Saltvatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • oskar
    Användare
    • August 2002
    • 20

    Saltvatten

    är det någon som har eller har haft saltvatten jag har 720 malawisar i dag men funderar att skaffa ett 290 salt vatten är det svårt vad bör man tänka på

  • Fredrik H.
    Användare
    • April 2002
    • 1884

    #2
    Här finns mycket information om saltvatten:



    mvh,

    Fredrik H.
    Fredrik H.
    Gratis konto på: www.cichlidtube.com
    www.cichlidgallery.org
    www.tropheini.com

    Kommentar

    • GoSatta
      Användare
      • February 2003
      • 1686

      #3
      Salt e kul, mycket å tänka på / köpa i början men när det väl är igång är det inte så farligt dyrt .. helt klart värt det om man har råd/tid

      Gosatta/Tea
      /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
      http://www.gosatta.org

      Kommentar

      • Mike_Noren
        Användare
        • February 2003
        • 2695

        #4
        citat:
        är det någon som har eller har haft saltvatten jag har 720 malawisar i dag men funderar att skaffa ett 290 salt vatten är det svårt vad bör man tänka på
        Det är mycket lätt att hålla saltvatten, men det är SVINDYRT. Det är knappast möjligt att sätta upp ett 290 liters saltvatten för under 5000:-, och vill du kunna hålla nånting annat än hårdför fisk så kan du kallt räkna med att behöva lägga ut cirka 12000:-. Belysningen går på runt 5000:-, och sen behöver du en 30 kilo levande sten (4500:-), 75 kilo finkornig kalksand (500:-), och en bra proteinskummare (_minst_ 2000:-). Jag utgår ifrån att du redan har cirkulationspumpar med en kapacitet på minst 3 kubik i timmen, annars måste du köpa det också.

        Men, som sagt, när man väl har all hårdvara och akvariet är igång, då sköter det sig i stort sett själv.

        PS: låt inte butiken lura på dig bottenfilter eller nån form av biologiskt filter om du tänker hålla koraller.


        Kommentar

        Arbetssätt...