Satt och funderade på vilka odlingsformer det finns av Sa-cilklider. Om vi bortser från skalarer och discus så känner jag bara till följande, gul(röd) hantelciklid, "Gul/röd" regnbågsciklid, Gul fjärilsciklid och röd Oscars. Skriv om ni känner till några fler. Rimligen borde det väl ha kommit fram några till.
Odlingsformer av sydamerikanska cilkider?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Flowerhorn innehåller väll ngn sa? likadant den gräsligt fula papegojcikliden... eller var det tomatciklid den kallades? A. Cacatouides fins i odligsformer med.
Enligt mitt tycke och smak så är det endast diskusarna, svart skalare, A. Cacatouides och någon form av A. Agazissi som blivit snyggare.. Resten är blahaMVH
Kristofer -
Kommentar
-
Kommentar
-
Flowerhorn innehåller väll ngn sa? likadant den gräsligt fula papegojcikliden... eller var det tomatciklid den kallades? A. Cacatouides fins i odligsformer med.
Enligt mitt tycke och smak så är det endast diskusarna, svart skalare, A. Cacatouides och någon form av A. Agazissi som blivit snyggare.. Resten är blahaKommentar
-
-
Kommentar
-
Electric blue dempsey: http://www.aquariagraphics.net/image...iatus_blue.php
Red Albino Oscar:
Gul fjäril
Ballong-fjäril
haha... Slöjfenad ballong-fjäril
Kommentar
-
Finns ett bra gäng odlingsvarianter på kakadu-cikliden också, och jag tror även det finns flera varianter än gul/röd på agassiziin. Har även sett albino bågciklider.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Finns ju massor av Apistogrammor, typ Hongsloi 1 och 2, helt ok, men inget som jag personligt fastnat för bortsett från en blå variant av Pucallpaensis, men jag har ingen aning om var man hittar en sån i verkligheten. Säg till mig om ni hör talas om var den finns.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Att den A. cacatuoides som finns i handeln (mycket rött) är en odlingsform är jag övertygad om. Hur det är med A. agassizii och A. hongsloi är jag mer tveksam om. Är det inte nyimporterade obeskrivna populationer?Kommentar
-
Nänä tyvärr finns det mycket lite VF apistos i handeln mest odlingformer.Kommentar
-
Hilsen,
-
Vet att jag för ett par år sedan stötte ihop med en gul oscar, gjorde ett par sökningar och hittade flertalet bilder/information. Men lyckades själv aldrig få tag på någonKommentar
-
Oscar finns även i en rödare variant, samt i albinoform.
Hilsen,
Kommentar