Ett klick för skogen

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cichlids4fun
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 3111

klick
    Mvh
    Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• Robin Floridan
      Användare
      • December 2007
      • 91

Klick! (undrar vad jag gör uppe vid denna tiden, hmm, men klicket var ju i ala fall bra)
      Jag är solipsist!

Kommentar

• cichlids4fun
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 3111

klick
        Mvh
        Peter

Kommentar

• Wilhelm
          Användare
          • April 2002
          • 9122

Veckoklippet (Klickar varje dag, men skriver här bara varje vecka numera)
          mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• cichlids4fun
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 3111

Naturarvet samlar in pengar för att köpa upp och för alltid bevara gammal skyddsvärd skog i Sverige.
            Mvh
            Peter

Kommentar

• irezumi85
              Användare
              • June 2007
              • 38

klick!
              /720 med vieja synspilum samt påfågel ciklider.
              450 med jaguar ciklider

Kommentar

• Per P
                Användare
                • December 2012
                • 229

*klick*
                http://www.facebook.com/home.php#!/p...?id=1606220994

Mvh // Per

Kommentar

• cichlids4fun
                  NCS Medlem
                  • April 2002
                  • 3111

klick
                  Mvh
                  Peter

Kommentar

• Lundensis
                    Användare
                    • March 2004
                    • 2262

Klick!

Naturarvet samlar in pengar för att köpa upp och för alltid bevara gammal skyddsvärd skog i Sverige.

Kommentar

• keno
                      Användare
                      • October 2006
                      • 119

"Ett klick för skogen" = BLUFF???
                      Stiftelsen Ett klick för skogen (www.ettklickforskogen.se) har ett 90-konto och samlar in pengar för att köpa vad man kallar ”gammelskog”. Man håller just nu på att samla in 7 450 000 kronor för att köpa ett skogsskifte för 6 500 000 kronor. Mellanskillnaden går till ”omkostnader”. Man kunde ju tro att en stiftelse som gör en så stor affär är noga med att följa reglerna för 90-konto men det verkar snarare som om man vill tjäna pengar på människors intresse för naturen. Det är få som idag vågar vara politiskt inkorrekta och ifrågasätta naturskydd och miljöarbete men lokalborna i den aktuella kommunen verkar ha tappat tålamodet när kommunen fick för sig att stödja den privata stiftelsen med 1 000 000 kronor.

I lokaltidningen avslöjas idag att "Ett klick för skogen" har undanhållit flera mycket viktiga fakta i sin information angående skogen som de samlar in pengar till. Här är ett utdrag:
                      Citat:
                      Först och främst redovisas inte att det finns ett servitut för byggnation av en skogsbilväg över fastigheten. Servitutet, registrerat enligt gällande regler hos lantmäteriet sedan december 2007, rör en sträcka om cirka 450 meter genom ”gammelskogen”. Insamlingsstiftelsen är fullt medveten om servitutet för vägen då detta tydligt finns upptaget som en egen punkt i deras kontrakt med den nuvarande ägaren. Tyvärr är det inte slut här. På Ett klick för skogens hemsida nämns inte att dryga 500 m norr om fastigheten ligger Västsveriges största skytteanläggning där det bedrivs en intensiv skytteverksamhet under stora delar av året. I och med att skjutbanan i Surte nu är nedlagd kommer dessutom en del av skyttarna från denna förening flytta sin verksamhet till Skepplanda skyttecenter. ”Gammelskogen” är inte fullt så tyst och fridfull som marknadsföringen ger uttryck för. Slutligen har man valt att inte redovisa att den nuvarande markägaren, på insamlingsstiftelsens initiativ, får behålla jakträtten på marken. Varför detta inte redovisas öppet är en gåta.

Hela insändaren kan läsas här (längst ned till höger): http://www.alekuriren.se/veckans/04.pdf

Detta innebär att när ”Sven Svensson” från Stockholm ska besöka den ”underbart vackra och fridfulla gammelskogen” kan han hamna på en grusväg mitt i en vildsvinsjakt ackompanjerat av skytteföreningens veckoträning. Inte vad han tänkt sig kanske…

Här är tidigare artiklar och insändare där det framkommer en rad komprometterande uppgifter som borde få den mest inbitne skogskramare att bli misstänksam:
                      V 42: http://www.alekuriren.se/arkiv/v4208/veckans/06.pdf
                      V 44: http://www.alekuriren.se/arkiv/v4408/veckans/04.pdf
                      V 45: http://www.alekuriren.se/arkiv/v4508/veckans/06.pdf

Kommentar

• Wilhelm
                        Användare
                        • April 2002
                        • 9122

Hmm....
                        Det var ingen rolig läsning!
                        Slutklickat för min del!
                        mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Eva K.

Skogen har fått nättroll!

Jag arbetar ideellt för Ett klick för skogen. Påståenden som är i slutet på länken är trams och dumheter!

Illvilliga rykten som sprids och frågan är vem som tjänar på det... Jag tycker DET ska ifrågasättas och inte en stiftelse som arbetar för att rädda den lilla rest av svensk gammelskog som finns kvar.

Jag sätter ut mitt namn och telefonnummer och det går alldeles utmärkt att ringa eller maila mig om det finns frågeställningar.

Vi undanhåller inga fakta. Allt är öppet och redovisas som det.

Jag får en känsla av att här arbetar nättroll för att sabotera. På vems uppdrag?

Med skogliga hälsningar,
                          Eva Kullenberg, Ängelholm
                          eva@evaks.se
                          info@ettklickforskogen.se
                          0705-22 19 41

Och du, jag finns på hitta.se med öppna telefonnummer. Här är det raka besked och öppna kort som gäller.
                          Senast redigerad av Gäst; 20 November 2008, 23:25.

Kommentar

• cf.akvarielagret
                            Användare
                            • April 2002
                            • 5028

Ursprungligen postat av keno
                            "Ett klick för skogen" = BLUFF???
                            Stiftelsen Ett klick för skogen (www.ettklickforskogen.se) har ett 90-konto och samlar in pengar för att köpa vad man kallar ”gammelskog”. Man håller just nu på att samla in 7 450 000 kronor för att köpa ett skogsskifte för 6 500 000 kronor. Mellanskillnaden går till ”omkostnader”. Man kunde ju tro att en stiftelse som gör en så stor affär är noga med att följa reglerna för 90-konto men det verkar snarare som om man vill tjäna pengar på människors intresse för naturen. Det är få som idag vågar vara politiskt inkorrekta och ifrågasätta naturskydd och miljöarbete men lokalborna i den aktuella kommunen verkar ha tappat tålamodet när kommunen fick för sig att stödja den privata stiftelsen med 1 000 000 kronor.

I lokaltidningen avslöjas idag att "Ett klick för skogen" har undanhållit flera mycket viktiga fakta i sin information angående skogen som de samlar in pengar till. Här är ett utdrag:
                            Citat:
                            Först och främst redovisas inte att det finns ett servitut för byggnation av en skogsbilväg över fastigheten. Servitutet, registrerat enligt gällande regler hos lantmäteriet sedan december 2007, rör en sträcka om cirka 450 meter genom ”gammelskogen”. Insamlingsstiftelsen är fullt medveten om servitutet för vägen då detta tydligt finns upptaget som en egen punkt i deras kontrakt med den nuvarande ägaren. Tyvärr är det inte slut här. På Ett klick för skogens hemsida nämns inte att dryga 500 m norr om fastigheten ligger Västsveriges största skytteanläggning där det bedrivs en intensiv skytteverksamhet under stora delar av året. I och med att skjutbanan i Surte nu är nedlagd kommer dessutom en del av skyttarna från denna förening flytta sin verksamhet till Skepplanda skyttecenter. ”Gammelskogen” är inte fullt så tyst och fridfull som marknadsföringen ger uttryck för. Slutligen har man valt att inte redovisa att den nuvarande markägaren, på insamlingsstiftelsens initiativ, får behålla jakträtten på marken. Varför detta inte redovisas öppet är en gåta.

Hela insändaren kan läsas här (längst ned till höger): http://www.alekuriren.se/veckans/04.pdf

Detta innebär att när ”Sven Svensson” från Stockholm ska besöka den ”underbart vackra och fridfulla gammelskogen” kan han hamna på en grusväg mitt i en vildsvinsjakt ackompanjerat av skytteföreningens veckoträning. Inte vad han tänkt sig kanske…

Här är tidigare artiklar och insändare där det framkommer en rad komprometterande uppgifter som borde få den mest inbitne skogskramare att bli misstänksam:
                            V 42: http://www.alekuriren.se/arkiv/v4208/veckans/06.pdf
                            V 44: http://www.alekuriren.se/arkiv/v4408/veckans/04.pdf
                            V 45: http://www.alekuriren.se/arkiv/v4508/veckans/06.pdf
                            Känns olustigt
                            tur att jag alldrig klickade
                            det gäller att fasaden är snygg
                            -----------------------------------------------------------------------
                            Testamentera

Du är välkommen att testamentera till Ett klick för skogen. För att ditt testamente ska vara lagligt bindande måste du ange följande i ditt testamente:
                            Stiftelsens namn:

Ett klick för skogen
                            Organisationsnummer:

80 24 24-1393
                            Adress:

Ett klick för skogen
                            Mobila Posten, V.10063
                            20 33 STOCKHOLM
                            Vad du vill donera

Förklara även vad du vill donera (t ex en viss summa pengar, skogsfastighet, en byggnad etc).

Vänligen kontakta din Begravningsbyrå för mer information.
                            ------------------------------------------------------------------
                            Jim Jones var är du
                            jag är Ateist
                            men Gud talade till mig
                            Gud är stor
                            jag frågade hur stor ? inget svar
                            han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Micke
                              Användare
                              • April 2002
                              • 9579

www.ettklickforskogen.se
                              Klick!
                              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• malawijanne
                                Banned
                                • November 2005
                                • 3217

Ja jag vill inte måla fan på väggen men jag lägger in vad jag tyckte, i mitt inlägg den 5/7 08

Det var faktiskt det dummaste jag har sett , tror ni att om ni sitter och klickar på era datorer, att vi kommer bevara skogen.
                                Nej vakna upp,om marknaden tycker att det ska bli så, så blir det så
                                Hur mycket vi än klickar eller inte.Janne
                                Ja jag kanske hade rätt, självklart så hoppas jag att jag har fel.Janne

Kommentar

Arbetssätt...