Fond för bevarandet av malawiciklider

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• cf.akvarielagret
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Och en anledningen till stiljten är den dåliga marknadsföringen
    Jag tycker att bössor är kanon ide.

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Mikael W
    Men det stämmer att det har varit lite stiltje på den här fronten. På Ciklidstämman fanns det en insamling, som gav hela 1 640 SEK. Men i övrigt har vi detta år bara fått in en ynka hundring. (Edit: har nu uppdaterat Mätaren med detta.)
    Och en anledningen till stiljten är den dåliga marknadsföringen

Lämna en kommentar:

• Mikael W
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Mycket magert besked - jag har bett om att få uppdateringar till Zoopet så jag kan lägga in info också där. Nu är det en bra bit mer än ett halvår sen som jag fick någon info överhuvudtaget.
    Om det skall komma in några pengar alls så är det en förusättning att det sker lite marknadsföring också
    Jaså, nå, jag kanske uttryckte mig lite slarvigt. Vad jag menade var att vi inte här ska föregå den info som kommer i Ciklidbladet om några dagar.

Men det stämmer att det har varit lite stiltje på den här fronten. På Ciklidstämman fanns det en insamling, som gav hela 1 640 SEK. Men i övrigt har vi detta år bara fått in en ynka hundring. (Edit: har nu uppdaterat Mätaren med detta.)
    Senast redigerad av Mikael W; 13 September 2009, 17:33.

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Mikael W
    Hej

Javisst. En redogörelse kommer i Ciklidbladet nr 3, som torde bäras hem till er (medlemmar) inom några dagar. Därefter berättar vi säkert någonting också här i tråden.
    Mycket magert besked - jag har bett om att få uppdateringar till Zoopet så jag kan lägga in info också där. Nu är det en bra bit mer än ett halvår sen som jag fick någon info överhuvudtaget.
    Om det skall komma in några pengar alls så är det en förusättning att det sker lite marknadsföring också

Lämna en kommentar:

• Mikael W
    svarade
    Ursprungligen postat av malawijanne
    Ja det med bössor, ja testa det, men jag personligen tycker att det är bättre att uppdatera denna tråden.Och man kanske ska skriva lite i tråden hur det går.
    Och det ligger faktiskt i styrelsens för NCS att göra,eller att delegera det,om ni inte hinner med. För att ni får väl information hur det går och vad ni skickar pengar till.Janne
    Hej

Javisst. En redogörelse kommer i Ciklidbladet nr 3, som torde bäras hem till er (medlemmar) inom några dagar. Därefter berättar vi säkert någonting också här i tråden.

Lämna en kommentar:

• malawijanne
    svarade
    Ursprungligen postat av jemmba
    Se där ja Kanske ncs kunde sponsra med ett gäng bössor och skicka ut till butiker?
    Ja det med bössor, ja testa det, men jag personligen tycker att det är bättre att uppdatera denna tråden.Och man kanske ska skriva lite i tråden hur det går.
    Och det ligger faktiskt i styrelsens för NCS att göra,eller att delegera det,om ni inte hinner med. För att ni får väl information hur det går och vad ni skickar pengar till.Janne
    Senast redigerad av malawijanne; 12 September 2009, 22:20.

Lämna en kommentar:

• Markie
    svarade
    Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
    http://www.artaplast.se/

Prislista
    Insamlingsbössa - vit botten / transperant överdel art- nr 1F01-880110
    10 - 41st Kr. 40:-
    42 (hel låda) Kr. 33:-
    Plomber (engångs-) pr. st. Kr. 4:- / st art- nr 2F01-880111
    Minimum antal vid beställning: 10 st.
    Priserna gäller exkl. frakt och moms.
    Se där ja Kanske ncs kunde sponsra med ett gäng bössor och skicka ut till butiker?

Lämna en kommentar:

• Christian Alfredsson
    svarade
    ArtaPlast AB är idag ett välkänt namn hos livsmedelsföretag och medicintekniska företag världen över. I en högteknologisk anläggning tillverkas hållbara och

Prislista
    Insamlingsbössa - vit botten / transperant överdel art- nr 1F01-880110
    10 - 41st Kr. 40:-
    42 (hel låda) Kr. 33:-
    Plomber (engångs-) pr. st. Kr. 4:- / st art- nr 2F01-880111
    Minimum antal vid beställning: 10 st.
    Priserna gäller exkl. frakt och moms.

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av jemmba
    Kan inte dom större butikerna i sthlm tex akvarielagret och leasing ordna med en enkel insamlingsbössa?

Är ju enklare än att betala över nätet.
    Tycker jag låter som en bra idé

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av endymion
    Vid styrelsemötet fick vi rapporten att 100 kr hade inkommit under sommaren.
    Har det då inte kommit in några pengar alls från Lasses dvd och från Ciklidstämman?
    Även om det inte kommer in några pengar alls så tycker jag att man skall nämna det så att tråden uppdateras och intresset hålls vid liv - annars dör det ut.

Lämna en kommentar:

• Christian Alfredsson
    svarade
    Autogiro innebär att man måste avanmäla. Däremot får man ju både brev och tidning som påminner. Man kan i varje tidning skriva hur enkelt det är att avanmäla sig.

Lämna en kommentar:

• Niklas Olsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
    Vad tror ni om följande förslag?

Man kan bli medlem i NCS mot att det dras 50 kr på kontot med autogiro varje månad. NCS får medlemsavgift och resterade går till fonden.

Vill man inte vara med så avanmäler man sig och så blir man inte medlem längre.

Jag anmäler mig härmed!
    Hmmm, det där med avanmälningar är jag emot. Alltså man bör aktivt anmäla sitt intresse om man vill skänka pengar till detta ändamål. Att det ska dras via autogiro för de som vill kan ju iofs. vara smart.

Lämna en kommentar:

• Christian Alfredsson
    svarade
    Vad tror ni om följande förslag?

Man kan bli medlem i NCS mot att det dras 50 kr på kontot med autogiro varje månad. NCS får medlemsavgift och resterade går till fonden.

Vill man inte vara med så avanmäler man sig och så blir man inte medlem längre.

Jag anmäler mig härmed!

Lämna en kommentar:

• Markie
    svarade
    Kan inte dom större butikerna i sthlm tex akvarielagret och leasing ordna med en enkel insamlingsbössa?

Är ju enklare än att betala över nätet.

Lämna en kommentar:

• endymion
    Gäst svarade
    Vid styrelsemötet fick vi rapporten att 100 kr hade inkommit under sommaren.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...