Fond för bevarandet av malawiciklider

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• nils42
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Var hittar du landsymbolerna? Det är väl en gemensam stapel för NCS angiven i US Dollar.
    Hej!
    För mig är Sveriges flagga en symbol för Sverige, och jag kan inte tro annat än att övriga länder tycker likadant om sina flaggor. Rätta mig gärna om jag har fel, men kolla gärna första sidan innan.
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av nils42
    Hej!
    Då förstår jag. Eftersom Finland ju inte längre betalar i markku och penni blir ju sammanställningen en smula svår, och speciellt eftersom den nordiska valutan inte är homogen.
    Varför inte i stället ha en gemensam stapel för oss i NCS? Oavsett varifrån vi kommer eller var vi bor är vi medlemmar i denna förening. Vi kan gärna jämföra oss med övriga Europa eller övriga världen
    Mitt förslag; slopa landssymboler och ha en gemensam insamling för alla oss ciklidister i NCS!
    Hälsn Nils
    Var hittar du landsymbolerna? Det är väl en gemensam stapel för NCS angiven i US Dollar.

Lämna en kommentar:

• nils42
    svarade
    Hej!
    Då förstår jag. Eftersom Finland ju inte längre betalar i markku och penni blir ju sammanställningen en smula svår, och speciellt eftersom den nordiska valutan inte är homogen.
    Varför inte i stället ha en gemensam stapel för oss i NCS? Oavsett varifrån vi kommer eller var vi bor är vi medlemmar i denna förening. Vi kan gärna jämföra oss med övriga Europa eller övriga världen
    Mitt förslag; slopa landssymboler och ha en gemensam insamling för alla oss ciklidister i NCS!
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

• Mikael W
    svarade
    Hej!
    Hur sanningssäker är barometern på första sidan? Att alla nordiska länder skulle ha gett lika ( även med brasklappen mer än 1000 ( SEK? ) ) kan väl inte vara riktigt?
    Låt oss inte snegla på våra medbröder. Svenska akvarister; ge också du en peng.
    Hälsn Nils
    Hej

Nä, den visar bara hela Norden tillsvidare. Vi överväger framgent att spjälka upp så man kan se hur mycket det kommer in per land, men tillsvidare är beloppen ändå så små, att det inte är meningsfullt. Av det nu redovisade beloppet (1 051 USD) är merparten från Sverige.

Lämna en kommentar:

• nils42
    svarade
    Hej!
    Hur sanningssäker är barometern på första sidan? Att alla nordiska länder skulle ha gett lika ( även med brasklappen mer än 1000 ( SEK? ) ) kan väl inte vara riktigt?
    Låt oss inte snegla på våra medbröder. Svenska akvarister; ge också du en peng.
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

• Mikael W
    svarade
    Tipset - läs föregående inlägg
    Ett annat tips: Läs artikeln i nästa nummer av Ciklidbladet! Med lite tur kommer det i slutet av nästa vecka redan.

(För dem som inte orkar hålla sig så länge, eller titta i början av denna tråd: 40 km.)

Lämna en kommentar:

• nils42
    svarade
    Hej!
    Nåja, att det stod 2 km dessa pengar räckte till har jag sett. Frågan var; hur många km är det- totalt- fråga om? ( som pengar ska samlas till )
    Hälsn Nils
    Senast redigerad av nils42; 07 September 2008, 17:43.

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Hej!
    Hur många km strand är det totalt fråga om?
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

• nils42
    svarade
    Hej!
    Glädjande med drygt 1000 US$ hittills. Hur många km strand är det totalt fråga om?
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

• Mikael W
    svarade
    Nu har Norden redan bidragit med över 1 000 USD. Det motsvarar ca 80 AND-enheter eller en sträcka på ca 2 km strand.

Och detta är bara början, eller hur....

Lämna en kommentar:

• nils42
    svarade
    God start.
    Låt oss hoppas att ännu fler medlemmar ( och ickemedlemmar ) får upp ögonen för denna insamling. Skulle varje medlem skänka en tjuga ( eller mer ) kunde vi få ihop en bra summa.
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

• Micke
    svarade
    Bra jobbat

Lämna en kommentar:

• Mikael W
    svarade
    Mätaren uppdaterad

Hej

Under augusti har vi fått in 1 050 SEK i donationer från medlemmar. Vi har även fått in 15 nya medlemmar, vilket innebär att NCS donerar 750 SEK. Till detta har vi lagt de 827 SEK vi fick in på försäljning av gamla Ciklidblad vid Ciklidstämman i Göteborg.

Vi har idag skickat iväg dessa 2 627 SEK (= ca 402 USD) till SG-fonden i Malawi.

Lämna en kommentar:

• Mikael W
    svarade
    Enligt första sidan är fonden uppdaterad senast 8 aug. Finns färskare siffror?
    Hälsn Nils
    Hej
    Avsikten är att uppdatera mätaren denna vecka, på basen av situationen per 31.8.

Lämna en kommentar:

• nils42
    svarade
    Enligt första sidan är fonden uppdaterad senast 8 aug. Finns färskare siffror?
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...