Metriaclima zebra "maisoni" ?
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Det är lite förvirrande med namnen. För mina är F1r som kommer från Uppsala och föräldrarna som är VF kommer från Örebro malawiimport.Dessa såldes som cynotilapia afra greyalli och ser precis lika ut som firren på din bild.Kommentar
-
Då har de sålts som fel firre. Jag postade bilder på hara i forumet för ett bra tag sedan, men orkar inte söka just nu.. men där finns iaf bild på rätt fisk.Tony EnglundKommentar
-
Kan det inte va så att det trots allt e en sk Greyali ändå, Rent Vtn,fast den e lite "för ivrigt" uppdragen?? Menar,Mbunas blir ju så lätt feta å höga i kroppen...en FET Greyali torde ju vara rätt lik en Maisoni, om man googlar på dem."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Tony; haru inte nån bild å posta på den där 375:an??"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Jag vet inte men kanske du? Jag har en bild på min zoonen på en hane, kanske du kan avgöra vad jag har.
http://www.zoonen.com/visabild.asp?oid=1908673Tony EnglundKommentar
-
Kommentar
-
Cynotilapior har ju en helt annan mun och tanduppsättning är metriaclima.Tony EnglundKommentar
-
I Ciklidbladet 4/2004 finns en artikel om cikliderna vid Gallireya Reef av Ad Konings. Där skriver han att att han inte kan avgöra om det är en Cynotilapia eller Pseudotropheus. Eftersom både honan och hanen söker sin föda nära lekplatsen kallas den tillsvidare Pseudotropheus sp. "zebra hara". Den antas också nära besläktad med Ps. sp. "zebra ruarwe".
Detta var några år sedan och om något nytt har framkommit sedan dess känner jag inte till.Kommentar
-
Har för mig att denna art sedan några år tillbaka har kallats för Metriaclima sp. 'zebra chilumba', Maison Reef
Det är också det namnet som används i artbeskrivningen på Zoopet.
Kolla också in fotot på sid. 62 i den senaste upplagan (4:e) av Malawicichlids in their natural habitatKommentar
-
Har för mig att denna art sedan några år tillbaka har kallats för Metriaclima sp. 'zebra chilumba', Maison Reef
Det är också det namnet som används i artbeskrivningen på Zoopet.
Kolla också in fotot på sid. 62 i den senaste upplagan (4:e) av Malawicichlids in their natural habitat
Jag ska inte störa mer i denna tråd nu.Men jag och förhoppningsvis fler med mig har fått bra synpunkter av expertisen nu?Kommentar
Kommentar