Betalning registrerad. Betalningen sker den 30:e. Ett mycket värdefullt projekt som jag är glad att kunna bidraga till. Hoppas att många fler uppmärksammar den här möjligheten att bevara fiskbeståndet i Malawisjön - nu när den här tråden fått liv igen.
/Janne
Fond för bevarandet av malawiciklider
Kollaps
X
-
Det är "svårare" att ha koll ifall ni som medlemmar betalar via paypal, jag tror dock att Ad har rätt så bra koll så det löser sig säkert i vilket fall som helst. Det är ju ingen tävling utan det viktiga är ju att det skänks pengar från alla upptänkliga håll.
Hogan, jag har diplom kvar och dom skickas från sverige, fint numrerade och signerade av Ad Konings dessutom.Lämna en kommentar:
-
Är till 99% säker på att diplom finns kvar. Medlemsansvarige har full koll, skicka honom ett mail, eller avvakta tills imorgon så svarar han nog i denna tråd.Senast redigerad av Joakim Draktoft; 28 September 2009, 00:14.Lämna en kommentar:
-
Paypal var så enkelt så jag tog det idag för jag hade loggat ut från banken. Jag antar att NCS får cred då de sammanställer per land som donerat.
Jag har också tänkt mig en 1000-lapp fast under ett år. Jag donerar 100 spänn i månaden. Det funkar bra utan det känns.
Hellre 1000 spänn direkt än en avbetalning för min del...Lämna en kommentar:
-
Paypal var så enkelt så jag tog det idag för jag hade loggat ut från banken. Jag antar att NCS får cred då de sammanställer per land som donerat.
Jag har också tänkt mig en 1000-lapp fast under ett år. Jag donerar 100 spänn i månaden. Det funkar bra utan det känns.Lämna en kommentar:
-
Jag tänkte mig en tusenlapp (trots att det skulle göra lite ont) och då hade det varit lite kul med det där diplomet som kvitto. Kan iofs skicka via Paypal - men om man skickar via NCS får ju NCS credit för donationen - och det ser väl bra ut i så fall?Lämna en kommentar:
-
Jag har också betalat räkningarna ikväll. Såg att det gick att betala med Paypal så jag betalade in 20 USD den vägen. Är mycket enklare än via banken. De går ju till samma sak så.Lämna en kommentar:
-
Har läst senaste Ciklidbladet - och det är ju också en form av marknadsföring. Jag sitter här och betalar räkningar och eftersom jag har så mycket utgifter den här månaden tänkte jag att några hundra hit eller dit inte spelar så stor roll - men jag är tveksam att skicka in några pengar när det är så infernaliskt tyst på forumet (forumen) om de här nätfällorna - och hur det går med insamlingen. Det verkar ju vara småpotatis som kommer in.
Går det inte att sockra "erbjudandet" med någon poster på Malawiciklider? Hur är det med diplomet? Skickas det från Sverige eller utlandet? (funderar på om det går att kombinera med t.ex. fri inramning över ett visst belop). Vad som helst som höjer intresset.
Finns diplomen kvar förresten?Lämna en kommentar:
-
Då var en hel hundring insatt. Slår vad om att ingen annan har en hel hundring som kan avvaras ;-).Lämna en kommentar:
-
Ja men nu är det ju inomhus på privat mark och om det skulle behövas tillstånd för insamlingar där så skulle det i så fall dagligen ske tusentals med lagöverträdelse. Att på en arbetsplats samla in pengar till någon som fyller år skulle då vara olagligt.
Så vad det handlar om är om en akvarieaffärär är en "offentlig plats" eller inte
Enligt Wikipedia är en affär inte en offentlig plats utan en semioffentlig plats http://sv.wikipedia.org/wiki/Offentlig_plats så med andra ord skall det vara tillåtet.Lämna en kommentar:
-
Så vad det handlar om är om en akvarieaffärär är en "offentlig plats" eller inte
Enligt Wikipedia är en affär inte en offentlig plats utan en semioffentlig plats http://sv.wikipedia.org/wiki/Offentlig_plats så med andra ord skall det vara tillåtet.Lämna en kommentar:
-
Hittade på en polissida att när insamlingen sker på offentlig plats som är enskild mark behövs också tillstånd av markägaren (i detta fall då akvarieaffärens innehavare).Lämna en kommentar:
-
-
Tillstånd måste sökas hos polismyndigheten
Polismyndighetens tillstånd krävs för insamling av pengar i bössor eller liknande, om insamlingen inte utgör led i en tillståndspliktig allmän sammankomst eller offentlig tillställning.Lämna en kommentar:
-
http://www.artaplast.se/
Prislista
Insamlingsbössa - vit botten / transperant överdel art- nr 1F01-880110
10 - 41st Kr. 40:-
42 (hel låda) Kr. 33:-
Plomber (engångs-) pr. st. Kr. 4:- / st art- nr 2F01-880111
Minimum antal vid beställning: 10 st.
Priserna gäller exkl. frakt och moms.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: