Har denna insamling lagts ner?
Har inte en enda krona kommit in sedan den jag vet inte när..........
Fond för bevarandet av malawiciklider
Kollaps
X
-
-
Tack
Nu har jag fått in de första pengarna på mitt konto så nu behöver inte maj månads insamling se så pinsam ut som aprils gjordeLämna en kommentar:
-
DVD, bild på
Nu går det att ladda upp bilder på den här delen av forumet också.
Första dagarna flöt det in beställningar för en dryg tusenlapp. TackLämna en kommentar:
-
Malawi Cichlids Feeding Behavior DVD
Detta är vad jag har tänkt ut.
Du får köpa denna utmärkta DVD av Ad Konings för 350:-. Porto tillkommer med 24:-- (plus 50:-- om Du vill ha det skickat som rekbrev, mao försäkrat) Alla pengar som kommer in går till fonden, utom rekavgiften. Priset är lite högre än vad Du skulle få betala om Du skickade efter den från Cichlid Press (ca 310:-- om Du inte blir belagd med moms vid införseln för då kostar det 195 kronor extra) Se de extra kronorna som välgörenhet till ett bra ändamål.
Posta ett meddelande till mig så får Du betalningsinstruktioner.Lämna en kommentar:
-
Insamlingen går trögt
Jag talade med Ad igår. Insamlingen har gått mycket trögt under april och förstod jag honom rätt har det bara kommit in USD5 under månaden. Jag kommer att komma med några uppslag. Medans jag funderar på hur de skall utformas dricker jag världens finaste kaffe.Lämna en kommentar:
-
Det var väl denna insamlingsbössa jag skrev om långt innan ciklidstämman i detta forum, men styrelsen hade ett mycket bättre! förslag och det skulle bli vassare än en bössa.Lämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar:
-
Jag startade denna tråd för att jag ansåg att denna fond har ett vettigt ändamål och den har ju också en klar anknytning till vår hobby.
Jag ställde sedan en fråga om hur mycket pengar som kom in till fonden på stämman.
På DETTA svarade du
Du hade uppenbarligen inte ens brytt dig om att läsa om fonden och vad den innebär (finns artikel på ciklid.se) utan fortsatte sedan med att blanda in malawijanne i detta och att han skulle ha en guldabborre för sin odling.
Vem är oförskämd? - du ifrågasätter en massa utan att ens veta vad det handlar om, du gör malawijanne en otjänst genom att dra in honom i denna tråd. Om du anser att han skall ha en guldabborre (vilket han och även några fler svenska odlare absolut förtjänar) så starta istället en egen tråd om detta.Lämna en kommentar:
-
Jag köpte lotter fastän jag egentligen inte ville ha nån fisk.
Nu vann jag dessutom 4 påsar fisk och hade fullt sjå med att ta reda på fisken mitt i natten.Lämna en kommentar:
-
Det tror inte jag. Lotteriet precis innan sålde helt slut. Jag tror helt enkelt folk är ansvarsfulla och inte köper lotter till fisklotteriet om de inte vill ha/har plats för fisk hemma. En värmare kan man alltid stoppa i ett skåp så länge, men en fisk kräver omedelbar omvårdnad.De som visste att de måste åka hem innan dragningen köpte heller inga lotter...
Sedan låg det ju också i slutet på söndagen då många redan åkt hem och det spelar säkert också inLämna en kommentar:
-
Det tror inte jag. Lotteriet precis innan sålde helt slut. Jag tror helt enkelt folk är ansvarsfulla och inte köper lotter till fisklotteriet om de inte vill ha/har plats för fisk hemma. En värmare kan man alltid stoppa i ett skåp så länge, men en fisk kräver omedelbar omvårdnad.De som visste att de måste åka hem innan dragningen köpte heller inga lotter...Lämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar: