If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hej!
Nåja, att det stod 2 km dessa pengar räckte till har jag sett. Frågan var; hur många km är det- totalt- fråga om? ( som pengar ska samlas till )
Hälsn Nils
Senast redigerad av nils42; 07 September 2008, 17:43.
Hej!
Hur sanningssäker är barometern på första sidan? Att alla nordiska länder skulle ha gett lika ( även med brasklappen mer än 1000 ( SEK? ) ) kan väl inte vara riktigt?
Låt oss inte snegla på våra medbröder. Svenska akvarister; ge också du en peng.
Hälsn Nils
Hej!
Hur sanningssäker är barometern på första sidan? Att alla nordiska länder skulle ha gett lika ( även med brasklappen mer än 1000 ( SEK? ) ) kan väl inte vara riktigt?
Låt oss inte snegla på våra medbröder. Svenska akvarister; ge också du en peng.
Hälsn Nils
Hej
Nä, den visar bara hela Norden tillsvidare. Vi överväger framgent att spjälka upp så man kan se hur mycket det kommer in per land, men tillsvidare är beloppen ändå så små, att det inte är meningsfullt. Av det nu redovisade beloppet (1 051 USD) är merparten från Sverige.
Hej!
Då förstår jag. Eftersom Finland ju inte längre betalar i markku och penni blir ju sammanställningen en smula svår, och speciellt eftersom den nordiska valutan inte är homogen.
Varför inte i stället ha en gemensam stapel för oss i NCS? Oavsett varifrån vi kommer eller var vi bor är vi medlemmar i denna förening. Vi kan gärna jämföra oss med övriga Europa eller övriga världen
Mitt förslag; slopa landssymboler och ha en gemensam insamling för alla oss ciklidister i NCS!
Hälsn Nils
Hej!
Då förstår jag. Eftersom Finland ju inte längre betalar i markku och penni blir ju sammanställningen en smula svår, och speciellt eftersom den nordiska valutan inte är homogen.
Varför inte i stället ha en gemensam stapel för oss i NCS? Oavsett varifrån vi kommer eller var vi bor är vi medlemmar i denna förening. Vi kan gärna jämföra oss med övriga Europa eller övriga världen
Mitt förslag; slopa landssymboler och ha en gemensam insamling för alla oss ciklidister i NCS!
Hälsn Nils
Var hittar du landsymbolerna? Det är väl en gemensam stapel för NCS angiven i US Dollar.
Var hittar du landsymbolerna? Det är väl en gemensam stapel för NCS angiven i US Dollar.
Hej!
För mig är Sveriges flagga en symbol för Sverige, och jag kan inte tro annat än att övriga länder tycker likadant om sina flaggor. Rätta mig gärna om jag har fel, men kolla gärna första sidan innan.
Hälsn Nils
Hej!
För mig är Sveriges flagga en symbol för Sverige, och jag kan inte tro annat än att övriga länder tycker likadant om sina flaggor. Rätta mig gärna om jag har fel, men kolla gärna första sidan innan.
Hälsn Nils
Du skriver Varför inte i stället ha en gemensam stapel för oss i NCS?
Men det är det ju. Alla nordiska länders flaggor är med men det är EN stapel angiven i USD - det står ju Total Norden under.
Du skriver Varför inte i stället ha en gemensam stapel för oss i NCS?
Men det är det ju. Alla nordiska länders flaggor är med men det är EN stapel angiven i USD - det står ju Total Norden under.
Hej!
Förvisso så, men det kanske beror på hur man läser stapeln. Jag läser den som att övriga länder ( exklusive Sverige ) har betalat över 1000 och att Sverige också har betalat 1000. Vi är ett nordiskt sällskap; varför inte " marknadsföra " som som en enhet?
Hälsn Nils
Hej!
Förvisso så, men det kanske beror på hur man läser stapeln. Jag läser den som att övriga länder ( exklusive Sverige ) har betalat över 1000 och att Sverige också har betalat 1000. Vi är ett nordiskt sällskap; varför inte " marknadsföra " som som en enhet?
Hälsn Nils
Så här står det Total Norden: 1051 $USD
Total fonden: 6983 $USD
Det lär innebär att Norden har skänkt 1051 USD och övriga länder utanför Norden 6983-1051= 5932 USD
Hej!
Helt korrekt.
Det kanske i stället blir en sak för vår webmaster för att få detta att stämma fullt ut? ( att börja med > redan vid Sveriges flagga )
Hälsn Nils
Hej!
Helt korrekt.
Det kanske i stället blir en sak för vår webmaster för att få detta att stämma fullt ut? ( att börja med > redan vid Sveriges flagga )
Hälsn Nils
Alla utom du har nog förstått vad som avses
Själv undrar jag istället när certifikaten/diplomen är klara.
Själv undrar jag istället när certifikaten/diplomen är klara.
Hej!
Grafiken skull nog vara lättare att förstå, om flaggorna hade placerats horisontellt i stället. Jag har hört förvånade kommentarer över att så många länder, samtidigt, har lyckats betala in samma summa.
Hälsn Nils
Kommentar