Självklart tycker jag också att det är bra om NCS ställer upp, men det hindrar självklart inte att även vi som privatpersoner också kan skänka en slant.
Sedan begriper jag inte vad du menar med att Ad Konings kan skicka några fiskar.
1/ Ad Konings sprider info om detta projekt utan ekonomisk vinning.
2/ Ad Konings varken odlar eller ens har ett akvarium hemma (han är ändå aldrig hemma så han hinner inte sköta det).
Fond för bevarandet av malawiciklider
Kollaps
X
-
Jag tycker att Micke har ett bra förslag och det ingår ju faktiskt i förenings arbete. Sen tycker jag att om vi pyntar en slant så kan vi fråga Koenings om han kan skicka några fiskar som föreningen försöker odla och sprida. Då får föreningen säkert lättare att dra in pengar när det blir något konkret.Lämna en kommentar:
-
Jag tycker att detta vore ett perfekt ändamål för de pengar NCS samlade in genom försäljning av Ciklidblad häromåret, till projekt som verkar som bevarande av ciklider.Lämna en kommentar:
-
Ett svar från Ad.
Fortsätt gärna att sätta in donationer, om du skickar ett meddelande till mig på samma gång så kan jag hålla koll på totalen som vi från NCS sätter in och redovisa det framöver.
--
Dear Magnus,
thank you very much for your gift which we received on June
17th, 2008! Thanks to individuals like you we have a real chance in
protecting the Malawi cichlids from over-fishing. In November I'll be
in Malawi and will report back what has been achieved this year. The
fantastic cichlid species we are working to save have no one to speak
for them, except for caring individuals like you. I deeply appreciate
your commitment and your recent gift.
Enjoy your cichilds!
Ad Konings
---Lämna en kommentar:
-
De e en sån liten uppoffring för egen del, men viktigt för att undvika att malawin går samma öde till mötes som viktoriacikliderna.Lämna en kommentar:
-
-
Toppenidé kjell
Kanske kan vi ta det som en utmaning i NCS och på Ciklid.se att skrapa i hop en slant till ett projekt som kan göra skillnad. Nån som har någon gissning om hur mycket vi skulle kunna bidra med tillsammans, klarar vi 5000 sek? 10000 sek?
Jag pytsade just in XX USD till att börja med och utmanar er andra att också sätta in valfritt belopp.Lämna en kommentar:
-
Fond för bevarandet av malawiciklider
Något att ta upp i din förening eller kanske skänka en slant själv
http://www.cichlidpress.com/smgfund/index.htmlSenast redigerad av DaRe; 26 September 2016, 22:59.Taggar: Ingen
Lämna en kommentar: