undrar lite om hur gör ni med era petrochromis när dem tuggar? tömmer ni dem och i så fall när tömmer ni dom?? eller låter ni dem spotta i karet ? anledningen till att ja frågar är att jag har 5 honor som tuggar just nu och kan inte bestämma mig, så vad har ni för erfarenheter ?
Petrochromis tuggande honor
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
undrar lite om hur gör ni med era petrochromis när dem tuggar? tömmer ni dem och i så fall när tömmer ni dom?? eller låter ni dem spotta i karet ? anledningen till att ja frågar är att jag har 5 honor som tuggar just nu och kan inte bestämma mig, så vad har ni för erfarenheter ?Senast redigerad av Oden70; 17 June 2008, 23:15.Petrochromis is da shit8)8) -
Har ni haft nån lek av P. trewavasae ?
Jag ska göra ett seriöst försök med dom snart... dom börjar bli runt 8cm nu så snart börjas det väl hoppas jag =)Kommentar
-
petrochromis
ok vad coolt jag har typ tre grottor bara ,hadde mera förut men de vart så jobbigt att hålla rent
vad är det för petrochromis du har ?Provar på saltbalja för tillfälletKommentar
-
petrochromis
(När de blir action i pettris karet då står troffe karen still)Provar på saltbalja för tillfälletKommentar
-
Har gått i kar med mindre grottor inann men fick INGEN lek på dom då. Sedan med all stenen satte det igång av sig själva. Hoppas dom kommer vara lika produktiva i Dk vattenSenast redigerad av Oden70; 18 June 2008, 08:58.Petrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
Lånar tråden lite...
Har två WF Moshi honor som tuggar just nu, tänkte bara kolla med Er som har erfarenhet om det är vanligt att de går å betar alger då och då?
Vid matdags håller de sig i bakgrunden, förövrigt är det sjukt svårt att se att de ens tuggar men eftersom jag såg när de lekte är jag ganska säker på att de gör det1300L petrochromisKommentar
-
Lånar tråden lite...
Har två WF Moshi honor som tuggar just nu, tänkte bara kolla med Er som har erfarenhet om det är vanligt att de går å betar alger då och då?
Vid matdags håller de sig i bakgrunden, förövrigt är det sjukt svårt att se att de ens tuggar men eftersom jag såg när de lekte är jag ganska säker på att de gör det
är du säker att de blev nått av leken ???
Ja inte ovanligt att dem äter när dem tuggar mina brukar göra det matar därför endast med tinad räkmix och flingor när jag har tuggande honor.
Var de du som köpte dem nere i oskarshamn?Provar på saltbalja för tillfälletKommentar
-
Det såg ju lovande ut under leken såvida hannen inte är steril Såg när båda honorna tog upp romkornen... So far so good! Japp - de hämtades i Oskarshamn, så de hade bara gått i burken i 3 dagar.
Det som gör mig lite orolig är dock att den större honan får för sig att käka lite alger med jämna mellanrum, å hak-påsarna går inte att jämföras med Malawi direkt, men vi får la se vad som händer
BTW - Nytt kar är på ingång och förhoppningsvis en tillökning på Moshi sidan nu när man fått blodadtand - all in!1300L petrochromisKommentar
-
-
Grattis!!!
tror inte du behöver oroa dig blir nog yngel ska du se....Provar på saltbalja för tillfälletKommentar
-
Kommentar
Kommentar