Metriaclima zebra "maisoni" ?
Kollaps
X
-
-
Har för mig att denna art sedan några år tillbaka har kallats för Metriaclima sp. 'zebra chilumba', Maison Reef
Det är också det namnet som används i artbeskrivningen på Zoopet.
Kolla också in fotot på sid. 62 i den senaste upplagan (4:e) av Malawicichlids in their natural habitat"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
no offence,typ (hmm, bäst åp sätta in en smily.. )"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Det är två olika ciklider som diskuteras i tråden "maisoni" och "zebra hara".Kommentar
-
Kommentar
-
Men uppenbarligen hade tråden "bytt fisk" någonstans på vägen.
Den fisken som beskrevs i CB 4/2004 (om jag nu minns rätt fisk, har inte CB framför mig) skriver Ad följande om i 4:e upplagan av MCITNH
For the time being I will call this mbuna Metriaclima sp. 'red top gallireya'
Så namnsvaren på de bägge olika arterna i tråden (om jag nu inte missat någon ytterligare) är alltså
Metriaclima sp. 'zebra chilumba', Maison Reef
resp.
Metriaclima sp. 'red top gallireya'Senast redigerad av Kjell Fohrman; 25 June 2008, 12:27.Kommentar
-
Nja, du får nog leta fram artikeln . Den art som det visats bilder på här i tråden kallas i artikeln för Ps. sp. "zebra hara". "Gallileo red top" beskrivs som en annan Cynotilapia afra-lik art, som Ad kallar Ps. sp. "zebra long pelvic hara".Senast redigerad av Micke; 25 June 2008, 12:34.Kommentar
-
Ok. Någon Pseudotropheus (eller Metriaclima) sp. 'zebra hara' finns överhuvudtaget inte med i indexet i bokenKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar