjärilar,jo här är en historia om Stockholmare,vet ni vad det är för skillnad på stockholmare och spermier?det finns många av bägge men få det blir folk av/Ann-Mari
                          Hahah riktigt kul historia annmari
                          MVH

Kristofer

Kommentar

• Wilhelm
                            Användare
                            • April 2002
                            • 9122

Ursprungligen postat av annmari
                            ...........det finns många av bägge men få det blir folk av/Ann-Mari
                            Så sant, så sant!
                            mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Crenicichla
                              Användare
                              • November 2006
                              • 1055

Ursprungligen postat av LN
                              Det blir kanoners med ett Borås besök. Låter som en strålande ide.
                              Så får du ju kika på dina gammla skyddslingar med
                              MVH

Kristofer

Kommentar

• LN
                                Användare
                                • December 2004
                                • 4744

Ursprungligen postat av Crenicichla
                                Appropå 2400L när får man se bilder med fisk i karet? är sugen nu!

är de inte lite surt att folk fortfarande fastnar framför det lilla karet? men de e klart Diskus får alltid uppmärksamhet...
                                Lite surt är det men samtidigt är det lite kul för att C vill inte ha bort det lilla inbyggda 540it för att det har blivit en slags mittpunkt i huset.

Ser verkligen fram emot att spana in Satanoperca`n

Vi kan ju ta o ha andra SA mötet hemma hos mig efter mötet i Borås hos Crenicichla .

Kommentar

Arbetssätt...