Ett klick för skogen
Kollaps
X
-
-
Klick!
Utan den här tråden hade jag inte klickat lika ofta. Att påminna mig och andra som tror på denna sak är trådens uttalade syfte, och det fungerar. Bra att tråden finns.
Konspirationsteoretiker, miljönihilister och andra cyniska tvivlare på medmänniskornas vilja att göra gott tycker jag kan föra sina tröttsamma det-tjänar-ingenting-till-du-blir-lurad-diskussioner i andra diskussionstrådar.Tjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri...Kommentar
-
Som sagt var. Jag är den förste att be om ursäkt för tår jag trampat på om detta verkligen fungerar och går rätt till.
Det som förbryllar mig är att vissa verkligen visar sina huggtänder bara för att man ifrågasätter nåt som dom inte ifrågasätter. Jag önskar med en bevarad miljö, skog m.m. Men när jag sett hur vissa reagerar så verkar min teori om människan stämma ännu mer tyvärr
Klick!
Senast redigerad av Lundensis; 21 December 2008, 12:16.Kommentar
-
Som sagt var. Jag är den förste att be om ursäkt för tår jag trampat på om detta verkligen fungerar och går rätt till.
Det som förbryllar mig är att vissa verkligen visar sina huggtänder bara för att man ifrågasätter nåt som dom inte ifrågasätter. Jag önskar med en bevarad miljö, skog m.m. Men när jag sett hur vissa reagerar så verkar min teori om människan stämma ännu mer tyvärr
Det är jättebra att vara kritisk, det är jag också alltid. Men i denna tråden har det varit väldigt mycket kritik utan substans. Betänk att det är väldigt lätt att misstänkligöra om man inte behöver visa belägg för det man påstår. I Sverige har vi ett etablerat system med Stiftelsen för insamlingskontroll som kontrollerar att de regler som finns för detta efterlevs. Sköts inte detta förlorar man rätten till kontot. Under 2008 har tre organisationer fått sina 90-konton indragna, det är bra för att det visar att kontrollen fungerar.
Om man inte litar på den kontrollen så ska man givetvis inte bidra till den typen av välgörenhet heller, då finns det andra vägar att gå. Men man får acceptera att andra gör det.
Om man vill bidra till välgörenhet men inte har möjlighet att utföra det praktiska arbetet själv, då måste man helt enkelt lita på andra. Då tycker jag att det känns jättebra att det finns ett kontrollorgan.
Anlitar jag hanverkare så väljer jag efter erfarenheter från andra som anlitat dem. I fallet med Ettklickförskogen finns det många olika oberoende källor som visar att stiftelsen lyckades rädda skogen Årrenjarka från avverkning.
Man kan givetvis inte stödja allt (som antyds i en annan tråd som befinner sig på sandlådenivå), men just skog ligger mig varmt om hjärtat eftersom jag är en naturmänniska med utbildning och några års arbete inom skogsnäringen.
Jag hoppas att vi som tycker att denna insamling är viktig kan få fortsätta denna tråd för att påminna varandra. Om ni som är kritiska till insamlingen hittar några belägg för er kritik så hoppas jag att ni framför dem så att vi har alla fakta.Kommentar
-
Jag har inget emot att man klickar på denna sajt om man tror att det hjälper men varför måste man ha en tråd där man går in och bekräftar detta varje gång man gör det.
Att man glömmer det annars? Hur mycket bryr man sig då? För mig känns det ibland som man vill känna sig som en bra människa och skriver då i tråden att man klickat på länken. Men jag har respekt för dig Micke och du verkar vara en människa som är engagerad i det du tror på och det är bra!
Men är det verkligen bara jag som upplever att detta samhälle är på väg att braka ihop fullständigt pga en bottenlös egoism och girighet?Kommentar
-
Har en bekant som startat ett 90-konto med insamling för trafikskadade och cancer sjuka. Han tjänar mkt bra på det då han har "gåvan" att övertala folk att ge. Personligen så föraktar jag hans företag även om en del pengar går till välgörenhet.Kommentar
-
Om du känner så borde du uppskatta den här tråden som en motvikt. Den är ett bevis på att det finns många som tar sig tid att både klicka och sedan skriva här för att påminna andra att göra det.Tjugofem år med ciklider.
Centralamerika 2006
-
Jag har inget emot att man klickar på denna sajt om man tror att det hjälper men varför måste man ha en tråd där man går in och bekräftar detta varje gång man gör det.
Att man glömmer det annars? Hur mycket bryr man sig då? För mig känns det ibland som man vill känna sig som en bra människa och skriver då i tråden att man klickat på länken. Men jag har respekt för dig Micke och du verkar vara en människa som är engagerad i det du tror på och det är bra!?Kommentar
-
Om det kommer hit nya personer på forumet, kan det ju vara bra att hålla tråden igång så att fler kan klicka om de vill det. Om du inte är intressserad av att hålla denna tråden vid liv, så slipper du och andra behöver inte redovisa för dig varför de håller tråden vid liv.Kommentar
-
Kommentar
-
Har man inte rätt att diskutera saker. Du verkar ju vilja att alla som inte har samma tilltro till detta som du har skall hålla käften och sluta ställa fråga frågor om detta eller?Kommentar
-
Tjugofem år med ciklider.
Centralamerika 2006
-
Om detta är en motvikt mot all egoism som florerar i samhället just nu så är jag med dig till 100% Daniel men men måste ju få tvivla. Speciellt då jag ser så mycket som bara är bluff i övrigt ute i samhället.Kommentar
-
Jag blir arg för att debatten på nytt tas upp UTAN nya argument. Allt som görs är att misstänkliggöra stiftelsen och få oss som klickar att framstå som fånar utan hjärnor. Jag och andra har försökt att presentera fakta och argument. Efter timmars läsande och letande efter fakta känns det irriterande att du och andra kan komma och säga att vi är lurade utan att ni kritiker framför NYA fakta som motbevisar våra argument, det är då inte debatt - det är sabotage! Är man för lat för att läsa in sig på fakta och händelser bör man kanske inte hänga på när drevet går på nytt...mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
-
Jag tycker av egoistiska skäl att man ska bevara naturskog så att jag och mina nära och kära har lite äkta natur att vistas i och få ren luft att andas, kunna plocka bär och svamp. Nöjd med svaret, för det är väl det svar du förväntar dig?
Sen att alla andra som vill också kan njuta av naturskogen, får man på köpet, vare sig man tycker om det eller ej.
Jag tycker inte att du har ställt några konkreta frågor utan bara jamsat med CF.Kommentar
Kommentar