Ett klick för skogen

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lundensis
    Användare
    • March 2004
    • 2262

Klick!

Naturarvet samlar in pengar för att köpa upp och för alltid bevara gammal skyddsvärd skog i Sverige.

Kommentar

• Micke
      Användare
      • April 2002
      • 9579

Det måste klickas mer här för att hålla tråden aktuell. Under Övrigt har det skrivits 35 646 inlägg, under Miljö bara 1 552 st.

Alltså får vi bli flitigare i denna tråden nu när det flyttats!

Klick!

http://www.ettklickforskogen.se/
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Svårt att förstå detta för det handlar ju om att "bumpa" trådar för att lyfta fram dem på ett felaktigt sätt?

Uppmuntra gärna till att folk klickar för ett bra ändamål, men glöm inte vad forumet i grund och botten är ämnat för...

Varför finns ingen tråd som denna på din sajt Micke? Nu när du verkar brinna så mycket för det...

Kommentar

• Micke
          Användare
          • April 2002
          • 9579

Ursprungligen postat av Malawe
          Varför finns ingen tråd som denna på din sajt Micke? Nu när du verkar brinna så mycket för det...
          Där finns istället bannern till "Ett klick för skogen" på förstasidan som påminnelse. Jag är inte rädd för att miljöengagemang på något sätt ska skada en site om ciklider, jag tycker att det är intressen som går hand i hand.

Tack för bumpningen av tråden Stefan!

Kommentar

• StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

Jag är inte heller rädd för miljöengagemang heller om det var det du syftade på. Miljö går hand i hand med det mesta givetvis men frågan är om du skulle ha gillat att ciklid.se plockade bort tråden och istället satte en banner? Intresset skulle dala dramatiskt och klicken i det närmaste utebli...

Sedan "bumpar" jag gärna trådar med intressant diskussion hellre än uppenbar "bump" genom det "klick" som skrivs...det är ingen "bump" så länge något meningsfullt skrivs och en diskussion förs. Att bara "klicka" i tråden skulle normalt ses som irriterande och genast låsas på de flesta andra forum.

Senast redigerad av StefanL; 26 November 2009, 14:37.

Kommentar

• Micke
              Användare
              • April 2002
              • 9579

Miljö går hand i hand med det mesta givetvis men frågan är om du skulle ha gillat att ciklid.se plockade bort tråden och istället satte en banner? Intresset skulle dala dramatiskt och klicken i det närmaste utebli...
              Intresset för bumpning skulle definitivt minska, men intresset av diskussion i frågan skulle säkert inte påverkas. Alltså skulle man kanske med en banner få en bumpfri tråd med diskussion om svensk gammelskog som skulle vara rumsren nog att ligga i rätt kategori, dvs Miljö.
              Senast redigerad av Micke; 26 November 2009, 15:25.

Kommentar

• Ola Svensson
                Användare
                • April 2002
                • 14633

Hej

Jag ska se till att hela styrelsen tar del av ditt förslag (eller var det mitt förslag?) att lägga upp ideella föreningar och kampanjer som vi stödjer som banner eller liknande.

Från och med nu gäller den här regeln och ni får skicka era synpunkter med PM istället när det gäller flyttning och bumpning av tråden.

§16 Diskussion om låsning av trådar, borttagning av inlägg och liknande tas upp med moderator för respektive avdelning eller webbinfoansvarig via e-post, ALDRIG via forumet. Klagomål på det jobb moderatorer utför skall tas upp med webbinfoansvarig som sitter i styrelsen. Kritik skall vara konstruktiv och saklig.
                Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• algskraparn
                  Användare
                  • September 2006
                  • 159

Klick!

Kommentar

• cichlids4fun
                    NCS Medlem
                    • April 2002
                    • 3111

kan man inte ha tråden som klistrad, dock inte i topp utan längst ner på listan så den automatiskt bumpas 1 ggn per dygn, då slipper ju alla skriva klick i tråden varje dag och Stefan mfl. slipper störa sig på bumpningen......vilket jag har mycket svårt att förstå varför bry sig? om ni ogillar det så titta inte i tråden ......en banner skulle inte få mig att klicka eller nåt annat på första sidan eftersom jag aldrig tittar där, jag går alltid direkt till inlägg sedan senaste besök.
                    Mvh
                    Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

Ursprungligen postat av cichlids4fun
                      kan man inte ha tråden som klistrad, dock inte i topp utan längst ner på listan så den automatiskt bumpas 1 ggn per dygn, då slipper ju alla skriva klick i tråden varje dag och Stefan mfl. slipper störa sig på bumpningen......vilket jag har mycket svårt att förstå varför bry sig? om ni ogillar det så titta inte i tråden ......en banner skulle inte få mig att klicka eller nåt annat på första sidan eftersom jag aldrig tittar där, jag går alltid direkt till inlägg sedan senaste besök.
                      Tror du har totalmissat anledningen till att jag hakar mig på tråden. Jag har INGET emot tråden som sådan då det är för ett gott ändamål..eller till synes gott ändamål (har mina egna tvekanden här som jag inte behöver gå in på djupare). Det som irriterat mig är bumpningen av tråden för att lyfta fram den på framsidan som forumets mest aktiva tråd...och genom detta ge sken av att andra ämnen är intressantare än ciklidrelaterade.
                      Senast redigerad av StefanL; 27 November 2009, 00:13.

Kommentar

• Per B
                        Användare
                        • September 2005
                        • 1250

Tror du har totalmissat anledningen till att jag hakar mig på tråden. Jag har INGET emot tråden som sådan då det är för ett gott ändamål..eller till synes gott ändamål (har mina egna tvekanden här som jag inte behöver gå in på djupare). Det som irriterat mig är bumpningen av tråden för att lyfta fram den på framsidan som forumets mest aktiva tråd...och genom detta ge sken av att andra ämnen är intressantare än ciklidrelaterade.
                        Jag är så glad att du engagerar dig Malawe!
                        mvh Per

Tanganyika och Västafrika i burkarna

Kommentar

• cichlids4fun
                          NCS Medlem
                          • April 2002
                          • 3111

jag förstår precis varför du ogillar den bumpningenmen jag förstår inte varför du bryr dig så mycket om det, så många trådar som det skrivs i, du framför alla så försvinner den ju snabbt ner igen på sistone har den typ bumpats 2-3 ggr /dag det kan väl inte störa så j-la mycket....då borde ju här helt ointressanta diskussionen om att den inte ska bumpas vara värre då den bumpas minst 3-4ggr /timme.

men klaga på du, jag bryr mig inte om det, för det gör ju bara bumpningen bättre som sagt, jag ville bara försöka förstå varför du bryr dig om en sån skitsak........

klick!

Naturarvet samlar in pengar för att köpa upp och för alltid bevara gammal skyddsvärd skog i Sverige.
                          Mvh
                          Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• Per B
                            Användare
                            • September 2005
                            • 1250

Glömde: Klick!
                            mvh Per

Tanganyika och Västafrika i burkarna

Kommentar

• StefanL
                              Användare
                              • August 2002
                              • 10784

Tack, vad snälla ni är.

Jag tycker om att engagera mig i forumet och försöker bidra med det jag kan. En del gillar det, andra gillar det inte...thats life.

Nu är det färdigbumpat i ciklid.se´s största bumpningstråd genom tiderna.

Kommentar

• Micke
                                Användare
                                • April 2002
                                • 9579

klick!

http://www.ettklickforskogen.se/

Kommentar

Arbetssätt...