Fond för bevarandet av malawiciklider

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nils42
    Användare
    • January 2003
    • 931

Hej!
    Glädjande med drygt 1000 US$ hittills. Hur många km strand är det totalt fråga om?
    Hälsn Nils

Kommentar

• Kjell Fohrman
      Användare
      • April 2002
      • 4619

Ursprungligen postat av nils42
      Hej!
      Hur många km strand är det totalt fråga om?
      Hälsn Nils
      Tipset - läs föregående inlägg

Kommentar

• nils42
        Användare
        • January 2003
        • 931

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Hej!
        Nåja, att det stod 2 km dessa pengar räckte till har jag sett. Frågan var; hur många km är det- totalt- fråga om? ( som pengar ska samlas till )
        Hälsn Nils
        Senast redigerad av nils42; 07 September 2008, 17:43.

Kommentar

• Mikael W
          NCS Medlem

• August 2002
          • 8621

Ett annat tips: Läs artikeln i nästa nummer av Ciklidbladet! Med lite tur kommer det i slutet av nästa vecka redan.

(För dem som inte orkar hålla sig så länge, eller titta i början av denna tråd: 40 km.)
          mvh
          Mikael W
          (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• nils42
            Användare
            • January 2003
            • 931

Hej!
            Hur sanningssäker är barometern på första sidan? Att alla nordiska länder skulle ha gett lika ( även med brasklappen mer än 1000 ( SEK? ) ) kan väl inte vara riktigt?
            Låt oss inte snegla på våra medbröder. Svenska akvarister; ge också du en peng.
            Hälsn Nils

Kommentar

• Mikael W
              NCS Medlem

• August 2002
              • 8621

Hej!
              Hur sanningssäker är barometern på första sidan? Att alla nordiska länder skulle ha gett lika ( även med brasklappen mer än 1000 ( SEK? ) ) kan väl inte vara riktigt?
              Låt oss inte snegla på våra medbröder. Svenska akvarister; ge också du en peng.
              Hälsn Nils
              Hej

Nä, den visar bara hela Norden tillsvidare. Vi överväger framgent att spjälka upp så man kan se hur mycket det kommer in per land, men tillsvidare är beloppen ändå så små, att det inte är meningsfullt. Av det nu redovisade beloppet (1 051 USD) är merparten från Sverige.
              mvh
              Mikael W
              (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• nils42
                Användare
                • January 2003
                • 931

Hej!
                Då förstår jag. Eftersom Finland ju inte längre betalar i markku och penni blir ju sammanställningen en smula svår, och speciellt eftersom den nordiska valutan inte är homogen.
                Varför inte i stället ha en gemensam stapel för oss i NCS? Oavsett varifrån vi kommer eller var vi bor är vi medlemmar i denna förening. Vi kan gärna jämföra oss med övriga Europa eller övriga världen
                Mitt förslag; slopa landssymboler och ha en gemensam insamling för alla oss ciklidister i NCS!
                Hälsn Nils

Kommentar

• Kjell Fohrman
                  Användare
                  • April 2002
                  • 4619

Hej!
                  Då förstår jag. Eftersom Finland ju inte längre betalar i markku och penni blir ju sammanställningen en smula svår, och speciellt eftersom den nordiska valutan inte är homogen.
                  Varför inte i stället ha en gemensam stapel för oss i NCS? Oavsett varifrån vi kommer eller var vi bor är vi medlemmar i denna förening. Vi kan gärna jämföra oss med övriga Europa eller övriga världen
                  Mitt förslag; slopa landssymboler och ha en gemensam insamling för alla oss ciklidister i NCS!
                  Hälsn Nils
                  Var hittar du landsymbolerna? Det är väl en gemensam stapel för NCS angiven i US Dollar.

Kommentar

• nils42
                    Användare
                    • January 2003
                    • 931

Var hittar du landsymbolerna? Det är väl en gemensam stapel för NCS angiven i US Dollar.
                    Hej!
                    För mig är Sveriges flagga en symbol för Sverige, och jag kan inte tro annat än att övriga länder tycker likadant om sina flaggor. Rätta mig gärna om jag har fel, men kolla gärna första sidan innan.
                    Hälsn Nils

Kommentar

• Kjell Fohrman
                      Användare
                      • April 2002
                      • 4619

Hej!
                      För mig är Sveriges flagga en symbol för Sverige, och jag kan inte tro annat än att övriga länder tycker likadant om sina flaggor. Rätta mig gärna om jag har fel, men kolla gärna första sidan innan.
                      Hälsn Nils
                      Du skriver
                      Varför inte i stället ha en gemensam stapel för oss i NCS?
                      Men det är det ju. Alla nordiska länders flaggor är med men det är EN stapel angiven i USD - det står ju Total Norden under.

Kommentar

• nils42
                        Användare
                        • January 2003
                        • 931

Du skriver
                        Varför inte i stället ha en gemensam stapel för oss i NCS?
                        Men det är det ju. Alla nordiska länders flaggor är med men det är EN stapel angiven i USD - det står ju Total Norden under.
                        Hej!
                        Förvisso så, men det kanske beror på hur man läser stapeln. Jag läser den som att övriga länder ( exklusive Sverige ) har betalat över 1000 och att Sverige också har betalat 1000. Vi är ett nordiskt sällskap; varför inte " marknadsföra " som som en enhet?
                        Hälsn Nils

Kommentar

• Kjell Fohrman
                          Användare
                          • April 2002
                          • 4619

Hej!
                          Förvisso så, men det kanske beror på hur man läser stapeln. Jag läser den som att övriga länder ( exklusive Sverige ) har betalat över 1000 och att Sverige också har betalat 1000. Vi är ett nordiskt sällskap; varför inte " marknadsföra " som som en enhet?
                          Hälsn Nils
                          Så här står det
                          Total Norden: 1051 $USD
                          Total fonden: 6983 $USD

Det lär innebär att Norden har skänkt 1051 USD och övriga länder utanför Norden 6983-1051= 5932 USD

Kommentar

• nils42
                            Användare
                            • January 2003
                            • 931

Hej!
                            Helt korrekt.
                            Det kanske i stället blir en sak för vår webmaster för att få detta att stämma fullt ut? ( att börja med > redan vid Sveriges flagga )
                            Hälsn Nils

Kommentar

• Kjell Fohrman
                              Användare
                              • April 2002
                              • 4619

Hej!
                              Helt korrekt.
                              Det kanske i stället blir en sak för vår webmaster för att få detta att stämma fullt ut? ( att börja med > redan vid Sveriges flagga )
                              Hälsn Nils
                              Alla utom du har nog förstått vad som avses

Själv undrar jag istället när certifikaten/diplomen är klara.

Kommentar

• nils42
                                Användare
                                • January 2003
                                • 931

Alla utom du har nog förstått vad som avses

Själv undrar jag istället när certifikaten/diplomen är klara.
                                Hej!
                                Grafiken skull nog vara lättare att förstå, om flaggorna hade placerats horisontellt i stället. Jag har hört förvånade kommentarer över att så många länder, samtidigt, har lyckats betala in samma summa.
                                Hälsn Nils

Kommentar

Arbetssätt...