Fond för bevarandet av malawiciklider
Kollaps
X
-
Diplomet är färdigt!
Har nu glädjen att kunna delge er alla att Diplomet är klart.
Påminner samtidigt om NCS erbjudande: För varje ny medlemsavgift som kommer in betalar NCS 50 SEK till SG-fonden.Lämna en kommentar:
-
Ser fram emot infon nästa vecka
Lämna en kommentar:
-
Svar nej. Stod just i kontakt med vår viceordf. Magnus som håller i detta, han är på resa och kommer tillbaka på söndag. Förstod att diplomet ännu kräver lite finslipning. Försöker ge noggrannare info i början av veckan.Lämna en kommentar:
-
-
Någon i styrelsen som vet när certifikaten/diplomen är klara?Lämna en kommentar:
-
Jag har nu översatt till svenska den artikel som jag länkade till i det första inlägget i denna tråd. Du kan se artikeln på denna sida
Artikeln kommer också i nästa nummer av Ciklidbladet och jag räknar också med att den kommer att läggas in på ciklid.se, men eftersom detta ännu inte blivit gjort så får ni tills vidare hålla tillgodo med ZoopetlänkenLämna en kommentar:
-
Nytt meddelande från Ad Konings
Dear friends of Malawi,
Alan Pitman, the driving force behind the ANDs, has sent me an e-mail with his comments on an event held near the Maleri islands (A Day at the Races) with the intent to generate funds for the local beach community. I have also received some video clips from Larry Johnson that shows the efforts and result of hauling a beach seine in Lake Malawi. Over the years such seines have been wiping out most of the sand-dwelling cichlid populations in the shallow waters and the result of a 1000ft net is nowadays absolutely not worth the effort, BUT what else is there to do to put a meal on the table?
Waterlands is helping the beach community by employing more and more of the fishermen who are trying to earn a living by means other than fishing and to give them an alternate form of income. Read all about the "Day at the Races" following this link:
http://cichlidpress.com/smgfund/smgfund11.html
Thank you again for your donations and I'll keep you posted of new
developments.
AdLämna en kommentar:
-
Hej!
Också jag skickade mitt bidrag till fonden idag. Jag har själv aldrig haft malawiciklider, men tycker ändå denna insamling vara viktig.
Så, mina medakvarister, ge även du en peng!
Hälsn NilsLämna en kommentar:
-
Ahh, första dagen på jobbet efter semestern, bara 11 månader kvar tills jag ska på semester....
Nu har även jag lagt in mitt bidrag till SG-fonden på NCS konto.Lämna en kommentar:
-
Gäst svaradeHar också donerat en slant nu...
Något att ta upp i din förening eller kanske skänka en slant själv
http://www.cichlidpress.com/smgfund/index.htmlLämna en kommentar:
-
Hej
Nej, så stod det inte. Där stod att via Internet hade de fått in 700 USD, varav merparten från Sverige. En liten detaljskillnad, men eftersom Du nu frågade...
Och NCS insamling har ju bara startat, den ingår inte ännu, men kommer naturligtvis att göra det, så fort vi börjar få in donationer.Lämna en kommentar:
-
Hej
Nej, så stod det inte. Där stod att via Internet hade de fått in 700 USD, varav merparten från Sverige. En liten detaljskillnad, men eftersom Du nu frågade...
Och NCS insamling har ju bara startat, den ingår inte ännu, men kommer naturligtvis att göra det, så fort vi börjar få in donationer.Lämna en kommentar:
-
i ad´s mail stod det ju 700$ från Sverige......eller är det bara ncs insamling du räknar?Senast redigerad av cichlids4fun; 08 August 2008, 15:23.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: