Fond för bevarandet av malawiciklider
Kollaps
X
-
Det inbillar jag mig att det har om folk här tyskland och usa följer det strålande exemplet(när får han guldaborren??).Kan nog kanske missförstått nått.är en gammal gubbe som inte är så haj på engelska,har inte sett nån förklarande text på svenska men jag har nog inte kollat ordentligt -
Förövrigt så stödjer ju stora organisationer som CITES etc. fångandet av vildfångade fiskar eftersom det är bra för miljön så vad malawijanne har med detta att göra - vet jag inte.
Han har odlat fram väldigt vackra och många fiskar och det är han värd all respekt för - men någon positiv miljöaspekt har det inte.Lämna en kommentar:
-
nja riktigt så sa jag ju inte.Exporten från nyassa/tanganyika har ju nu hållt på i drygt 40 år och säkert bidragit till mycket gott.jag beundrar sådana som malawijanne som kan få fram fina fisk på odlat mtrl=bidrag till bevarandet av vilda fiskar!respekt!Lämna en kommentar:
-
-
-
-
Vill bara påpeka att de Skandinaviska donationerna "gått i taken" så det är dags att ändra skalan på första sidan...Lämna en kommentar:
-
-
Ja, får erkänna att Finland ligger anspråkslöst till. Å andra sidan pågår här samtidigt WWF:s Malawiinsamling. Hur den har gått har jag tyvärr ingen info om.Lämna en kommentar:
-
Hej!
Finns verkligen inget nytt att säga i denna tråd, ni som vet. Var finns Danmark, Norge, Island, Finland. Tvår de sina händer som en viss herr Pontius Pilatus gjorde för snart 2000 år sedan.
NilsLämna en kommentar:
-
Hej!
Har luften gått ur detta insamlande? Finns inget behov att värna om malawiciklider? Vi i Norden är väl inte ensamma om att ge dessa ciklider ett handtag, men vår sparsamhet med hjälp från Sverige ( och Norden )är väl anmärkningsvärd om dessa fiskar ska finnas kvar. Så släpp snålheten....ge du också ditt bidrag. Visst kan vi bättre.
Hälsn NilsLämna en kommentar:
-
Färks uppdatering från Ad: + 50 USD, så totalen är nu 12 650 USD (lite tunt så här i början av året).
Ad berättade också, att de fick tre ansökningar till jobbet att hjälpa till med utplaceringen av AND:s, men ingen av de sökande kunde börja jobba genast. Man siktar därför nu på att besätta vakansen efter sommaren.Lämna en kommentar:
-
Utmaning
Hej hallå alla akvarister och inte minst Ciklidföreningar, ciklidgrupper och butiker/företag.
Idag har Göteborgs Ciklidgrupp betalt in 1000 kronor till fonden och utmanar ALLA att skänka en slant till fonden så att NCS kan redovisa en bra summa på Ciklidstämman i vår. Upp till bevis nu, finns det några klubbar i landet som kan pytsa in ett bidrag också?Lämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar: