Fond för bevarandet av malawiciklider

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Joakim Draktoft
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke
    I ny idé för insamling till fonden kom upp i en annan forumtråd.
    Det skulle kunna läggas upp en länk på Ciklider.se som genererar bidrag till fonden för varje klick på länken. Betalningen kommer från sponsorer som har banners på sidan som länken leder till.
    Insamlingsförfarandet används på t ex. www.ettklickforskogen.se

Det som behövs är någon programeringskunnig som skriver koden. Christer har redan tagit på sig att fixa sponsorer.
    @Christer:
    Skicka mig ett PM/mail med sponsorers namn/deras respektive banner/länk som banner skall gå till, så fixar jag ihop lite kod.

Dessutom behöver du och sponsorer fundera lite över hur mycket ett klick värderas till, så kan jag i presentationsläget skriva ut hut mycket i pengar som klicken genererat över viss tid.
    Senast redigerad av Joakim Draktoft; 22 December 2008, 12:34.

Lämna en kommentar:

• nils42
    svarade
    Hej!
    En liten tanke så här på kvällen inför jul. Hörde just i nyheterna att för de Röda Korset julkort jag köpte för 20 kr styck får Röda Korset 63 öre för per styck. Resten går till mellanhänder.
    Detta händer ju inte här på NCS. 100% av de insamlade pengarna går till malawifonden och det är väl gott.
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av nils42
    Hej!
    Det låter utomordentligt gott.
    Ett annat, kanske enklare, förslag vore ju att var och en tittar i sin egen plånbok och gav sin egen peng?
    Hälsn Nils
    Det ena utesluter inte det andra

Lämna en kommentar:

• cf.akvarielagret
    svarade
    Min uppfattning är att inga pengar går förlorade utan 100% träffar rätt i
    Fond för bevarandet av malawiciklider
    snacka inte om 90 konton där bara ca 75% av pengarna träffar behövande
    det är lustigt ett företag jobbar ungefär likadant

Lämna en kommentar:

• nils42
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke
    Det skulle kunna läggas upp en länk på Ciklider.se som genererar bidrag till fonden för varje klick på länken. Betalningen kommer från sponsorer som har banners på sidan som länken leder till.

Det som behövs är någon programeringskunnig som skriver koden. Christer har redan tagit på sig att fixa sponsorer.
    Hej!
    Det låter utomordentligt gott.
    Ett annat, kanske enklare, förslag vore ju att var och en tittar i sin egen plånbok och gav sin egen peng?
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

• Micke
    svarade

Lämna en kommentar:

• Mikael W
    svarade
    Uppdatering totalsumman

Hej

Fick ett snabbt besked från Ad: Totalt har det nu kommit in 12.350 USD i Fonden. Fondens målsättning är att skydda hela strandremsan kring Nankumbahalvön mot tjuvfiske med nät. Det antal AND-enheter som krävs för detta kostar ca 20.000 USD. Således har fonden redan kommit över halvvägs till sitt mål, tack vare donationerna från akvarister och ciklidintresserade runtom i världen.

Vidarebefordrar gärna Ads tack och hälsning till alla er som bidragit till att cikliderna kring Nankumbahalvön får en chans att överleva.

Lämna en kommentar:

• Mikael W
    svarade
    Uppdatering

Hej Nils, och alla andra donatorer

Idag betalar vi iväg det vi fått in i oktober och november:
    Donationer av företag: 3 000 SEK
    Donationer av medlemmar: 500 SEK
    Donation av NCS (för 23+17 nya medlemmar, à 50 SEK): 2 000 SEK
    Inalles 5 500 SEK (= ca 683 USD)

Ett stort tack till alla som har bidragit. Man kan fortfarande stöda Fonden, ännu är ca halva kusten oskyddad.

Har uppdaterat Mätaren med detta belopp. Nästa uppdatering kommer när jag fått veta av Ad vad Fonden fått via hans hemsida/Paypalalternativet.
    Senast redigerad av Mikael W; 16 December 2008, 14:37.

Lämna en kommentar:

• Byttorp
    svarade
    Nytt diplom.

Äras dom som äras bör, Nils - det kommer ett nytt diplom till dig under nästa vecka, numrerat 8/30 och signerat av Ad. Trevligt med en julklapp till Malawicikliderna så är dagarna innan lucia. Bra jobbat, tänk om det fanns fler som bidrog som dig.

Lämna en kommentar:

• nils42
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Varför menar du att skulle ciklidister vara snålare (det du skriver på ett diplomatiskt sätt) än de som pysslar med levandefödare
    Hej!
    Det är väl upp till ciklidister att bevisa motsatsen.
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

• Byttorp
    svarade
    Ursprungligen postat av nils42
    Hej!
    Skickade in min julklapp till malawiciklider idag via privatgiro. Konstigt egentligen, för jag har ju aldrig haft en malawiciklid, men den här insamlingen känns ändå så speciell på något sätt. Här har vi verkligen en chans att göra en insats och rädda en del av faunan.
    Hälsn Nils
    Toppen Nils, nu leder du antalet insättningar och närmar dig med stora steg ett nytt diplom. Glädjande nog så har ännu en person från sveriges framsida gjort en insättning. Jag tror jag skall göra samma sak som dig Nils och sätta sambons julklappspengar på ett annat konto, eller iaf en del av dom.

Lämna en kommentar:

• nils42
    svarade
    Hej!
    Skickade in min julklapp till malawiciklider idag via privatgiro. Konstigt egentligen, för jag har ju aldrig haft en malawiciklid, men den här insamlingen känns ändå så speciell på något sätt. Här har vi verkligen en chans att göra en insats och rädda en del av faunan.
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

• Byttorp
    svarade
    Ursprungligen postat av Mikael W
    Noterade ni erbjudandet i Ads brev som Kjell citerade ovan? Fri resa samt logi för ca tre månader för en person som vill hjälpa till med arbetet att placera ut AND-enheter för att skydda cikliderna. Dyklicens är ett krav. Fritt fram att snorkla/dyka utöver jobbet med utplaceringen.
    Det är ju inte bara dykcert som krävs...ledig tid är väl det svåraste...hängde det bara på certet så bore jag redan på väg....

Lämna en kommentar:

• nils42
    svarade
    Hej!
    För den som har möjlighet att åka är detta verkligen ett kanonerbjudande.Dessutom är ju detta på så pass låga djup att man inte behöver kolla i dyktabeller mer än en gång. Dykresor har nog varit mina egna bästa resor.
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av joe
    Noterade detta - bara en liten hake...dyklicens!
    Lade märke till samma sak

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...