Fond för bevarandet av malawiciklider

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• deelay
    svarade
    Ursprungligen postat av Zaphi
    Det är lustigt hur belåtna och stolta folk blir när de skänker lite pengar. Det ligger dessutom oftast mycket egoism i handlingen. Jag skänker sällan pengar, men det händer ibland. Jag lägger dem däremot inte på våra ciklider. Att människan utrotar arter är inte konstigt, det är en norm faktiskt. Det finns mycket annat (våld mot barn, fattigdom, sjukdomar etc.) som är viktigare och att våra ciklider har det lite tufft är faktiskt långt ifrån det värsta som händer.

Lite respektlöst kanske, men ibland måste man sätta saker i perspektiv...
    Väldigt sant.

Lämna en kommentar:

• Zaphi
    svarade
    Det är lustigt hur belåtna och stolta folk blir när de skänker lite pengar. Det ligger dessutom oftast mycket egoism i handlingen. Jag skänker sällan pengar, men det händer ibland. Jag lägger dem däremot inte på våra ciklider. Att människan utrotar arter är inte konstigt, det är en norm faktiskt. Det finns mycket annat (våld mot barn, fattigdom, sjukdomar etc.) som är viktigare och att våra ciklider har det lite tufft är faktiskt långt ifrån det värsta som händer.

Lite respektlöst kanske, men ibland måste man sätta saker i perspektiv...

Lämna en kommentar:

• cf.akvarielagret
    svarade
    Ursprungligen postat av nils42
    Hej!
    Med ditt goda chefsskap i föreningen tidigare är det väl bara en baggis att ordna en svensk insamlig, eller?
    Hälsn Nils
    --------------------------------------------------------------------
    varför lägger du så mycket tid på detta
    hur andra ska ge pengar när du själv inte har en tanke på att göra samma
    skänk nu ett par dollar

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av cichlids4fun
    tycker du är rätt snabb på att kritisera sittande styrelse när du säger att Kjell skulle behövas i den, och de arbetar ju lika ideelt som kjell gjorde eller?

så tänk lite innan du skriver dylikt som ovan, det verkar inte riktigt sunt
    Lämna detta ämne nu - nils42 pratar definitivt inte skit om NCS styrelse - utan kanske istället lite positivt om mig och den kan väl vara OK, eller

Men nu handlar ju denna tråd om hur vi på bästa möjliga sätt skall kunna stödja detta projekt så att vi kan bidra till malawiciklidernas överlevnad.
    Så nu håller vi oss till detta ämne.

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Mikael W
    Hej

Att starta en insamling, eller på annat sätt från NCS sida underlätta inbetalningar, låter som en bra idé.

Är det fler som tycker att det skulle hjälpa dem "över betalningströskeln"?

I så fall börjar vi genast undersöka om det går att fixa.
    För min personliga del så spelar det ingen roll, men jag tror ju helt klart att fler skulle bidra med pengar då. Lämpligen kan man då också ha en artikel i nästa CB för att nå alla dom medlemmar som inte är webaktiva (vilket är mer än man kan tro).
    Sedan vore det ju en festlig sak att räcka över en "check" vid ett lämpligt tillfälle - på ungefär samma sätt som Poecilia Scandinavia har gjort.

Lämna en kommentar:

• cichlids4fun
    svarade
    Att få skit för ett ideellt arbete är inte normalt.
    Den, som framför sådant, har väl i och med detta gett en fingervisning om den egna mentala hälsan. De avvikelserna ska väl inte behandlas här på CNS utan på mentalsjukhus. En annan sak är ju förståss, om personen/- erna ifråga begriper var de borde söka.
    Hälsn Nils
    tycker du är rätt snabb på att kritisera sittande styrelse när du säger att Kjell skulle behövas i den, och de arbetar ju lika ideelt som kjell gjorde eller?

så tänk lite innan du skriver dylikt som ovan, det verkar inte riktigt sunt

Lämna en kommentar:

• Mikael W
    svarade
    Hej

Att starta en insamling, eller på annat sätt från NCS sida underlätta inbetalningar, låter som en bra idé.

Är det fler som tycker att det skulle hjälpa dem "över betalningströskeln"?

I så fall börjar vi genast undersöka om det går att fixa.

Lämna en kommentar:

• akva99
    svarade
    hoppas att ncs startar en insamling.tycker det är så j---la svårt när det är på
    ett annat språk. inte äns paypal är på svenska.då blir det troligtvis inget bidrag vilket jag tycker är synd för jag skulle vilja hjälpa till.

Lämna en kommentar:

• nils42
    svarade
    Att få skit för ett ideellt arbete är inte normalt.
    Den, som framför sådant, har väl i och med detta gett en fingervisning om den egna mentala hälsan. De avvikelserna ska väl inte behandlas här på CNS utan på mentalsjukhus. En annan sak är ju förståss, om personen/- erna ifråga begriper var de borde söka.
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Hej!
    Näven i bordet, var mer en tanke att någon vill/ kan / vågar ta beslut- och stå för dem.
    Jag saknar din handlingskraft och vet många andra göra det också.
    Hälsn Nils
    Var sak har sin tid - jag har absolut gjort mitt och de som sitter nu gör ett väldigt bra jobb.
    Sedan är det ju också som så att man får mycket skit när man får mycket gjort. Detta är ju rätt otacksamt speciellt eftersom slitet i NCS styrelse är ett helt ideellt arbete.

Lämna en kommentar:

• nils42
    svarade
    Hej!
    Näven i bordet, var mer en tanke att någon vill/ kan / vågar ta beslut- och stå för dem.
    Jag saknar din handlingskraft och vet många andra göra det också.
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

• unger
    svarade
    kollar med lasse. Han brukar ju ha koll.....

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av unger
    Klart vi ska ha en insamling. Varför jag undrade om din kontakt med Ad. Är att jag har förstått att han även arrangerar turer. Stämmer det??
    Han gjorde det, men det blev ingen förra hösten och det finns ingen info om detta på Ads hemsida www.cichlidpress.com
    Sedan dog ju som sagt Stuart för inte så länge sedan - så hur det blir i framtiden vet jag inte. Tror nog att Lars Andersson är mer insatt i detta.

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Hej!
    Du som kan föreningen utan och innan; vore det inte bra, att även nu ha någon med näven i bordet?
    Hälsn Nils
    Nja, dom skulle nog inte bli så glada och jag tror inte heller att det hjälper.
    Däremot om det visas ett tillräckligt stort intresse för en organiserad insamling här i tråden - så är jag övertygad om att de fixar en sådan.
    Fram till dess - så stöd projektet genom att betala en slant via länken ovan.

Lämna en kommentar:

• unger
    svarade
    Klart vi ska ha en insamling. Varför jag undrade om din kontakt med Ad. Är att jag har förstått att han även arrangerar turer. Stämmer det??

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...