Fond för bevarandet av malawiciklider
Kollaps
X
-
Det är lustigt hur belåtna och stolta folk blir när de skänker lite pengar. Det ligger dessutom oftast mycket egoism i handlingen. Jag skänker sällan pengar, men det händer ibland. Jag lägger dem däremot inte på våra ciklider. Att människan utrotar arter är inte konstigt, det är en norm faktiskt. Det finns mycket annat (våld mot barn, fattigdom, sjukdomar etc.) som är viktigare och att våra ciklider har det lite tufft är faktiskt långt ifrån det värsta som händer.
Lite respektlöst kanske, men ibland måste man sätta saker i perspektiv...Lämna en kommentar:
-
varför lägger du så mycket tid på detta
hur andra ska ge pengar när du själv inte har en tanke på att göra samma
skänk nu ett par dollarLämna en kommentar:
-
Men nu handlar ju denna tråd om hur vi på bästa möjliga sätt skall kunna stödja detta projekt så att vi kan bidra till malawiciklidernas överlevnad.
Så nu håller vi oss till detta ämne.Lämna en kommentar:
-
Sedan vore det ju en festlig sak att räcka över en "check" vid ett lämpligt tillfälle - på ungefär samma sätt som Poecilia Scandinavia har gjort.Lämna en kommentar:
-
Att få skit för ett ideellt arbete är inte normalt.
Den, som framför sådant, har väl i och med detta gett en fingervisning om den egna mentala hälsan. De avvikelserna ska väl inte behandlas här på CNS utan på mentalsjukhus. En annan sak är ju förståss, om personen/- erna ifråga begriper var de borde söka.
Hälsn Nils
så tänk lite innan du skriver dylikt som ovan, det verkar inte riktigt suntLämna en kommentar:
-
Hej
Att starta en insamling, eller på annat sätt från NCS sida underlätta inbetalningar, låter som en bra idé.
Är det fler som tycker att det skulle hjälpa dem "över betalningströskeln"?
I så fall börjar vi genast undersöka om det går att fixa.Lämna en kommentar:
-
hoppas att ncs startar en insamling.tycker det är så j---la svårt när det är på
ett annat språk. inte äns paypal är på svenska.då blir det troligtvis inget bidrag vilket jag tycker är synd för jag skulle vilja hjälpa till.Lämna en kommentar:
-
Att få skit för ett ideellt arbete är inte normalt.
Den, som framför sådant, har väl i och med detta gett en fingervisning om den egna mentala hälsan. De avvikelserna ska väl inte behandlas här på CNS utan på mentalsjukhus. En annan sak är ju förståss, om personen/- erna ifråga begriper var de borde söka.
Hälsn NilsLämna en kommentar:
-
Sedan är det ju också som så att man får mycket skit när man får mycket gjort. Detta är ju rätt otacksamt speciellt eftersom slitet i NCS styrelse är ett helt ideellt arbete.Lämna en kommentar:
-
Hej!
Näven i bordet, var mer en tanke att någon vill/ kan / vågar ta beslut- och stå för dem.
Jag saknar din handlingskraft och vet många andra göra det också.
Hälsn NilsLämna en kommentar:
-
Sedan dog ju som sagt Stuart för inte så länge sedan - så hur det blir i framtiden vet jag inte. Tror nog att Lars Andersson är mer insatt i detta.Lämna en kommentar:
-
Däremot om det visas ett tillräckligt stort intresse för en organiserad insamling här i tråden - så är jag övertygad om att de fixar en sådan.
Fram till dess - så stöd projektet genom att betala en slant via länken ovan.Lämna en kommentar:
-
Klart vi ska ha en insamling. Varför jag undrade om din kontakt med Ad. Är att jag har förstått att han även arrangerar turer. Stämmer det??Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: