Fra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johnnie69
    Användare
    • February 2008
    • 105

    #16
    Ursprungligen postat av annmari
    Hej!
    Sverige är sakta på väg mot diktatur/Ann-Mari
    ännu ett genomtänkt inlägg!

    Kommentar

    • LN
      Användare
      • December 2004
      • 4744

      #17
      Ursprungligen postat av Ola Svensson
      Men pengarna slängs i sjön. De som har något att dölja kommer att dölja det http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=795550

      Men det måste väl ändå signalspanarna veta redan så vem ska man spana på egentligen? Vilka står för det yttre hotet (uj uj uj nu är jag konspirationsteoretisk)
      Ja jo det är därför ännu viktigare att sånna här lagar har en bred politisk plattform så att den blir justerbar efter verklighetens krav.
      Men det klena jaet till förslaget försvagar alla typer av förrändringar.
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

      Kommentar

      • Gäst

        #18
        Hej!

        Hej!
        Jo Johnnie69 sverige är på väg mot högerdiktatur men det tar tid ännu,skitpartiet sd kommer in i riksadn troligen 2010 vilket inte är bra,vänta så får du se,/Ann-Mari

        Kommentar

        • johnnie69
          Användare
          • February 2008
          • 105

          #19
          Ursprungligen postat av annmari
          Hej!
          Jo Johnnie69 sverige är på väg mot högerdiktatur men det tar tid ännu,skitpartiet sd kommer in i riksadn troligen 2010 vilket inte är bra,vänta så får du se,/Ann-Mari

          Vilken tur för oss att vi har dig som är så insatt och vet allt!

          Kommentar

          • Gäst

            #20
            Hej!

            Hej!
            Jag har aldrig sagt att jag vet allt Johnnie69 däremot har jag stor personlig erfarenhet av sovjetdiktaturen/Ann-Mari

            Kommentar

            • Lundensis
              Användare
              • March 2004
              • 2262

              #21
              Håller helt med Ola och som Jonas Birgersson sa, de som vill kommer att hitta sätt att kringgå avlyssnandet och därmed är det verktyget förverkat för all framtid. Dessutom, vilka resurser kommer inte att krävas när alla mejl som innehåller orden Saddam Hussein, Al-Qaida, George Bush, talibaner, KGB, CIA odyl, ska kollas. Det räcker att man skriver en vits om George Bush så ska det mejlet kollas. De verkliga terroristerna kodar sina mejl.

              Journalisters källor riskerar att avslöjas och senast idag såg jag att många utländska företag starkt överväger att inte investera pengar i Sverige.

              Ser inget positivt med den lagen. Den är förhastad och ogenomtänkt. Ett typiskt exempel på att politiker tror att de vet bäst.

              Kommentar

              Arbetssätt...