Fick detta mail från Ad:
I had temporarily suspended the donate button of the Stuart M. Grant Fund because there were problems finding a new owner for the facilities on Maleri Islands. In the meantime we have found a new owner who is willing and ready to continue to produce and place the anti netting devices. I'll be in Malawi in May to meet with the new team and will report on the developments in June when I've returned. I have just reinstated the donate button and I thank you already in advance for your generosity.
Fond för bevarandet av malawiciklider
Kollaps
X
-
Ad mailar nu att man löst så att projektet kan fortsätta och det går nu att donera pengar igen.
Släng in en peng så kan ni titta Ad i ögonen på Ciklidstämman och säga att ni stödjer bevarandet av malawiciklider.
Själv kör jag på med 20$ varje månad.Lämna en kommentar:
-
På ciklidstämman i Linköping kom det in lite slantar till fonden.
På fredag kväll auktionerade jag ut en trekantig håv som inte ens var 90° i ena hörnet. Den ropades in för hela 600 riksdaler av Christer!
Det andra auktionsgodset var ett presentkort av Linkans astaxantin och det var Albin "Endymion" som ropade in det för hela 300 riksdaler.
Dessutom så fanns en insamlingsbössa där snälla deltagare stoppade ner hela 297:50.Lämna en kommentar:
-
Vi anbefaler at andre akvarieklubber også støtter opp om dette viktige prosjektet, og f.eks. donerer deler av loddsalg eller auksjonsinntekter, kanskje sette opp en egen innsamling blant medlemmer el.l.? Det er ikke så mye som skal til, og jeg er helt sikker på at en liten innsats i akvarieklubbene i Skandinavia kan generere mye, og viktige bidrag til dette prosjektet.Lämna en kommentar:
-
Hei; det er lenge siden noen har postet innlegg i denne tråden ser jeg - håper ikke det betyr at donasjonene til Stuart Grants minnefond har stoppet opp?
Vi i Oslo Akvarieklubb var heldige å få besøk av Ad Konings på vårt forrige klubbmøte og i den forbindelse ble det bestemt å donere halvparten av inntektene fra vårt vanlige lotteri til Stuart Grants Cichlid Conservation Fund. Dette ble totalt på NOK 2000, ca $325. Vi kommer til å sette inn dette direkte via Konings' nettside ila noen få dager.
Vi anbefaler at andre akvarieklubber også støtter opp om dette viktige prosjektet, og f.eks. donerer deler av loddsalg eller auksjonsinntekter, kanskje sette opp en egen innsamling blant medlemmer el.l.? Det er ikke så mye som skal til, og jeg er helt sikker på at en liten innsats i akvarieklubbene i Skandinavia kan generere mye, og viktige bidrag til dette prosjektet.
mvh
Joakim Tryland
Nestleder
Oslo AkvarieklubbLämna en kommentar:
-
Och vi kan även tacka Magnus Rörström som numera har gjort det till en årlig tradition att skicka in pengar till minnesfonden.
Ett nytt signerat diplom är också på väg till Patrik Hultqvist och därmed har 13 av dom totalt 30 signerade diplomen funnit sin väg till en generös donator. Snart halvvägs med andra ord och fortfarande 17 diplom kvar för dom som känner att ni vill skänka ett bidrag.Lämna en kommentar:
-
Nytt om projektarbetet
Hej
Fick igår ett mail från Ad Konings, som nyligen kom hem från en resa till Malawi, där han bl.a. såg hur arbetet med antinätfiskeenheterna framskrider. Kolla det på http://cichlidpress.com/smgfund/smgfund16.htmlLämna en kommentar:
-
-
Personligen så tycker jag det är roligt att uppdatera när det kommer in en donation men upp uppkommen uppmaning så kommer här en uppdatering - inkomna medel 0 kronor under sista månaden. Skoj att höra om Lars arbete med AND´sen och kanske är det mer en sådan uppdatering du eftersöker Malwe
Men ta er i kragen nu, stoppa in en slant till minnesfonden nu när lönen kommer. och visst vore väl det en bra julklapp med ett diplom till släkt och vänner istället för att jaga runt på stan och köpa en massa onödigtLämna en kommentar:
-
Hälsningar från Esther
Esther Grant sänder sina varma hälsningar till alla medlemmar och gäster.Lämna en kommentar:
-
AND uppdatering
Hej, 30 grader i luften och 28 grader i vattnet.
Efter resan med Ad så tillbringade jag en vecka tillsammans med Larry Johnson på Maleri. Det var kul att se AND i verkligheten och en del modifieringar skall göras på dem till nästa år. En del tekniska misstag skall rättas till. Helt klart så har våra AND gjort att det illegala fisket har minskat men det är också så att de lokala fiskarna har försökt att sabotera våra AND. Nationalparken och en ägare till en liten lodge på Maleri stod för våra kostnader så det enda vi behövde betala var barnotan.
Vi har rensat en del AND som var fulla med nätrester. En katastrof för fiskaren men bra för bevarandet av fiskarna.
Det tog flera minuter att öppna ciklid. se så jag kommer troligen inte att titta här mer förrän i nästa helg när jag är hemma igen. Att sända en bild är inte att tänka på.Lämna en kommentar:
-
Totalt såldes det 1 DVD i Sverige. Mikael i Finland förbarmade sig och köpte två och jag hade tidigare sålt två till Norge. Jag har sent om sider skickat de pengarna, och lite till, till Ad.
Jag missbedömde intresset och viljan, men det är ju inget att göra åt.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: