Hej!
För mig är Sveriges flagga en symbol för Sverige, och jag kan inte tro annat än att övriga länder tycker likadant om sina flaggor. Rätta mig gärna om jag har fel, men kolla gärna första sidan innan.
Hälsn Nils
Fond för bevarandet av malawiciklider
Kollaps
X
-
Hej!
Då förstår jag. Eftersom Finland ju inte längre betalar i markku och penni blir ju sammanställningen en smula svår, och speciellt eftersom den nordiska valutan inte är homogen.
Varför inte i stället ha en gemensam stapel för oss i NCS? Oavsett varifrån vi kommer eller var vi bor är vi medlemmar i denna förening. Vi kan gärna jämföra oss med övriga Europa eller övriga världen
Mitt förslag; slopa landssymboler och ha en gemensam insamling för alla oss ciklidister i NCS!
Hälsn NilsLämna en kommentar:
-
Hej!
Då förstår jag. Eftersom Finland ju inte längre betalar i markku och penni blir ju sammanställningen en smula svår, och speciellt eftersom den nordiska valutan inte är homogen.
Varför inte i stället ha en gemensam stapel för oss i NCS? Oavsett varifrån vi kommer eller var vi bor är vi medlemmar i denna förening. Vi kan gärna jämföra oss med övriga Europa eller övriga världen
Mitt förslag; slopa landssymboler och ha en gemensam insamling för alla oss ciklidister i NCS!
-
Nä, den visar bara hela Norden tillsvidare. Vi överväger framgent att spjälka upp så man kan se hur mycket det kommer in per land, men tillsvidare är beloppen ändå så små, att det inte är meningsfullt. Av det nu redovisade beloppet (1 051 USD) är merparten från Sverige.Lämna en kommentar:
-
Hej!
Hur sanningssäker är barometern på första sidan? Att alla nordiska länder skulle ha gett lika ( även med brasklappen mer än 1000 ( SEK? ) ) kan väl inte vara riktigt?
Låt oss inte snegla på våra medbröder. Svenska akvarister; ge också du en peng.
-
-
Hej!
Nåja, att det stod 2 km dessa pengar räckte till har jag sett. Frågan var; hur många km är det- totalt- fråga om? ( som pengar ska samlas till )
Hälsn NilsSenast redigerad av nils42; 07 September 2008, 17:43.Lämna en kommentar:
-
-
Hej!
Glädjande med drygt 1000 US$ hittills. Hur många km strand är det totalt fråga om?
-
Nu har Norden redan bidragit med över 1 000 USD. Det motsvarar ca 80 AND-enheter eller en sträcka på ca 2 km strand.
Och detta är bara början, eller hur....Lämna en kommentar:
-
God start.
Låt oss hoppas att ännu fler medlemmar ( och ickemedlemmar ) får upp ögonen för denna insamling. Skulle varje medlem skänka en tjuga ( eller mer ) kunde vi få ihop en bra summa.
-
Mätaren uppdaterad
Hej
Under augusti har vi fått in 1 050 SEK i donationer från medlemmar. Vi har även fått in 15 nya medlemmar, vilket innebär att NCS donerar 750 SEK. Till detta har vi lagt de 827 SEK vi fick in på försäljning av gamla Ciklidblad vid Ciklidstämman i Göteborg.
Vi har idag skickat iväg dessa 2 627 SEK (= ca 402 USD) till SG-fonden i Malawi.Lämna en kommentar:
-
-
Enligt första sidan är fonden uppdaterad senast 8 aug. Finns färskare siffror?
Lämna en kommentar: